رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
  • کد خبر : ۵۷۹۳۶
  • چاپ خبر : ایجاد تاسیسات آب شیرین کن با ظرفیت ۲۵لیتر در ثانیه
فرماندار بافق:

ایجاد تاسیسات آب شیرین کن با ظرفیت ۲۵لیتر در ثانیه

محمد زاده رحمانی با اشاره به مسئله آب در بافق و جلوگیری از ایجاد مشکلات در آینده گفت: به منظور صرفه جویی و مصرف بهینه آب طرح آب شیرین کن به صورت پایلوت با خروجی 25 لیتر در ثانیه آغاز شده است. به گزارش آفتاب بافق؛محمد زاده رحمانی فرماندار بافق ظهر امروز در نشست خبری […]

محمد زاده رحمانی با اشاره به مسئله آب در بافق و جلوگیری از ایجاد مشکلات در آینده گفت: به منظور صرفه جویی و مصرف بهینه آب طرح آب شیرین کن به صورت پایلوت با خروجی 25 لیتر در ثانیه آغاز شده است.

به گزارش آفتاب بافق؛محمد زاده رحمانی فرماندار بافق ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تشکر از حضور خبرنگاران و تلاش های آنان به سوالات خبرنگاران پیرامون مسائل و مشکلات شهرستان بافق پاسخ داد.

وی در ابتدا در خصوص موضوع رفتن از شهرستان و در نهایت ماندن در سمت فرماندار بافق گفت: اصلا نرفتیم که بازگردیم و اجازه ندادیم برای یک ساعت هم در کار فرمانداری تعللی ایجاد شود. در شهرهای کوچک عدم حضور فرماندار به وضوح مشخص است و ما با این پیش فرض که تا لحظه آخر هستیم،نگذاشتیم هیچ اختلالی در کارها به وجود آید.

زاده رحمانی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر افزایش سرقت احشام در بافق که علت آن کمبود نیروی انسانی عنوان شد،بیان کرد: این مسئله از سویی به امنیت دامداران باز می گردد.دامداری در دیگر شهرستان ها چون خاتم و ندوشن بسیار زیاد است اما دامداران موضوع حفاظت از احشام را بسیار آسان می گیرند و اقدامات ضروری در این خصوص را اعمال نمی کنند. من کمبود نیروی انسانی را تایید نمی کنم و نیروی انتظامی باید وظیفه خود را انجام دهد.این موضوع در شورای تامین نیز مورد بحث قرار گرفت و مطمئن باشید این روند کنترل می شود.

فرماندار بافق در خصوص مشکلات برق شهرستان و قطع شدن آن با توجه به بالا بودن دمای هوا گفت:بر اساس آمار کشور که البته تنها عنوان شده و تایید نشده است، به علت خشکسالی تولید برق کشور 2 هزار مگابایت کم شده است. ما در چند روز آینده جلسه ای با مدیرعامل توزیع برق پیرامون این موضوع خواهیم داشت و حتی به مسئولین استان نیز منعکس کردیم که شهرستان هایی چون بافق که دمای هوای آنان بالا است مدت زمان خاموشی را کمتر کرده و از آن طرف هماهنگی با صنایع سنگین انجام شده که در فیدرهای برق خود تنظیماتی را انجام دهند تا ورودی آنان کمتر شود و به برق خانوار فشار کمتری وارد شود.

وی افزود: بحث خاموشی دوره گذرایی است که طی می شود اما این مسئله برای ما تلنگری است که به سمت نیروگاه خورشیدی پیش رویم. در همین راستا 3 سرمایه گزار حقیقی و حقوقی موفق به دریافت مجوز اتصال شدند و مطمئن باشید امسال این بحث در بافق شروع می شود و اگر کشور نیز به این سمت رود میتوان کمبود برق ناشی از برق آبی را جبران کنیم. همچنین شرکت پشتیبانی اعلام آمادگی کرده است تا برای محیط های روستایی شهرستان،خانوارهایی که قبول به همکاری با این شرکت کنند و 40 مترمربع از فضای پشت بام خود را در اختیار آنان برای تولید 5 کیلو وات برق از طریق منابع خورشیدی قرار دهند، حدود 30 میلیون هزینه خواهد داشت که ما از طریق تسهیلات روستایی به آنان پرداخت می کنیم و این امر 20 سال تضمین خرید از سوی دولت دارد. البته این جوابگوی نیاز برق ما نیست اما می تواند هم درآمد پایداری برای خانوار باشد و هم از این انرژی خدادای نهایت استفاده را کرد.

 زاده رحمانی در پاسخ به سوال خبرنگار که عوارض حقوق دولتی تبصره 6 ماده 14 معادن با توجه به اینکه 15 درصد عوارض پرداخت شده به دولت باید به خود شهرستان برگردد با هزینه های زیر ساخت های آن، در خصوص اقدامات انجام گرفته توضیح داد: درباره حقوق دولتی که در قانون بودجه آمده است،همراه با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،شورای شهر بافق و مشاور حقوقی آن جلسه با مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد و خزانه استان برگزار کردیم و از طرفی در تهران و سازمان ایمیدرو این مسئله توسط نماینده مردم بافق پیگیری شد و امیدواریم در بودجه سال 97 یا 98 به نتیجه رسد. این امر هماهنگی بین بخش ها را می خواهد و ما نیز پیگیر این مسئله با کمک مسئولان شهرستان هستیم.

وی درباره ساعت کار نانوایی ها که مورد گلایه مردم قرار گرفته است،اظهار داشت: ساعت کار نانوایی ها مشخص است و نظارت از سوی بازرسان اداره صنعت و معدن بافق و بصورت مقطعی توسط فرمانداری انجام می گیرد. شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه موردی به فرمانداری گزارش دهند تا موضوع مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد. البته در بحث کیفیت آرد که به دلیل افزایش سبوس کمی تغییر کرده بود مردم اعلام نارضایتی کردند،زیرا آنان روی رنگ آرد قضاوت می کنند که این مسئله به حالت قبل بازگشت.

فرماندار بافق در بحث آبرسانی شهرستان با توجه به اینکه 80 لیتر در ثانیه آب دهی انجام می گرفته و اکنون این رقم به 40 لیتر در ثانیه کاهش یافته است،درباره تدابیر اندیشیده شده در این خصوص برای جلوگیری از مشکلات آب شهرستان در آینده گفت:هر زمان که ورودی آب انتقالی از 125 لیتر کمتر می شود، تعداد بیشتری از چاه های دشت قطرم زیر بار می رود،همچنین از منابع آب سنگ آهن نیز استفاده می شود. در چند روزی که در استان یزد قطعی آب بود و مردم در شهرهای مختلف استان دچار مشکل بودند بافق به کمک این منابع دخیره شده مشکل خاصی نداشت.اما برای پیشگیری اولین شهرستانی هستیم که طرح ساخت آب شیرین کن را بصورت پایلوت با خروجی 25 لیتر در ثانیه  شروع کردیم و امیدواریم تا پایان سال یا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد که از لحاظ پدافند غیرعامل یک گام جلوتر باشیم و مشکلی پیش نیاید.

ادامه دارد…

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده