رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
  • کد خبر : ۵۷۳۲۲
  • چاپ خبر : “بافق آرامش می خواهد”

“بافق آرامش می خواهد”

به قلم: حجت الاسلام محمد هادی سمتی شهری با انواع معادن، با نخل های سر به فلک کشیده، با مردمانی نجیب و تلاشگر و البته با اجحافی که در حق مردمانش روا داشته شده و می شود. این ها ( بخشی از ) ویژگی های بافق است. هرچند این ویژگی آخری مخصوص بافق و بافقی […]


به قلم: حجت الاسلام محمد هادی سمتی
شهری با انواع معادن، با نخل های سر به فلک کشیده، با مردمانی نجیب و تلاشگر و البته با اجحافی که در حق مردمانش روا داشته شده و می شود.

این ها ( بخشی از ) ویژگی های بافق است. هرچند این ویژگی آخری مخصوص بافق و بافقی ها نیست و تبعیض و ظلم در هرجایی به اندازه ای وجود دارد اما کم نبوده است میزان ظلم های پیدا و پنهان به مردم این دیار.
حالا بافق در مرحله دیگری قرار گرفته است. انتخاب یک مدیر متعهد و متخصص برای در دست گرفتن فرمان شهر و رسیدگی به مسائل ریز و درشت فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی یک حق مسلّم است که باید بافقی ها از دولت دوازدهم مطالبه کنند.
باید از دولت بخواهند این حق را و اگر سکوت کنند و عبور کنند و بروند در آینده باید جوابگو باشند. باید بتوانند پاسخ وجدانشان و فرزندانشان را به درستی بدهند.
بافقی ها باید افق روشن را دنبال کنند. نباید غبار بی تفاوتی و بی مسؤلیتی به گرد و خاک نشسته بر سر و روی همنشینان کویر و کاوشگران معادن اضافه شود.
همه باید از مسؤلان مطالبه کنیم. یک مطالبه اصولی و فراجناحی.
اگر می خواهیم شهرمان پوست بیندازد و محرومیت های تحمیلی را کنار بزند باید همیشه فریاد گر باشیم.
مردم شهر ما هم حق دارند و هم وظیفه دارند که در جاده هموار پیشرفت، حرکت کنند. پیشرفت تلاش می خواهد ، مطالبه گری لازم دارد و اگر غیر از این باشد باید همیشه لنگان لنگان جلو برویم و به وضع موجود دلخوش کنیم.
این مخصوص حالا نیست. در گذشته باید چنین می بودیم و اکنون و در آینده نیز باید چنین باشیم.
در شهر همه مسؤول هستند.طلاب، بازاریان،،معلمان، کارگران، اعضای شورای شهر و روستا، نماینده مجلس و امام جمعه و همه مسؤولان در بخش های مختلف به علاوه مردم.
هیچکس حق ندارد منافع فردی و جناحی را بر منافع یک شهر ترجیح بدهد.

محمد هادی سمتی
یکشنبه دهم تیر 1397

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده