رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
  • کد خبر : ۵۴۱۸۳
  • چاپ خبر : اعزام 12 مبلغ دینی از قم برای فعالیت در مناطق شهری و روستایی بافق
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بافق:

اعزام 12 مبلغ دینی از قم برای فعالیت در مناطق شهری و روستایی بافق

حجة الاسلام و المسلمین روحانی گفت: 12 مبلغ از دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه قم بنا به درخواست برای فعالیت در ماه مبارک رمضان به مناطق شهری و روستایی بافق اعزام می شوند. به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام روحانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بافق صبح امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آفتاب ضمن […]

حجة الاسلام و المسلمین روحانی گفت: 12 مبلغ از دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه قم بنا به درخواست برای فعالیت در ماه مبارک رمضان به مناطق شهری و روستایی بافق اعزام می شوند.

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام روحانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بافق صبح امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آفتاب ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان،پیرامون فعالیت های مساجد و سازمان در این ماه گفت: مردم مذهبی شهرستان بافق به ویژه جوانان حضور گسترده ای در مساجد و نماز جماعت در ایام سال دارند،بیش از 30 مسجد در طول سال به اقامه نماز با حضور قابل توجه قشرهای مختلف می پردازند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان این رقم 2 برابر خواهد شد،افزود: خوشبختانه با حضور چشمگیر مردم در صف های اقامه نماز جماعت،مساجدی  که در ماه رمضان اضافه می شوند با جمعیت کثیری مواجه می شوند و این پتانسیل بسیار خوبی برای مبلغینی است که در مساجد حضور و به اقامه نماز جماعت و برنامه های فرهنگی می پردازند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بافق برنامه های قرآنی از جمله جزء خوانی هر روز در ماه مبارک رمضان،روخوانی و تفسیر را دیگر امورات فرهنگی دانست که در کنار برنامه اقامه نماز جماعت در اکثر مساجد انجام می شود.همچنین جلسات متعدد قرآنی در منازل توسط بانوان در طول سال به صورت هفتگی و در ماه رمضان هر روز بصورت جزء خوانی انجام می گیرد.

روحانی با اشاره به اعزام 12 مبلغ از دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه قم بنا به درخواست برای فعالیت در ماه رمضان به مناطق شهری و روستایی بافق،خاطر نشان کرد: همانطور که مشخص است وظیفه اصلی سازمان تبلیغات اسلامی،سازماندهی است که شامل اعزام مبلغ به مکان های درخواستی در شهر یا روستا،ساماندهی امور عزاداری و مذهبی،استفاده از حضور مبلغین و مفسران و اعزام آنان به جلسات قرآنی است.

وی با اظهار خرسندی از اعزام یک مفسر قرآن به بافق طی هماهنگی با ستاد تفسیر حوزه علمیه قم،اعلام کرد: قرار است جلسات تفسیر بصورت ثابت در شهر با حضور این مفسرقرآن تشکیل شود و در دیگر جلسلات قرآنی و جزء خوانی نیز شرکت نماید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بافق در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه روزه تنها منحصر به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه باید اخلاق روزه داری را کاملا رعایت نمود،تاکید کرد: فلسفه روزه تحمل سختی ها برای بالا بردن صبر در برخورد با یکدیگر به ویژه نمازگزارن است،پس باید به گونه ای رفتار کرد که سبب جذب افراد و ماندگار کردن حضور آنان در مساجد شد.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده