رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
  • کد خبر : ۵۴۴۲۳
  • چاپ خبر : عذر شرعی، مجوزی برای تظاهر به روزه خواری محسوب نمی شود

عذر شرعی، مجوزی برای تظاهر به روزه خواری محسوب نمی شود

روزه خواری در معابر و اماکن عمومی از نظر شرعی حرام و از نظر قانونی از مصادیق جرم مشهود و قابل تعقیب است. به گزارش آفتاب بافق، بار دیگر ماه رمضان از راه رسید و مردم همیشه آماده هستند تا ادب حضور در میهمانی پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند. خودسازی عاشقانه […]

روزه خواری در معابر و اماکن عمومی از نظر شرعی حرام و از نظر قانونی از مصادیق جرم مشهود و قابل تعقیب است.

به گزارش آفتاب بافق، بار دیگر ماه رمضان از راه رسید و مردم همیشه آماده هستند تا ادب حضور در میهمانی پروردگار را سرمایه خوشبختی دنیا و آخرت خود سازند.

خودسازی عاشقانه در این ماه بر همه ابعاد زندگی تاثیرگذار است، از جمله در گسترش امنیت و کاهش موثر جرایم و پلیس بافق نیز ضمن تبریک فرا رسیدن این ماه بزرگ بر اساس وظایف دینی و قانونی، یادآوری نکات زیر را به شهروندان ضروری می داند:

– روزه خواری در معابر و اماکن عمومی از نظر شرعی حرام و از نظر قانونی از مصادیق جرم مشهود و قابل تعقیب است. باید تاکید کرد که عذر شرعی مانند بیماری و مسافرت و غیره مجوزی برای تظاهر به روزه خواری محسوب نمی شود.

– متصدیان واحدهای صنفی و یا هر واحد دیگری که ناچار به ارائه خدمت در طول روز هستند ملزم به اخذ مجوز قانونی از مبادی ذیربط می باشند، همچنین موظف هستند ضمن رعایت نکته نخست مانع هتک حرمت احکام الهی توسط مراجعان شوند.

– فضای شهر در این روزها به عطر بندگی و معنویت آکنده است فلذا پیش از همیشه باید مراقب رعایت عفاف و حجاب،مهربانی و کمک به ضعیفان و دیگر وظایف انسانی بود، همچنین انتظار می رود از مزاحمت های صوتی به ویژه در ساعات استراحت که موجب آزردگی خاطر هموطنان می شود اجتناب شود.

– در این ماه بزرگ، لیالی قدر از حرمت و قداست مضاعفی برخوردارند و به همین جهت باید از برگزاری مجالس مغایر با شئونات این شبها نیز خودداری شود.

پلیس بافق مانند همیشه تلاش می کند با ارائه خدمات هر چه بیشتر و بهتر در خدمت شهروندان باشد و از همه مردم درخواست می شود تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده