رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
  • کد خبر : ۵۷۰۲۵
  • چاپ خبر : “شب بخارا” شبی برای معرفی وحشی بافقی در بافق+تصاویر

“شب بخارا” شبی برای معرفی وحشی بافقی در بافق+تصاویر

این همایش با هدف معرفی و شناساندن «وحشی بافقی» شاعر فرهیخته و بافقی تبار، به میزبانی شهرستان بافق برگزارشد. به گزارش آفتاب بافق؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق در این همایش بر ضرورت ایجاد بنیاد وحشی بافق تاکید کرد و گفت: دبیرخانه بنیاد تشکیل و در حال حاضر اساسنامه آن نیز در […]

این همایش با هدف معرفی و شناساندن «وحشی بافقی» شاعر فرهیخته و بافقی تبار، به میزبانی شهرستان بافق برگزارشد.

به گزارش آفتاب بافق؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق در این همایش بر ضرورت ایجاد بنیاد وحشی بافق تاکید کرد و گفت: دبیرخانه بنیاد تشکیل و در حال حاضر اساسنامه آن نیز در حال نگارش و تدوین است.

حسین ارجمند هدف از تشکیل بنیادهای فرهنگی را بزرگداشت مفاخر و مشاهیر ایران زمین اعلام کرد.

وی با  اشاره به اينكه برگزاری این مراسم نخستین اقدام بعد از تصویب شورای وحشی بافقی است،  افزود:این شخصیت بین‌المللی و صاحب سبک مانند دیگر شعرای بزرگ ایرانی نیازمند شناخته شدن در سطح کشور است ولي تاکنون پرداختن به این شخصیت بزرگ مغفول مانده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بافق بیان کرد گفت:سردبیر مجله بخارا نیز در این ایین با اشاره به اینکه گرامیداشت و بزرگداشت فرهنگ ایران باعث ایجاد جریان فرهنگی در جامعه می شود گفت:مجامع هنری را باید در این راستا تشویق کرد که به مناسبتهای گوناگون اقدام به برگزاری مراسم هایی در رابطه با بزرگداشت مفاخر خود کنند.

علی دهباشی دررابطه با وحشی بافقی بیان داشت:وحشی بدون تردید یکی از چند شاعر درجه اول زبان فارسی است.

همایش”شب بخارا” برای نخستین بار و با هدف معرفی و شناساندن «وحشی بافقی» شاعر فرهیخته، با حضور جمعی از مسوولان وعلاقمندان وحشی بافقی در سالن کمال الدین وحشی بافقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما، مرکز یزد

عکس:م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده