رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
  • کد خبر : ۵۷۶۳۱
  • چاپ خبر : مانور امداد و نجات با کمک رسانی دستگاه های امدادرسان در زمان طلایی به انجام رسید

مانور امداد و نجات با کمک رسانی دستگاه های امدادرسان در زمان طلایی به انجام رسید

به منظور پایش دستگاه های امداد رسان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه مانور امداد و نجات در منطقه میدان غدیر ورودی بافق با حضور شایسته و همزمان نیروهای امدادی در زمان طلایی کمک رسانی به مصدومین و حادثه دیدگان به پایان رسید. به گزارش آفتاب بافق ؛ مهدی دهستانی دبیر ستاد حوادث شهرستان بافق با […]

به منظور پایش دستگاه های امداد رسان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه مانور امداد و نجات در منطقه میدان غدیر ورودی بافق با حضور شایسته و همزمان نیروهای امدادی در زمان طلایی کمک رسانی به مصدومین و حادثه دیدگان به پایان رسید.

به گزارش آفتاب بافق ؛ مهدی دهستانی دبیر ستاد حوادث شهرستان بافق با اعلام این خبر افزود: مانور امداد و نجات در ساعت 21 روز یکشنبه به دستگاه ها و نیروهای امداد رسان اطلاع رسانی شد که پس از این نیروهای آتش نشانی بافق با زمان 4 دقیقه به محل حادثه فرضی رسید و پس از آن به ترتیب اورژانس و پلیس 110 به اتفاق هم و با زمان 6 دقیقه و نیروهای راهداری پس از هشت دقیقه و راهنمایی و رانندگی با صرف زمان ده دقیقه به ایستگاه مانور آمدند.
دبیر ستاد حوادث شهرستان بافق با بیان اینکه عملکرد نیروهای امدادی مناسب و به موقع بوده است گفت : برای ارزیابی نتایج این مانور زمان های رسیدن به محل حادثه در قالب نمودارهای استاندارد بررسی و تجزیه و تحلیل می گردد.
محمدعلی طالعی ؛ معاون فرمانداری بافق در حاشیه برگزاری مانور امداد و نجات گفت: به دلیل آنکه شهرستان بافق شهر معدنی و صنعتی می باشدو روزانه دهها دستگاه وسایل نقیله سنگین و کامیون ها در محورهای بافق در حال تردد و حمل مواد معدنی هستند هر آن احتمال وجود خطر و حادثه ناگوار وجود دارد به همین منظور و با هدف بررسی و پایش میزان آمادگی دستگاه های امدادی مانور امداد و نجات در ساعت 21 روز یکشنبه هفدهم تیرماه برگزار شد.
وی با اعلام اینکه از زمانیکه به نیروهای امدادی اطلاع داده شد آنها به موقع و با سرعت خوبی به محل مانور رسیدند افزود: دستگاه هایی که می بایست بیشترین کمک را در زمان روی دادن حادثه به انجام برسانند در زمان طلایی امدادرسانی به محل حادثه رسیدند.
گفتنی است یکی از رانندگان اورژانس وجود سرعت گیر های متعدد در سطح معابر و خیابان های شهر بافق را عاملی برای دیر رسیدن به محل حادثه و ناراحتی افراد مصدوم که بوسیله آمبولانس انتقال می یابند را ذکر کرد.
محمد رنجبر رئیس شورای اسلامی شهرستان بافق در پاسخ به دلیل کاهش سرعت امداد رسانی و وجود سرعت گیر های متعدد در خیابان ها گفت : با نصب تعداد بیشتری از دوربین های راهنمایی رانندگی در سطح شهر میتوان کم کم موانع دست انداز و سرعت گیر را در سطح معابر اصلی شهر از بین برد و این نیاز به هماهنگی و همکاری شورای ترافیک شهر دارد.

عکس: محمود تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده