رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
  • کد خبر : ۵۵۴۴
  • چاپ خبر : حضور بیش از 12هزار نفر در همایش پیاده روی خانوادگی در بافق

حضور بیش از 12هزار نفر در همایش پیاده روی خانوادگی در بافق

به گزارش آفتاب بافق به نقل از خبرگزاری ایرنا ، مردم شهرستان بافق اعم از زن و مرد، پیر وجوان و کودک و نوجوان ورزش دوست با شرکت در پیاده روی سراسری خانوادگی، از ساعت 6.5 صبح جمعه حرکت خود را از محل امام زاده عبدا… این شهر آغاز و پس طی مسیر هفت کیلومتری، […]

به گزارش آفتاب بافق به نقل از خبرگزاری ایرنا ، مردم شهرستان بافق اعم از زن و مرد، پیر وجوان و کودک و نوجوان ورزش دوست با شرکت در پیاده روی سراسری خانوادگی، از ساعت 6.5 صبح جمعه حرکت خود را از محل امام زاده عبدا… این شهر آغاز و پس طی مسیر هفت کیلومتری، در کنار دریاچه تفریحی آهنشهر اجتماع کردند.

امام جمعه ، فرماندار و نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی به ترتیب در خصوص موقعیت جغرافیایی ، ذخایر معدنی ، نخلستانهای بافق و قرار گرفتن این شهر بر سر پنج راه ریلی کشور، توسعه این شهرستان را خواستار شدند.

فرماندار بافق با بیان اینکه این شهرستان بهشت معادن ایران است بر اجرای طرحهای جوار معدنی و جوار ریلی در بافق تاکید کرد و افزود: این طرحهای نیمه تمام باید به سرعت تکمیل و آماده بهره برداری شوند.

سید مهدی طلایی مقدم اظهار داشت: با بهره برداری از این طرحها و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی، این شهرستان علاوه بر اینکه به توسعه پایدار خواهد رسید جمعیت بیکاران آن نیز کاهش خواهد یافت.

نایب رئیس فدارسیون ورزش های همگانی نیز به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه لزوم توسعه ورزش همگانی اشاره کرد و گفت : اگر می خواهید جسم و روحی سالم داشته باشید ،پیاده روی کنید چون پیاده روی ورزشی ساده و کم هزینه است.

محمد رضا دوست محمدی افزود: شایسته است که هر کدام از ما روزی 20 دقیقه در این طبیعت زیبای شهر مان به پیاده روی بپردازیم .

از تمبر یاد بود همایش سراسری پیاده روی نیز رو نمایی شد و نماینده مردم در مجلس، معاون سیاسی استاندار یزد، امام جمعه ، فرماندار ، شهردار بافق و نایب رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی حاشیه های این تمبر را امضا و مهر کردند.

رئیس اداره پست بافق در خاشیه این همایش در خصوص این تمبر یاد بود گفت: این تمبر در یکهزار و 600 قطعه چاپ شده است.

مهدی زارع بیدکی ، قیمت هر قطعه از این تمبر را دو هزار و 200 ریال عنوان کرد و افزود: این تمبر منقوش به برندهای بافق از قبیل یوز پلنگ آسیایی، آثار مهم تاریخی و میراث فرهنگی و گردشگری است.

انجام چند ورزش همگانی، تکواندو، نمایش ورزش پهلوانی حمل وزنه سنگین با دندان ، اجرای سرود و قزعه کشی یکدستگاه پراید از دیگر برنامه های این همایش بود.

در پایان این مراسم پس از اینکه برندگان اول و دوم حضور نداشتند ' محمد امین فتوحی بافقی' در سومین قرعه کشی مالک یکدستگاه خود روی سواری پراید شد.

جوایز دیگری از قبیل دو چرخه و کمک هزینه سفر های زیارتی در این همایش در نظر گرفته بودند که قرار شد با حضور نماینده مربوطه در محل اداره ورزش و جوانان قرعه کشی و نتایج آن از طریق رسانه های محلی و نصب بنر اطلاع رسانی شود.

این همایش به طور زنده از شبکه سه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شد.

تعدادی از شهروندان بافقی هم در گفت و گو با خبرنگار ما، برگزاری این گونه همایش ها را مفید خواندند و خواستار برگزاری بیشتر آن در این شهر کویری شدند.

محمد مسلمان گفت: شهر ما از بیشتر امکانات تفریحی و ورزشی محروم است بنا بر این چنانچه هر از گاهی چنین برنامه های متنوع در بافق اجرا شود باعث نشاط و شادابی مردم به ویژه قشر کارگر این شهرستان خواهد شد.

وی بیان کرد: پیاده روی در قالب همگانی و دستجمعی روحیه آدمی را با نشاط و متنع از افسردگی می شود.

بافق با جمعیتی افزون بر در فاصله 110 کیلو متری یزد قرار دارد و شهرک آهنشهر و دریاچه تفریحی آن که متعلق به شرکت سنگ آهن و محل سکونت کارکنان آن است با اندکی فاصله ،در همجواری شهر بافق واقع شده است

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده