رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
  • کد خبر : ۵۵۷۷۳
  • چاپ خبر : گذر زمان نمی‌تواند یاد شهیدان را کم فروغ سازد / یادی از شهید محمد حسین بابایی بافقی
هر پنجشنبه یک شهید؛

گذر زمان نمی‌تواند یاد شهیدان را کم فروغ سازد / یادی از شهید محمد حسین بابایی بافقی

مقام معظم رهبری فرمودند:شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و درخشندگی است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. به گزارش آفتاب بافق،گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست -ان‌شاءالله- جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، […]

مقام معظم رهبری فرمودند:شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و درخشندگی است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد.

به گزارش آفتاب بافق،گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست -ان‌شاءالله- جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و بقاء و حضور و درخشندگی است؛ و این مائیم که باید با ارتباط و اتصال به این مفهوم بلند و ماندگار، برای خود و جامعه و کشور خود، بلندی و ماندگاری به دست آوریم.

به یاد شهیدان بودن خود ادای وظیفه‌‌ای در این راه است.

سلام خدا بر ارواح طیبه‌ شهیدان و خانواده‌های صبور آنان و سلام بر روح مطهر شهید محمد حسین بابایی بافقی(حاج کاظم) مرد حماسه آفرین روزهای نبرد در شلمچه که در سال 1366 با حضور در صحنه نبرد حق و باطل به دفاع از ناموس،میهن و نظام پرداخت و با پیکری زخمی به اسارت دشمن در آمد و در سال 1369 در حالی که یک پای خود را از دست داده بود به وطن بازگشت و سرانجام مورخ 87/01/03 در حالی همچنان استوار و ایستاده  برعهد برای دفاع از این خاک و نظام بود به دیدار مولای شهیدش و یاران سفر کرده اش،پر گشود.

شهید محمد حسین بابایی بافقی در پاییز 1340 دیده به جهان گشود.وی پس ازگذراندن دوران راهنمایی با شنیدی آوای جوشش چشمه سار انقلاب خود را عاشق امام (ره) دید و باحضور در راهپیمایی ها همگام با دیگر مردم این سرزمین، بانگ آزادی سرود و با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه شد. وی با اردات و عشق قدم در این مسیر نهاد و حتی همسر و فرزند هم نتوانست او را از این رسالت بزرگی که بر دوش خود احساس می کرد، بر حذر دارد.

سرانجام سال 1366 درتک شلمچه با پیکری زخمی به اسارت دشمن در آمد و با صبر و استقامتی چون کوه و آبشاری از ترنم به مفهوم از جان گذشتگی روزهای سخت مملو از درد را با توکل به خدا گذراند و با نفس گرم و امید بخش روح مردانگی را در کالبد سربلندی دمید.سرانجام سال 1369 در حالی که یک پای خود را در راه خدا و مولایش تقدیم کرده بود به وطن بازگشت.

در این پنجشنبه به روح مطهر این شهید و تمام شهیدان 8 سال دوران دفاع مقدس درود می فرستیم.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده