رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
  • کد خبر : ۵۶۰۷۰
  • چاپ خبر : نشست خبرنگاران با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق

نشست خبرنگاران با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق

در آستانه عید سعید فطر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق در نشست خبری خود با خبرنگاران گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام گرفته این نهاد در ماه مبارک رمضان و نحوه هزینه کرد کمک های جمع اوری شده توسط مردم و خیرین ارائه نمود. به گزارش آفتاب بافق،سید رضا هاشمی پور،رئیس کمیته […]

در آستانه عید سعید فطر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بافق در نشست خبری خود با خبرنگاران گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام گرفته این نهاد در ماه مبارک رمضان و نحوه هزینه کرد کمک های جمع اوری شده توسط مردم و خیرین ارائه نمود.
به گزارش آفتاب بافق،سید رضا هاشمی پور،رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان،به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام گرفته توسط این نهاد پرداخت و گفت: معیار اصلی در رأس امورات کمیته امداد اعتماد سازی بین مردم و مسئولین،حداکثر استفاده از ظرفیت افراد تحت حمایت جمعیت توانمندسازی و رفع مشکل مسکن  مددجویان است.
وی تعداد خانوار تحت حمایت کمیته امداد را 925 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 202 نفر ایتام و محسنین،347مستمر بگیرو 150 نفر کودکان دچار سوءتغذیه و 128 نفر زنان ساکن درروستا.
هاشمی پور مهمترین خدمات کمیته امداد به مددجویان را در زمینه هایی چون مستمری،درمان ،مسکن،فرهنگی،خودکفایی،خود اشتغالی،پرداخت وام کارگشایی سوء تغذیه،جهیزیه،تهیه لوازم ضروری عنوان کرد.
وی با اشاره به طرح های حمایتی و جذب کمک های مردمی یادآور شد:جمع آوری صدقات،زکات و مشارکت مردم و خیرین در طرح اکرام،محسنین،شفاء و مفتاح الجنه از جمله اقداماتی است که در شهرستان توسط کمیته امداد انجام می گیرد.
 رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطر نشان کرد: شهرستان بافق توانسته با مشارکت و مساعدت خوب خیرین و مسئولین به ویژه امام جمعه معزز و فرماندارمحترم رتبه اول استانی برای طرح های اکرام و ایتام،خود کفایی و استغال،مفتاح الجنة و نیز در بحث صدقات کسب نماید.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص محل بدست آوری درآمدهای کمیته امداد گفت:درآمدهای کمیته امداد از طریق مساعدت های دفتر مقام معظم رهبری،کمک دولت و جذب کمک های مردمی، صدقات و طرح های مختلف حاصل می شود.
هاشمی پور با بیان اینکه هزینه های کمیته امداد 2 نوع می باشد:ادامه داد:1- هزینه های تشکیلاتی،آب،برق،گاز و حقوق پرسنل که از اعتبارات دولتی پرداخت می شود. 2- هزینه های مددجویان که از کمک های خیرین و صدقات بدست می آید.

وی خاطر نشان شد: ما برای صدقات نیز سهمیه درآمد داریم، 33/5 درصد برای حمایت سلامت خانواده ها(سوء تغذیه-درآمد-جهیزیه-لوازم ضروری)،8/5درصد برای امور فرهنگی،12 درصد برای اشتغال و خودکفایی مددجویان،10 درصد برای کمک به موسسات و تعامل با آنها و 36 درصد برای تامین مسکن ساختمان مددجویان اختصاص داده می شود.

رئیس کمیته امداد بافق تصریح کرد: تمام کمک های خیرین و صدقات برای نیازمندان همین شهرستان هزینه می شود.
وی با بیان اقدامات انجام گرفته در طول ماه مبارک رمضان در خصوص اطعام مددجویان و نیز تمهیدات در نظر گرفته برای جمع آوری زکات فطریه مردم شهرستان در عید سعید فطر گفت: از شروع ماه مبارک رمضان تا به حال 1636 پرس غذا برای وعده افطاری و سحر مددجویان فراهم نمودیم.
در آستانه عید سعید فطر نیز کمیته امداد اقدام به نصب پایگاههای در سطح شهر به منظور جمع آوری زکات فطریه و کفاره مردم خداجوی کرده است.
 شایان ذکر است زکات فطر عام شامل سادات می باشدکه بین نیازمندان .مسکن.درمان.معیشت مردم.،می باشد.
صدقات جمع آوری شده،کمک های مردمی به فلسطین و دیگر مساعدت های انجام گرفته با نیت خود خیرین انجام می شود.
هاشمی پور در پایان سخنان خود از حمایت و مساعدت های مردم شریف و متدین شهرستان،خیرین و مسئولین به ویژه امام جمعه و فرماندار بافق و نیز تمام رسانههای پرتلاش و فعال تشکر و قدردانی نمود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده