رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
  • کد خبر : ۵۵۹۱۱
  • چاپ خبر : قدس متعلق به همه مسلمانان است / توسعه و حمایت از رژیم صهیونیستی توسط آمریکا برای رسیدن به اهداف و تسلط بر دنیا است
امام جمعه بافق:

قدس متعلق به همه مسلمانان است / توسعه و حمایت از رژیم صهیونیستی توسط آمریکا برای رسیدن به اهداف و تسلط بر دنیا است

حجة الاسلام والمسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه با تاکید بر مسئله فلسطین و قدس گفت:  آمریکا با حمایت صهیونیسم به دنبال توسعه این رژیم رسیدن به هدف خود یعنی تسلط بر دنیا است و اکنون 70 سال است که به جرم ها و کشت و کشتار مسلمانان و کودکان بی گناه فلسطین ادامه […]

حجة الاسلام والمسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه با تاکید بر مسئله فلسطین و قدس گفت:  آمریکا با حمایت صهیونیسم به دنبال توسعه این رژیم رسیدن به هدف خود یعنی تسلط بر دنیا است و اکنون 70 سال است که به جرم ها و کشت و کشتار مسلمانان و کودکان بی گناه فلسطین ادامه می دهد.

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته ابتدا ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و بهره مندی از روزهای پایانی ماه مبارک رمضان،در ادامه بحث گذشته مرگ و دنیای آخرت مطالبی را بیان نمود.

وی با اشاره به کلام معصومین(ع) پیرامون مرگ گفت: حضرت علی (ع) می فرماید:(( آگاه باشید مرگ گریبان ما را خواهد گرفت و مسیری را طی می کنیم که بسیار خطرناک است.))

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه با تاکید بر مسئله قدس و آزادسازی آن از چنگال مستکبرین،به بیان تاریخچه فلسطین پرداخت و گفت: فلسطین اگر چه سرزمین وسیعی نیست اما نقاط دریایی و زمینی بسیاری را به هم پیوند می دهد.از سوق الجیشی در نقطه عالی قرار دارد.از دریای مدیترانه به نقاط بسیاری وصل می شود و پل ارتباط افریقا و اسیا و امریکا است.

وی با اشاره به تشکیل حکومت 2500 ساله قبل مسیح توسط اعراب عربستان افزود: پس  از حکمرانی اعراب، کنعانی ها در ان منطقه حکومتی تشکیل دادند که دستخوش حوادث بسیاری شد. اما پس از دوره عثمانی قوم طرفدار حکومتی تشکیل داد و صهیونیسم در کنار فلسطین به وجود آمد و به آن نفوذ کرد.

امام جمعه بافق با اشاره به اینکه امروز صهیونیسم به خاطر خط سیاست امریکا خواهان اشغال فلسطین است،یاد آور شد: آنان با بی شرمی تمام فلسطین را سرزمین خود می دانند و با انجام انواع جنایات بر علیه مردم بی گناه این سرزمین به نقاط بیشتر این سرزمین تجاوز کردند و اکنون 70 سال است که به جرم ها و کشت و کشتار مسلمانان و کودکان بی گناه ادامه می دهد.

وی هدف صهیونیسم را تسخیر کامل فلسطین و نابودی مسلمانان برای حکمرانی خود بیان کرد و گفت: اینکه ما می گوییم فلسطین اولین قبله گاه مسلمانان است به سه دلیل است.1- پیامبر اکرم(ص) 15 سال در بیت المقدس ادای نماز کرده است 2- دومین مسجد بزرگ مسلمانان است 3- پس از مکه و مدینه شریف ترین حرم است.

سلیمانی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) فرمود: ((ارزش خواندن نماز در بیت المقدس به اندازه به جا آوردن آن در بیت الحرام است.)) و این نشانده دهند ارزشمندی این مکان است.

امام جمعه بافق در ادامه سخنان خود با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) گفت: امام راحل(ه) روز قدس را روز بنیان اسلام دانست که دشمن همواره تلاش بر ضربه زدن و نابودی آن دارد. آمریکا با حمایت صهیونیسم به دنبال توسعه این رژیم رسیدن به هدف خود یعنی تسلط بر دنیا است.

وی با بیان شکست ترفندها و نقشه های دشمنان برای ضربه زدن به ایران و نظام جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند:(( مسئله فلسطین مسئله بشریت است و همه باید برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین قد علم کنند.))

سلیمانی با اشاره به مظلومیت های مردم فلسطین در برابر انتفاضه بدون هیچ امکاناتی،تصریح کرد: جهبه مقاومت با همت ایران و سایر کشورهای مسلمان، داعش را ریشه کن کرد و اینک نیز مردم فلسطین را یاری خواهد کرد و هرگز دست از حمایت آن بر نخواهد داشت.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده