رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۴
  • کد خبر : ۵۵۶۲
  • چاپ خبر : موسوی لاری: می توان از راه اعتدال به «اصلاحات» رسید

موسوی لاری: می توان از راه اعتدال به «اصلاحات» رسید

به گزارش آفتاب بافق؛   سید عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز در سیزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری که صبح امروز در تالار آدینه برگزار شد با اشاره به فعالیت حزبی در ایران گفت: اولین پیام این همایش این است که تحزب و حرکت در چارچوب قانون امری نهادینه شده است. وی ادامه داد: با […]

به گزارش آفتاب بافق؛

 

سید عبدالواحد موسوی لاری عضو مجمع روحانیون مبارز در سیزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری که صبح امروز در تالار آدینه برگزار شد با اشاره به فعالیت حزبی در ایران گفت: اولین پیام این همایش این است که تحزب و حرکت در چارچوب قانون امری نهادینه شده است.

وی ادامه داد: با اینکه قانون اساسی ما بر موضوع تحزب تأکید داشته اما همواره این موضوع مسئله‌ای بوده که نمی‌توانیم مدعی باشیم که به صورت کامل عملیاتی شده است و نگاه به تحزب همیشه در کشور ما با شک و تردید همراه بوده است.

موسوی لاری ادامه داد: اما امروز همه قبول دارند که تحزب راه منطقی رسیدن به هدف است و این حق در جمهوری اسلامی به رسمیت شناخته شده است.

وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به شعار همایش «اصلاحات لازمه اعتدال» گفت: البته این شعار را به شکل‌های مختلفی می‌توان خواند. وقتی در قالب یک حزب حرکت را سامان می‌دهیم باید هدف را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: اصلاحات یعنی اینکه راه رفته را بررسی کنیم و به آینده‌ای که این مشکلات و کمی‌ها وجود ندارد بنگریم.

موسوی لاری اضافه کرد: اصلاح‌طلبی در درون خود این مسئله را دارد که با پرخاشگری و خشونت‌گری راه اصلاحات را پیمود.

وی با بیان اینکه اعتدال راه است نه هدف، گفت: اعتدال وسیله‌ای است برای تبیین گفتمان و خود به تنهایی گفتمان نیست و امروز گفتمان جامعه ما اصلاح‌طلبی است که از مسیر اعتدال می‌توان به آن رسید.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: وقتی می‌گوییم اصلاحات یعنی اینکه می‌خواهیم زیر چتر همین نظام موارد را اصلاح کنیم؛ ما اصلاح‌طلبان نمی‌خواهیم چتر نظام از روی سر ما برداشته شود و از زیر این چتر بیرون برویم.

وی انتقادات اصلاح‌طلبان و بخشی از قوانین را یادآور شد و افزود: گاهی در تلقی از قوانین اشتباه رخ می‌دهد؛ به عنوان مثال در بحث انتخابات یکی از موضوعات این است که مقامات مسئول و ناظر باید احراز صلاحیت کاندیداها را انجام دهند یعنی از همان ابتدا با عینک بدبینی به همه نگاه کرده و یکی یکی افراد را از فیلتر عبور دهند که اصلاح‌طلبان این روش احراز صلاحیت را قبول ندارند.

وی ادامه داد: یک نگاه دیگر نیز می‌گوید هر کسی که قانون اساسی را قبول دارد و به انقلاب اسلامی ملتزم است وارد شود و اگر شرطی را نداشت او را رد صلاحیت کنند و در این صورت ناظران مأمور می‌شوند که عدم صلاحیت افراد را بررسی کنند.

موسوی لاری مراجعه به آرای مردم را در برخی از موارد قابل قبول دانست و اظهار داشت: جاهایی هست که خود مردم می‌توانند درباره مسائل نظر دهند؛ درست است که نمایندگان رأی می‌دهند ولی نمایندگان را نیز همین مردم انتخاب کرده‌اند.

وی تصریح کرد: چرا نمی‌توانیم بگوییم که می‌شود در جامعه به آرای مردم مراجعه کرد آن هم از طریق رفراندوم و گاهی اوقات می‌توان در مباحث مختلف با مراجعه به آرای مردم به حل آن کمک کرد.

عضو مجمع روحانیون مبارز با تأکید بر اینکه اصلاحات الزاماتی دارد و همه باید به آن پایبند باشند، افزود: اولین مسئله‌ای که باید مد نظر قرار گیرد این است که وقتی می‌گوییم اصلاح‌طلب یعنی اینکه من پرخاشگر نیستم؛ یک عده که نامشان در دعوا و درگیری است و موجودیت خود را در حفظ فضای تنش می‌دانند ممکن است در آستانه انتخابات تلاش کنند که فضا از آرامش خارج شود.

وی اضافه کرد: باید توجه شود که اگر عده‌ای خواستند فضا را تند کنند ما اجازه این کار را ندهیم.

موسوی‌ لاری با اشاره به اختلاف‌نظر و برخی گروه‌های اصلاح‌طلبی با یکدیگر اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در برخی موارد اختلاف برداشت و سلیقه دارند ولی باید تلاش کرد این مسئله به اختلاف راه منجر نشود و اجماع اصلاح‌طلبان هرگز نباید خدشه بردارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ممکن است دست‌هایی تلاش کنند که اصلاح‌طلبان درون خود اختلاف داشته باشند که باید به این مسئله با دقت توجه کرد.
 

 
منبع: فارس

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده