رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
  • کد خبر : ۵۷۷۰۱
  • چاپ خبر : دیدار مدیر کل اداره هواشناسی یزد با فرماندار بافق
گزارش تصویری:

دیدار مدیر کل اداره هواشناسی یزد با فرماندار بافق

مدیر کل اداره هواشناسی استان یزد صبح امروز با فرماندار بافق دیدار و در خصوص شرایط و مشکلات ایستگاه هواشناسی شهرستان با وی گفتگو کرد. به گزارش آفتاب بافق؛ رضا برهانی،مدیر کل اداره هواشناسی استان یزد صبح امروز در دیدار با فرماندار بافق یکی از سیاست های سازمان هواشناسی کشور که در طول سال های […]

مدیر کل اداره هواشناسی استان یزد صبح امروز با فرماندار بافق دیدار و در خصوص شرایط و مشکلات ایستگاه هواشناسی شهرستان با وی گفتگو کرد.

به گزارش آفتاب بافق؛ رضا برهانی،مدیر کل اداره هواشناسی استان یزد صبح امروز در دیدار با فرماندار بافق یکی از سیاست های سازمان هواشناسی کشور که در طول سال های اخیر در دستور کار خود قرار داده است،بحث توسعه هواشناسی کاربردی عنوان کرد که در آن خدمات به صورت مستقیم به کاربر نهایی ارائه داده می شود تا بتوان در بحث پشتیبانی ها و تصمیم گیری های مربوط به بخش های مختلف کشور عملکرد موثرتری داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته بحث توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی استان مورد پیگیری قرار گرفت،افزود: در همین راستا اتاق بحران در مرکز ارائه کل هواشناسی به منظور کاهش سرمازدگی و وقوع یخبندان در سطح استان تشکیل شد که در زمان اعلام سرمازدگی، وقوع این اتفاق در کمترین زمان به اطلاع کشاورزان منطقه رسانده تا این بحران را بتوانند به شکل موثری مدیریت کنند.

برهانی در پاسخ به سوال خبرنگار که چند درصد این پیش بینی ها به کاهش خسارات کشاورزان در زمستان و تابستان کمک کرده است،گفت: بحث مستند سازی میزان تاثیر پیش بینی های انجام شده در این مرکز هنوز  نهایی نشده است اما بر اساس گزارش هایی که تاکنون دریافت کرده ایم حداقل 100 میلیارد ریال در بحث مدیریت سرمازدگی توسط اتاق بحران در کاهش خسارت کشاورزان انجام گرفته است.

مدیر کل اداره هواشناسی استان یزد یکی از بحث های مطرح در اکثر نقاط کشور با توجه به گرم شدن هوا و تغییرات اقلیمی، اعلام نشدن دمای واقعی هوا از سوی ایستگاه های هواشناسی بیان کرد و گفت: این که مردم احساس می کنند دمای واقعی هوا اعلام نمی شود، تصوری اشتباه است.دمایی که دماسنج هواشناسی اعلام می کند در شرایط استاندارد و سایه است.اما وقتی دماسنج در زیر تابش مستقیم نور خورشید قرار گیرد دمایی بالاتر از حد واقعی را نشان دهد و این مسئله سبب می شود تا مردم احساس گرمای بیشتری از دمایی که ایستگاه هواشناسی اندازه گیری می کند،داشته باشند.

وی در خصوص موقعیت ایستگاه ها و جانمایی آنان نیز خاطر نشان کرد: پراکندگی و محل احداث ایستگاه ها طبق برنامه عملیاتی سازمان هواشناسی کشور بر اساس استاندارد های تعریف شده سازمان جهانی انجام می گیرد و نمی توان گفت محل احداث هواشناسی در بافق به اشتباه ثبت شده است.

برهانی با اشاره به دمای هوای 48 درجه شهرستان بافق که توسط مرکز هواشناسی ثبت شده است،گفت: شرایط دمایی که در روزهای دیگر بصورت روتین ثبت و گزارش می شود بصورت کاملا استاندارد است.

مدیر کل اداره هواشناسی استان یزد مشکلات و کمبود های ایستگاه هواشناسی شهرستان بافق را به علت اعتبارات محدود در سال های گذشته بیان کرد و خاطر نشان کرد: متاسفانه کاهش اعتبارات سبب تجمیع مشکلات در ایستگاه هواشناسی بافق شده و نیاز است همتی بالا برای تخصیص اعتبارات بهتر در این بحث انجام گیرد تا بتوانیم ایستگاه های خودکار هواشناسی را بصورت کامل تر راه اندازی و پشتیبانی کنیم و خدمات بهتری در بحث مدیریت پدیده های جوی شهرستان اعمال شود.

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده