رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
  • کد خبر : ۵۳۹۷۲
  • چاپ خبر : انسان باید با  اخلاق خوب و نیک که هم خدا بپسندد هم بنده خدا با دیگران برخورد کند
دهقانزاده مربی اخلاق:

انسان باید با اخلاق خوب و نیک که هم خدا بپسندد هم بنده خدا با دیگران برخورد کند

درنشست اخلاقی حوزه شهید قدوسی که تعدادی از فرمانده پایگاه هاحضور داشتند دهقانزاده مسئول عقیدتی سیاسی حوزه به ارائه سخنرانی درباره اخلاق نیک پرداخت  به گزارش آفتاب بافق؛دهقانزاده دراین نشست گفت :همه ما انسانها با توجه به خانواده و محیطی که در ان زندگی میکنیم و بزرگ میشویم شخصیت و اخلاق مخصوص خود را داریم. […]

درنشست اخلاقی حوزه شهید قدوسی که تعدادی از فرمانده پایگاه هاحضور داشتند دهقانزاده مسئول عقیدتی سیاسی حوزه به ارائه سخنرانی درباره اخلاق نیک پرداخت

 به گزارش آفتاب بافق؛دهقانزاده دراین نشست گفت :همه ما انسانها با توجه به خانواده و محیطی که در ان زندگی میکنیم و بزرگ میشویم شخصیت و اخلاق مخصوص خود را داریم. هرکس باتوجه به فرهنگ محیط و اصالت و خانواده اش رفتار و برخورد خواصی داردپس عوامل بسیاری ازجمله اصالت ، خانواده محیط زندگی و فرهنگ و… میتواند در اخلاق هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. انسان بایدبا رفتار و اخلاق خوب و نیک که هم خدا بپسندد هم بنده خدا با دیگران برخورد کند.

مربی اخلاق در ادامه افزود:ما نباید توقع داشته باشیم که در قبال هر رفتار نیک ما دیگران نیز برخورد خوب و نیک از خودشان نشان دهد.ممکن است اگر زیاد اخلاق خوب و نیک داشته باشیم و به دیگران نیکی بیش از حد کنیم طرف مقابل اشتباه برخورد کرده و به منظور منفی بردارد در اینجاست که سعدی شیرازی می فرماید:((نیکی چو از حدبگذرد نادان خیال بد کند.

پس در هر برخورد ی حتی نیکی باید تعادل را حفظ کرد یعنی نه اینقدر نیک باشیم که به قول سعدی دیگران خیال بد کنند،نه بد باشیم که تنها بمانیم و نتوانیم کسی را در کنار خود نگه داریم .

مسئول عقیدتی سیاسی حوزه در پایان گفت:نتیجه میگیریم تعادل در هر چیزی حتی برخورد با دیگران خوب است و ما باید در حد امکان رفتار بد دیگران را با اخلاق و برخورد خوب به او نشان دهیم تا طرف مقابل متوجه اشتباه خود شود.

منبع: خبرگزاری بسیج

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده