رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
  • کد خبر : ۵۴۵۳۸
  • چاپ خبر : نشست هم اندیشی انتقال مقبره وحشی بافقی برگزار شد
گزارش تصویری:

نشست هم اندیشی انتقال مقبره وحشی بافقی برگزار شد

نشست هم اندیشی انتقال مقبره شاعر نامدار،وحشی بافقی ظهر امروز با حضور مسئولین شهرستان در محل فرمانداری بافق برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق،نشست هم اندیشی انتقال مقبره شاعر نامدار کشور، وحشی بافقی ظهر امروز با حضور فرماندار و معاون وی، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس میراث فرهنگی […]

نشست هم اندیشی انتقال مقبره شاعر نامدار،وحشی بافقی ظهر امروز با حضور مسئولین شهرستان در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق،نشست هم اندیشی انتقال مقبره شاعر نامدار کشور، وحشی بافقی ظهر امروز با حضور فرماندار و معاون وی، رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس میراث فرهنگی و امور گردشگری، مدیران روابط عمومی شرکت سنگ آهن و دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و شاعران بافق در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

در این نشست تصمیماتی پیرامون مکان جدید مقبره وحشی بافقی گرفته شد و حاضرین به بیان نقطه نظرات و انتقادات خود پرداختند.

محمد زاده رحمانی، فرماندار بافق در گفتگویی کوتاه در جمع بندی این نشست گفت: انتقال مقبره امری نیست که برای اولین بار در کشور رخ داده باشد قبل از این برای شعرا و مشاهیری همچون خیام و شهدا و امامزادگان این امر اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه این امر با تکنولوژی جدید و بدون انجام نبش قبر صورت می گیرد افزود: با همفکری مسئولین استان و شهرستان، همکاری های لازم برای قطعی کردن مکان مقبره این شاعر نامدار به عمل آمده است.

زاده رحمانی در ادامه عنوان کرد: با نظرخواهی از مورخین، باستان شناسان، محققین و پژوهشگران مقرر شد آرامگاه جدید وحشی بافقی در یکی از این دو مکان باغ ایرانی که توسط شورای شهر و شهرداری احداث خواهد شد و یا در محله قدیمی پیرمراد انجام گیرد.

فرماندار بافق با اظهار امیدواری از وقوع این اتفاق طی برنامه ریزی 3 ماهه یادآور شد: با قطعی شدن مکان مقبره، کارهای اداری مربوط به آن در مرکز استان بلافاصله انجام می شود.

سپس دکتر حسین ارجمند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق پیرامون وحشی بافقی شاعر نامدار اما مغفول مانده گفت: وحشی بافقی از شاعران نامدار عصر صفوی و از بزرگان فرهنگ و ادب است اما متاسفانه اگر نگاهی به تاریخ شود می بینیم این شاعر بسیار مغفول مانده است و باید تلاش بیشتری برای شناساندن او به دنیا انجام داد.

وی با اشاره به اینکه وحشی بافقی در نوآوری زبان و سخن پردازی از شاعران برتر عصر خویش بوده است افزود: این شاعر نامی ایجاد کننده مکتب جدیدی در شعر به نام وقوع یا واسوخت بوده است که آن را به اوج می رساند، اما آن طور که باید به وحشی بافقی پرداخته نشده است.

ارجمند در خصوص انتقال مقبره وحشی بافقی خاطر نشان کرد: این امر با دو هدف انجام می گیرد، یکی پیگیری مبحث ایجاد بنیاد وحشی بافقی برای شناساندن این شاعر و افکار و اندیشه های وی به نسل جوان و توسعه فرهنگ عمومی و دوم تبدیل بافق به قطب فرهنگی و علمی که در کنار آن می توان مکانی برای اجتماع محققان، ادب دوستان و همچنین پژوهشگران و نیز ارتباط با دانشگاه ها را فراهم آورد.

عکس: م .تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


3 دیدگاه برای “نشست هم اندیشی انتقال مقبره وحشی بافقی برگزار شد”

  • شنیدم عده ای افاضه فرمودن که پیرمراد برادر وحشی بافقیه.تورو خدا اگه اطلاعات ندارید برید چیزی یاد بگیرید آبروی بافق را نبرید با این افاضاتتون
    بنظرم هرکی یه ذره خاک قبر وحشی راببره تو محله اش دفن کنه که تو یه جلسه هر سری صدایی نده

  • بقول پیرمرد بافقی بابا بخیزیم
    تعجبم که اگه مسولین بافق یک دهم وقتی که واسه قبروحشی گذاشتن واسه رفع مشکلات شهر میزاشتن حال و روز شهر بهتر از این بود

  • کم کم داره خوشم میاد .یهویی پیرمراد شد برادر وحشی بافقی،،؟،،!!!
    بعدشم سراین قضیه نمیخاد اوضاع کوک کنید ومحله گرایی را زنده کنید و از بردن سرمایه های مادی که معادن بافقه مردم را غافل کنید

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده