رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
  • کد خبر : ۵۵۴۱۲
  • چاپ خبر : سخنگوی شورای شهر از روند پیگیری تغییرات مرزی و نحوه واگذاری آنومالی شمالی در تهران خبر داد

سخنگوی شورای شهر از روند پیگیری تغییرات مرزی و نحوه واگذاری آنومالی شمالی در تهران خبر داد

حسن محمدی گزارشی از سفر اعضای شورای شهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به تهران در خصوص پیگیری دو مسئله مهم شهرستان،اختصاص آنومالی شمالی و پرونده مربوط به تغییرات مرزی بافق و اردکان ارائه نمود. به گزارش آفتاب بافق،حسن محمدی،سخنگوی شورای شهر بافق در گفتگویی با خبرنگار آفتاب گزارشی از سفر اعضای شورای […]

حسن محمدی گزارشی از سفر اعضای شورای شهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به تهران در خصوص پیگیری دو مسئله مهم شهرستان،اختصاص آنومالی شمالی و پرونده مربوط به تغییرات مرزی بافق و اردکان ارائه نمود.

به گزارش آفتاب بافق،حسن محمدی،سخنگوی شورای شهر بافق در گفتگویی با خبرنگار آفتاب گزارشی از سفر اعضای شورای شهر و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به تهران در خصوص پیگیری دو مسئله مهم شهرستان اختصاص آنومالی شمالی و پرونده مربوط به تغییرات مرزی بافق و اردکان ارائه نمود.

به استحضار می رساند شورای شهر بر اساس رسالت و وظیفه خود جهت پیگیری دو مسئله مهم شهرستان در تاریخ شنبه 12/03/97 سفری به تهران داشت که در این سفر ابتدا جلسه ای در دفتر مهندس کرباسیان معاونت محترم وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس ایمیدرو و رئیس شرکت تهیه و تولید با تلاش و حضور محمد رضا صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

 همچنین مهندس جعفری رئیس تهیه و تولید مواد معدنی ، مهندس عسکری مدیر عامل صندوق فولاد کشور،مدیر عامل فولاد غدیر برنده 40% و مهندس نجمی نیا برنده 20% از سهام آنومالی شمالی نیز در این جلسه حضور داشتند.

 در ابتدا صباغیان دیدگاه و اعتراض خود را در رابطه با اینگونه واگذاری سهام آنومالی شمالی اعلام و اعضای شورای شهر نیز به عنوان نمایندگان مردم مخالفت خود را با اینچنین واگذاری اعلام نمودند که پس از مشورت و پافشاری نماینده مردم بافق و اعضای شورای شهر بر اساس دستور معاونت وزیر مقرر شد:

– در حال حاضر مراتب به برندگان مزایده اعلام نشود  تا  بر اساس خواسته مردم ارزشی و شریف شهرستان ، مواد معدنی و اولیه بدون فرآوری و ارزش افزوده حمل نشود.

 – مقرر شد ضمن بررسی زیر ساخت های موجود و نحوه احداث صنایع جوار معدنی و یا مشارکت با شرکت سنگ آهن مرکزی به منظور سرمایه گذاری صورت پذیرد و برندگان مزایده این معدن بعد از قبول صورتجلسه توسط نماینده شهر ابلاغ شود . که این می تواند ارزش افزوده بسیار خوب و جذب اشتغال برای شهرستان باشد .

 در خصوص مسئله دوم، پیگیری از روند پیشرفت پرونده وکالت شورا به گروه حقوقی برای حل موضوع مرزهای جغرافیایی بین این شهرستان و اردکان که ضمن گزارش روند پیشرفت و ابراز نقطه نظرات اعضای شورا که همه خواستار ایجاد تسریع در پیگیری این موضوع بودند،یکی از اعضای شورا به عنوان نماینده جهت پیگیری معرفی شد و با توجه به زمان بر بودن پرونده ها در نظام قضایی و اداریدر حال حاضر نمی توان قضاوت خوبی را در رابطه با روند پیگیری و پیشرفت پرونده مذکور نمود که با توجه به مأموریت یکی از اعضای شورا به عنوان نماینده ، در آینده نزدیک جزئیات بیشتری از این موضوع به استحضار شما مردم شریف و ارزشی بافق خواهد رسید  .

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده