رفتن به بالا
  • جمعه - ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
  • کد خبر : ۵۴۷۷۹
  • چاپ خبر : برجام مشکلات اقتصادی کشور را حل نخواهد کرد / خلع سلاح ایران تنها هدف آمریکا است
امام جمعه بافق:

برجام مشکلات اقتصادی کشور را حل نخواهد کرد / خلع سلاح ایران تنها هدف آمریکا است

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه گفت: تنها راه حل مسائل اقتصادی کشور استفاده از ظرفیت های داخلی و خرید کالای ایرانی است.برجام مشکلات اقتصادی را حل نخواهد کرد و باید مواظب ترفندهای دشمنان بود.آمریکا تنها به دنبال خلع سلاح و ضربه زدن به ایران است. به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام […]

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه گفت: تنها راه حل مسائل اقتصادی کشور استفاده از ظرفیت های داخلی و خرید کالای ایرانی است.برجام مشکلات اقتصادی را حل نخواهد کرد و باید مواظب ترفندهای دشمنان بود.آمریکا تنها به دنبال خلع سلاح و ضربه زدن به ایران است.

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام والمسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته ابتدا با دعوت نمازگزاران به تقوی الهی در ماه مغفرت و عبادت پیرامون موضوع مرگ و دنیای پس از آن گفت: مرگ مانند تعویض لباس چرکین به لباس پاکیزه است.

وی علت ترس انسان از مرگ را نامعلوم بودن دنیای فانی دانست و افزود: اگر انسان بداند دنیای پس از مرگ چه عالم بزرگی است دیگر نخواهد ترسید.

سلیمانی با اشاره به دیدگاه سقراط درباره مرگ،آن را جایگاه عارفان و علما دانست.

امام جمعه بافق ترس از مرگ را بخاطر جهالت انسان بیان کرد که باید با دید عمیق به این مسئله نگاه کرد.

وی در ادامه به بیان عوامل مرگ پرداخت و افزود: اولین عامل جهل و نادانی و دوم علاقه به دنیای فانی است.آنچه ما را از مرگ غافل کرده است و بین انسان و خدا فاصله ایجاد نموده،دلبستگی به تعلقات دنیا چون ثروت و امکاناتش است.

سلیمانی با اشاره به آیات و روایاتی از معصومین(ع) درباره مرگ گفت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: (( دلبستگی به دنیا شما را از فکر به آخرت غافل می کند.)) پس باید اندیشید که این دنیا زمانی برای انسان پایان خواهد یافت و دید چه توشه ای برای آخرت خود اندوخته ایم.

امام جمعه شهرستان بافق در خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت رحلت حضرت خدیجه(س) آنچه را که سبب تزلزل زندگی و بالا رفتن آمار طلاق شده را عدم رعایت مسائل اخلاقی عنوان کرد و گفت: بیشترین محور در دادگاه ها و شورای حل اختلاف دعوای بین زن و مرد است و امروز مسائل مادی نیز به آن دامن زده است.

وی با اشاره به جایگاه حضرت خدیجه (س) در بین اقوام به عنوان یک زن ثروتمند که تنها با شنیدن خصوصیات پیامبر اکرم(ص) دلبسته وی شد،افزود: آنچه برای این بانوی بزرگ مورد اهمیت بود اسلام و رسول خدا(ص) بود و رحلت ایشان حزن بزرگی را در دل پیامبر(ص) ایجاد کرد.

سلیمانی در آستانه میلاد امام حسن مجتبی(ع) یادآور شد: ماه رمضان ماه انفاق است و نباید نیازمندان و تهی دستان را فراموش کرد،باید با خدمت به این افراد مشکلات آنان را ترفیع کرد.

امام جمعه بافق در ادامه سخنان خود با اشاره به جریانات سیاسی کشور و مسئله برجام گفت: اروپا در کنار امریکا واژه ای را مطرح کردند بنام مذاکره،ترامپ در برجام خواست تا از ساخت موشک اجتناب کنیم،پایگاه نظامی را در اختیار آنان قرار دهیم،فعالیت های هسته ای تعطیل شود و از انتفاضه برای مردم بی گناه فلسطین دست برداریم.

وی با بیان سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولین نظام پیرامون برجام و تهدیدات امریکا با وجود کناره گیری آن خاطر نشان کرد: همانطور که رهبر کشور فرمودند ما با مذاکرات مخالف نیستیم اما از ابتدا گفته شد که به آمریکا و کشورهای اروپایی اعتماد نداریم و در برابر هر گونه کارشکنی و تهدیدی از جانب دشمن خواهیم ایستاد.

سلیمانی تنها راه حل مسائل اقتصادی کشور را استفاده از ظرفیت های داخلی و خرید کالای ایرانی دانست و تصریح کرد: برجام مشکلات اقتصادی را حل نخواهد کرد و باید مواظب ترفندهای دشمنان بود.آمریکا تنها به دنبال خلع سلاح و ضربه زدن به ایران است و به گفته امام خامنه ای:( اگر ما را تحریم کنند ما با کشورهای همسایه ارتباط برقرار خواهیم کرد و هرگز به آمریکا و کشورهای اروپایی اعتماد نخواهیم کرد.))

امام جمعه بافق در پایان سخنان خود درگذشت حجة الاسلام حسنی فرد امام جمعه ارومیه را تسلیت گفت و یادآور شد: ایشان مرد شجاع و دلیری بود که همیشه به دفاع از انقلاب می پرداخت و دشمنان نیز چندین بار قصد ترور وی را داشتند.

وی همچنین ضایعه در گذشت حجة الاسلام سید مهدی طباطبایی معلم اخلاق را به جامعه روحانیت تسلیت عرض نمود.

سلیمانی با گرامیداشت سوم خرداد،سالروز آزاد سازی خرمشهر این پیروزی بزرگ را مرهون جانفشانی رزمندگان و جوانان کشور دانست که در آن غیورمردان میهن توانستند 500 تانک را از حرکت بازدارند و 15 هزار سرباز عراقی را اسیر کنند.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده