رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲
  • کد خبر : ۵۶۷۳۹
  • چاپ خبر : گذر زمان نمی‌تواند یاد شهیدان را کم فروغ سازد / یادی از شهید سید جواد میرجعفری
هر پنجشنبه یک شهید؛

گذر زمان نمی‌تواند یاد شهیدان را کم فروغ سازد / یادی از شهید سید جواد میرجعفری

مقام معظم رهبری فرمودند:شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و درخشندگی است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. به گزارش آفتاب بافق،گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست -ان‌شاءالله- جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، […]

مقام معظم رهبری فرمودند:شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و درخشندگی است و گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد.

به گزارش آفتاب بافق،گذشت زمان نتوانسته و نخواهد توانست -ان‌شاءالله- جلوه‌ نام و یاد شهیدان عزیز را کم‌فروغ سازد. شهید و شهادت در فرهنگ اسلامی، مظهر حیات و بقاء و حضور و درخشندگی است؛ و این مائیم که باید با ارتباط و اتصال به این مفهوم بلند و ماندگار، برای خود و جامعه و کشور خود، بلندی و ماندگاری به دست آوریم.

به یاد شهیدان بودن خود ادای وظیفه‌‌ای در این راه است.

سلام خدا بر ارواح طیبه‌ شهیدان و خانواده‌های صبور آنان و سلام بر روح مطهر شهید سید جواد میرجعفری بزرگ مرد و حماسه آفرین روزهای نبرد در فکه که با حضور در عملیات والفجر مقدماتی به دفاع از ناموس،میهن و نظام پرداخت. وی در صحنه نبرد با دشمن در جنگل امقر مفقود الاثر شد و پس از گذشت 12 سال چشم انتظاری خانواده، پیکر مطهرش در حالیکه هنوز لباس رزم بر تن داشت به میهن بازگشت.

شهید سید جواد میرجعفری فرزند سید مرتضی، سال 1345 در خانواده ای متدین چشم به جهان گشود.محل سکونت آن ها روستای صادق آباد شهرستان بافق بود و وی با وجود تمام مشکلات آن روستا تحصیلات ابتدایی خود را به پایان رساند. سپس برای ادامه تحصیل و ورود به هنرستان شهید باهنر عازم شهر بافق شد.

سال آخر هنرستان بود که نهضت انقلاب ایران به اوج خود رسیده بود و سید جواد با وجود حکومت نظامی به پخش اعلامیه می پرداخت و در تظاهرات حضور فعال داشت.

با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی همراه با دیگر دوستان خود از جمله شهید میرغنی زاده،پس از گذراندن دوره آموزش نظامی به جبهه اعزام شد و سرانجام در تاریخ 1361/11/21  به شهادت رسید.

بخشی از وصیت نامه شهید سید جواد میرجعفری:

از شما امت شهید پرور و انقلابی عاجزانه تقاضا می کنم  همانطور که تا کنون در صحنه حاضر  و پیرو ولایت فقیه بودید از این به بعد هم در خط امام و ولایت فقیه باشید و فرزندان خود را در این مسیر تربیت کنید.

در این پنجشنبه به روح مطهر این شهید و تمام شهیدان 8 سال دوران دفاع مقدس درود می فرستیم.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده