رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
  • کد خبر : ۵۴۳۷
  • چاپ خبر : شریعتی:با روزانه نیم ساعت پیاده روی با بیماری ها بجنگید

شریعتی:با روزانه نیم ساعت پیاده روی با بیماری ها بجنگید

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در آستانه هفته پویش ملی مبارزه با سرطان با اعلام این خبر گفت: باتوجه به گستردگی نامتناسب فضاهای ورزشی و عدم فرهنگ تحرک بدنی در جامعه امروز هم از نظر زیرساختها و فضاهای فیزیکی ونیز از لحاظ فرهنگی و روانی افراد، خود را ملزم به تحرک بدنی نمی دانند […]

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در آستانه هفته پویش ملی مبارزه با سرطان با اعلام این خبر گفت: باتوجه به گستردگی نامتناسب فضاهای ورزشی و عدم فرهنگ تحرک بدنی در جامعه امروز هم از نظر زیرساختها و فضاهای فیزیکی ونیز از لحاظ فرهنگی و روانی افراد، خود را ملزم به تحرک بدنی نمی دانند و این باعث بروز بیماریهای خاص از جمله انواع سرطانها شده است.

وی تاکید کرد: لازم و ضروری است تمامی دستگاههای مرتبط اعم از دولتی و غیردولتی جهت فرهنگ سازی مردم و آگاهی بخشی آنها تلاش نموده و جایگاه ورزش و فعالیت بدنی در پیشگیری از تمامی بیماریها به ویژه سرطانها را مدنظر قراردهند.

شریعتی باتاکید بر گسترش فرهنگ عمومی در جهت انجام روزانه نیم ساعت فعالیت بدنی و پیاده روی روزانه در اقشار مختلف مردم خاطرنشان کرد: این مهم باید به ویژه در بین قشر دختران و پسران نوجوان صورت گیرد و آنها را از عدم تحرک بدنی، پرخوری، آلوده شدن به ناهنجارهایی اعم از مصرف فست فودها، اعتیاد به اینترنت و موبایل و بازیهای رایانه ای بازداریم.

وی توصیه کرد: خانواده ها باید به صورت دسته جمعی برای سلامتی خود و اعضای خانواده شان به فعالیت بدنی و ورزش بپردازند، در این بین اماکن ورزشی و سالنهای ورزشی، استخرهای شنای استان، فضای پارکها و باشگاههای بخش خصوصی آماده هرگونه ارائه خدمات به خانواده ها و همشهریان هستند.

شریعتی عنوان کرد: باهمکاریهای اخیراین اداره کل با شهرداری، شورای اسلامی شهر، مدیرکل امور روستایی استانداری اقداماتی جهت ایجاد بسترمناسب و ارزان قیمت زمین های ورزشی ساحلی در روستاها و محلات اقدام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد افزود: زمین های ساحلی باهزینه بسیار کم و سریع می تواند پایگاهی برای فعالیت سالم ورزشی در رشته های مختلف تیمی و انفرادی و حتی پیاده روی باشد و خود عامل موثری در جلوگیری از امراض مختلف از جمله سرطانها می باشد.

وی افزود: هم اکنون 366 هیات ورزشی در رشته های مختلف در استان یزد آماده ارائه خدمات ورزشی به همشهریان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد باشاره به برنامه های هفته پویش ملی مبارزه با سرطان گفت: در این حوزه با همکاری داتشگاه علوم پزشکی یزد مقرر شده نسبت به اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم جهت اثرات مفید تحرک بدنی به مظنور پیشگیری از سرطانها اقدام به توزیع پمفلت های آموزشی و سخنرانیهای مختلف داشته اشیم.

شریعتی همچنین از برپایی جشنواره های دختران و مادران در تمامی شهرستانها و برپایی همایش های خانوادگی در شهرستانهای استان به ویژه شهرستان بافق در هفته جاری خبرداد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده