رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
  • کد خبر : ۵۶۷۴۲
  • چاپ خبر : دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،کانون مداحان و هیات های مذهبی با امام جمعه بافق
گزارش تصویری:

دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،کانون مداحان و هیات های مذهبی با امام جمعه بافق

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز به همراه رئیس کانون مداحان،رئیس هیات های مذهبی و مدیر آموزشگاه علوم و معارف اسلامی صدرا با امام جمعه بافق دیدار و گفتگو کردند. به گزارش آفتاب بافق، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بافق صبح امروز به همراه رئیس کانون مداحان،رئیس شورای هیئت های مذهبی شهرستان و مدیر آموزشگاه […]

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی صبح امروز به همراه رئیس کانون مداحان،رئیس هیات های مذهبی و مدیر آموزشگاه علوم و معارف اسلامی صدرا با امام جمعه بافق دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش آفتاب بافق، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بافق صبح امروز به همراه رئیس کانون مداحان،رئیس شورای هیئت های مذهبی شهرستان و مدیر آموزشگاه علوم و معارف اسلامی صدرا ضمن حضور در دفتر امام جمعه بافق با وی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدا حجة الاسلام روحانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بافق گزارشی از عملکرد یکساله خود در زمینه برنامه های فرهنگی و قرآنی ارائه نمود.

وی در خصوص فعالیت های انجام گرفته در حوزه فرهنگ گفت: 120 مبلغ در ایام محرم،صفر،رمضان،اعتکاف و دیگر مناسبت ها برای انجام تبلیغات به نقاط مختلف شهرستان اعزام نمودیم.

روحانی اهم برنامه های اداره تبلیغات اسلامی بافق را از جمله برگزاری گفتمان های دینی در مدارس،دانشگاه ها و حوزه علمیه،برگزاری دوره های آموزشی برای مداحان و تجلیل از آنان،حمایت از مساجد شهرستان و فعال نمودن آنان برای برگزاری برنامه های فرهنگی،برگزاری دوره های آموزشی مبارزه با اعتیاد در مساجد،برگزاری کلاس های تابستانه طرح اوقات فراغت در مساجد،برگزاری انتخابات شورای هیئت های مذهبی و کانون مداحان و برگزاری دوره های آموزشی ویژه ائمه جماعت مساجد شهرستان بیان نمود.

سپس نصرالله تشکری رئیس کانون مداحان ضمن ارائه گزارش عملکرد این کانون،اشاره کرد: 43 نفر از مداحان شهرستان در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند.

در ادامه رضا زعیمیان رئیس شورای هیئت های مذهبی بافق به بیان آسیب های عزاداری در شهرستان پرداخت و گفت: طی 2 سال گذشته با تلاش و همکاری نیروی انتظامی شهرستان بافق توانستیم مراسم های عزاداری را در ایام محرم به ویژه در روز عاشورا با نظم و هماهنگی بسیار خوبی برگزار کنیم.

وی به آسیب های سنتی در مراسم های عزاداری اشاره کرد و افزود: با برگزاری کلاس های آموزشی تلاش کردیم تا از هرگونه آسیب و افراطی گری در مراسم های عزاداری جلوگیری نماییم.

زعیمیان در خصوص ثبت سامانه طوبی نیز یادآور شد: مشکلی در ثبت نام مداحان در این سامانه وجود ندارد و تنها نیاز به همکاری و مشارکت بیشتر این عزیزان در این زمینه داریم.

سپس فتاحی مدیر آموزشگاه علوم و معارف اسلامی صدرا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خود با بیان اینکه 6 نفر از دانش آموزان این مدرسه موفق به کسب رتبه سه رقمی کنکور سراسری در سال 96 شده اند،افزود: هدف ما انتقال و توسعه فرهنگ به نسل جوان است اما متاسفانه آنچه در کنکور محقق نمی شود نداشتن انگیزه با وجود گذراندن آزمون های شفاهی برای ورود به دانشگاه امام صادق(ع) است.

فتاحی با بیان درخشش بسیار خوب دانش آموزان به ویژه در مسابقات قرآنی و احکام تصریح کرد: یکی از محصلین ما توانسته است به عنوان تنها نماینده دانش آموزان دختر استان در مجلس شورای دانش آموزی حائز رتبه شود.

وی در پایان سخنان خود از تلاش ها و حمایت های امام جمعه بافق و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی،امام جمعه بافق با اشاره به چگونگی تبلیغات در شهرستان پیش از تشکیل اداره سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مرحوم آیت الله صدوقی روحانیونی را برای تبلیغات به بافق می فرستادند تا این امر مهم در این شهرستان انجام شود.

وی با تشکر از تلاش های رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بافق تاکید کرد: فارغ التحصیلان دانشگاه های ما از جمله دانشگاه امام صادق(ع) باید مورد تشویق قرار گیرند و به سایر دانش آموزان نیز ویژگی های این دانشگاه یادآور شود که این وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی است.

سلیمانی با بیان تشویق هنرمندان،مداحان و هیئت های مذهبی، خاطر نشان کرد: تلاش کنید از بین هیئت ها منتخب آنان که همکاری بیشتری با سازمان تبیلغات دارد،معرفی و مورد تشویق قرار گیرد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده