رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
  • کد خبر : ۵۷۲۵۲
  • چاپ خبر : مسابقه پرواز کبوترها در بافق +تصاویر

مسابقه پرواز کبوترها در بافق +تصاویر

مسابقه پرواز کبوتر ها توسط جمعی از جوانان روستای مبارکه  برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق، صبح امروز شاهد حضور تعداد کثیری از جوانان روستای مبارکه در میدان ورودی روستا بودم به سراغ یکی از این جوانان رفتم و سوال کردم که داستان چیست و برای چه در میدان جمع شده اید ؟ هر کسی […]

مسابقه پرواز کبوتر ها توسط جمعی از جوانان روستای مبارکه  برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق، صبح امروز شاهد حضور تعداد کثیری از جوانان روستای مبارکه در میدان ورودی روستا بودم به سراغ یکی از این جوانان رفتم و سوال کردم که داستان چیست و برای چه در میدان جمع شده اید ؟ هر کسی به شوخی و مزاح چیزی میگفت تا آنکه با هم که پای گفتگویی نشستیم و متوجه شدم که هر ساله در یک روز خاص مسابقه ای در روستای مبارکه برگزار می شود که در این مسابقه پرواز کبوتران و مدت زمان پرواز میزان کبوتران در هوا مطرح می باشد.
در این مسابقه 3 شرکت کندده حضور دارند که دو نفر از یزد و نفر دیگر از روستای مبارکه می باشد. کمال شفیعی از روستای مبارکه با داشتن یکصد و بیست کبوتر در این مسابقه شرکت کرده است. همزمان با مبارکه در یزد نیز کبوتربازان از ساعت 6 صبح کبوتران خود را به در آسمان به پرواز در آورده اند و از این تعداد کبوتر در فضای روستای مبارکه تا ساعت 14 امروز و زمان تنظیم گزارش ؛ هنوز هفت کبوتر در آسمان در حال پرواز می باشند.
کمال شفیعی درمورد چگونگی نحوه محاسبه وقت پرواز کبوتران برای مسابقه گفت : مسابقه بگونه ای است که مدت زمان پرواز هرکبوتر و تعداد باقیمانده آنها در انتهای مسابقه محاسبه وکفترباز برنده معرفی می شود.
گفتنی است کمال شفیعی برای نظارت برحسن انجام دو نماینده خود را به مرکز استان فرستاده و در بافق از ساعت 6 کبوتران خود را به پرواز در آورده است و خود میزبان دو داور مسابقه از یزد است تا پس از پایان مسابقه؛ زمان پراوز کبوتران را محاسبه و برنده آن را معرفی نمایند.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده