رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
  • کد خبر : ۵۵۲۴۱
  • چاپ خبر : حضور بامدادی مسئولین و تماشای مسابقات هفت سنگ در شبهای ماه رمضان+ تصاویر

حضور بامدادی مسئولین و تماشای مسابقات هفت سنگ در شبهای ماه رمضان+ تصاویر

جمعی از مسئولین بامداد امروز با حضور در سالن ورزشی 7 تیر و جمع ورزشکاران به تماشای مسابقات هفت سنگ ویژه ماه مبارک رمضان پرداختند. به گزارش آفتاب بافق؛ جمعی از جوانان محله پیرمراد (قلعه) با همکاری برادران فتوحی،بامداد شبهای ماه رمضان با حضور در سالن ورزشی 7 تیر بافق تا وقت سحر به ورزش […]

جمعی از مسئولین بامداد امروز با حضور در سالن ورزشی 7 تیر و جمع ورزشکاران به تماشای مسابقات هفت سنگ ویژه ماه مبارک رمضان پرداختند.

به گزارش آفتاب بافق؛ جمعی از جوانان محله پیرمراد (قلعه) با همکاری برادران فتوحی،بامداد شبهای ماه رمضان با حضور در سالن ورزشی 7 تیر بافق تا وقت سحر به ورزش مفرح و شاد هفت سنگ می پردازند.

در ساعت 1 بامداد امروز شهردار، بخشدار، رئیس آموزش پرورش و ،سرپرست هیئت ورزشهای همگانی  بافق با حضور در جمع این ورزشکاران به تماشای مسابقات هفت سنگ پرداختند.

در ابتدا اصغر رنجبر،رئیس آموزش و پرورش بافق گرد آمدن جوانان در این ساعات از ماه رمضان و انجام ورزش را بسیار مفید دانست و از زحمات مدیر عامل شرکت سنگ آهن و مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان برای همکاری در اجرای کفپوشهای مناسب سالن تشکر کرد.

وی همچنین از محمد رضا کاظمی مدیر عامل باشگاه سنگ آهن برای در اختیار قراردادن کاور و توپ تشکر نمود.

در ادامه مسئولین مشکلات ورزشکاران را در خصوص این ورزش مفرح مورد بررسی قراردادند.

در حاشیه این مراسم مهناز عباسی،سرپرست هیئت ورزشهای همگانی شهرستان بافق در گفتگو با خبرنگار آفتاب پیرامون بازی هفت سنگ و قوانین آن گفت: بازی هفت سنگ از ایام گذشته در ایران یک سرگرمی برای کودکان، جوانان و حتی بزرگسالان بوده است.  آموزش بازی هفت سنگ و قوانین و مقررات آن با هدف یادآوری این ورزش مهیج بوده است.

وی افزود: امیدواریم اینگونه ورزش ها که جزو بازی های پرورشی است،طرفداران بیشتری پیدا کند.

عباسی با اظهار نگرانی به دلیل شرایط زندگی آپارتمانی وفراگیر شدن تلفن همراه و بازی های رایانه ای که سبب کمرنگ شدن این ورزش ها و کاهش فعالیت های بدنی نیز شده است،خاطر نشان کرد: از جمله تاثیرات ورزش هفت سنگ ایجاد روحیه شاد و همکاری، تقویت و مهارت در نشانه گیری،بهبود سرعت و اهداف جزئی آن، پرورش روحیه ایثار، ایجاد رقابت سالم و تمرکز حواس است.

سرپرست هیئت ورزشهای همگانی بافق خاطر نشان کرد: این بازی دسته جمعی است و رشد اجتماعی و طبیعی فرد به خصوص کودک را فراهم و سرعت انجام و عکس العمل وی را بالا خواهد برد.همچنین با مفاهیمی نظیر رهبری، همکاری، شکست،پیروزی آشنا می شود.

وی احیای بازی‌های بومی و محلی را به معنای زنده نگه داشتن اصالت‌ها و رسوم کهن هر منطقه دانست و عنوان کرد: حضور نوجوانان و جوانان بافقی در فضاهای ورزشی و فرهنگی و هدایت آنان بدون شک می تواند در راستای داشتن جامعه سالم و پویا موثر باشد.

عباسی در پایان سخنان خود با تاکید بر تدوین برنامه ای جامع برای ترویج بازی های بومی و محلی در شهرستان،گفت: بازی های بومی محلی به عنوان گنجینه ای از هویت و فرهنگ تاریخ ورزش ایرانیان است که علیرغم کم رنگ شدن فعالیت در این ورزش ها، استان همدان امسال با تدوین برنامه ای جامع درصدد ترویج و گسترش آن در سطح روستاها و عشایر است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده