رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
  • کد خبر : ۵۷۹۴۱
  • چاپ خبر : بازخوانی جنایات آمریکا نمونه هایی از آیات قرآن در خصوص استکبار و مستکبران است
امام جمعه قزوین:

بازخوانی جنایات آمریکا نمونه هایی از آیات قرآن در خصوص استکبار و مستکبران است

آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین بازخوانی جنایات آمریکا و رفتارهای مستکبرانه آن را نمونه هایی از آیات قرآن در خصوص استکبار و مستکبران دانست و افزود: قرآن می فرماید:(( شیطان دشمن شما است.))اگر دشمنی آمریکا را جدی بگیرید به ضرر آنان است اما اگر دشمن و دوست با هم شوند به ضرر […]

آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین بازخوانی جنایات آمریکا و رفتارهای مستکبرانه آن را نمونه هایی از آیات قرآن در خصوص استکبار و مستکبران دانست و افزود: قرآن می فرماید:(( شیطان دشمن شما است.))اگر دشمنی آمریکا را جدی بگیرید به ضرر آنان است اما اگر دشمن و دوست با هم شوند به ضرر ما است.

به گزارش آفتاب بافق،یادواره شهدای ترور با محور بازخوانی جنایات آمریکا امشب با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین،امام جمعه بافق،مسئول شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی،رئیس شورای شهر،بخشدار بخش مرکزی،شهردار،رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران و جمعی دیگر از مسئولان و مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهرستان در مهدیه بافق برگزار شد.

در ابتدا این مراسم حجة الاسلام والمسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق با تبریک آغاز دهه کرامت و خیر مقدم به نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: توفیقی نصیب شد تا در آغاز این ایام مبارک میزبان فردی مبارز،آزاده و جانبازی باشیم که پیش از انقلاب مدتی از دوران زندگی خود را در یکی از زندان های مخوف کشور سپری کرد و امروز به عنوان امام جمعه قزوین در سنگر ولایت خدمتگزاری می کند.

وی افزود: ایشان مدت ها سکاندار دانشگاه ها بودند و امروز در ساعاتی که در بافق سپری کردند نیز از دانشگاه ها بازدید نمودند. امیدواریم امشب به برکت شهدا که این مراسم به نام آنان مزین و برگزار شده است،نهایت استفاده را ببریم..

سپس آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین با یادآوری 4 موضوع علت ولایتمدار بودن ایران اسلامی و محبت به اهل بیت(ع) را بیان نمود و گفت: سه هجرت همانند سه رشته قنات سرزمین ما را ولایی کرد.اول هجرت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) از مدینه به طوس بود که این مسیر رودی از تقوا،دیانت و محبت به اهل بیت(ع) را جاری کرد.دوم هجرت حضرت معصومه(س) به قم بود که نشان دادند مبلغ برادر خویش هستند و مهمترین آن هجرت برادران امام هشتم(ع) بود که منشاء خیر و برکت و سبب گسترش و اشاعه علما به بلاد اسلامی است.

وی بازخوانی جنایات آمریکا و رفتارهای مستکبرانه آن را نمونه هایی از آیات قرآن در خصوص استکبار و مستکبران دانست و افزود: قرآن می فرماید:(( شیطان دشمن شما است.))اگر دشمنی آمریکا را جدی بگیرید به ضرر آنان است اما اگر دشمن و دوست با هم شوند به ضرر ما است.

امام جمعه قزوین با اشاره به آیات قرآن پیرامون دوستی نکردن با دشمنان خدا،خاطر نشان کرد:قرآن می فرماید:(( با دشمنان خدا دوستی نکنید آنان در دشمنی با شما از چیزی کوتاهی نمی کنند و خواهان خسته کردن شما هستند.آنچه می شنوید نیت واقعی آنان نیست و در دل بسیار نسبت به شما کینه و حسادت دارند.آنان که به دشمنان لبخند می زنند خنجر خواهند زد.))

عابدینی تصریح کرد: دشمنان به گفته های خود متهعد نیستند و این را در برجام به وضوح نشان دادند.قرآن همه مسیرها را نشان داده پس چرا ما اعتماد کردیم. هر چه از قرآن و اهل بیت(ع) دوری کنیم بیشتر به فلاکت میفتیم..

وی با بیان کلام شهید آیت الله بهشتی که(( آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر)) خاطر نشان کرد: هر گاه دشمن عصبانی بود یعنی راه را درست رفته ایم و هرگاه شاد بود یعنی اشتباه عمل کرده ام.مصیبت مسلمانان شادی دشمنان را در بردارد و در فتنه سال 88 این اتفاق افتاد.

امام جمعه قزوین با بیان جنایت های آمریکا در دوران انقلاب گفت: کافی است یکی از افرادی که در زندان ساواک مورد شکنجه قرار گرفته است را بیاورید تا متوجه شوید این انقلاب آسان بدست نیامده است و امام جمعه بافق یکی از کسانی است که در زندان ساواک مورد شکنجه قرار گرفتند و شاهدی حاضر بر این حقیقت هستند.

وی ساواک را دست نشانده آمریکا دانست و گفت: این شیطان بزرگ از هیچ دشمنی و ایجاد فتنه در کشور کوتاهی نکرد و حتی همین مسئله کاپیتولاسیون در زمان شاه  بلاهای بسیاری را بر سر کشور آورد.

عابدینی تحریم های آمریکا و ایجاد رعب و وحشت را از جمله جنایات آن دانست و وظیفه همگان را ایستادگی در برابر شیطان بزرگ برای حفظ انقلاب اسلامی تا سپردن به صاحب اصلی آن بیان کرد.

وی خاطر نشان کرد: شهیدان ترور وانقلاب،شهیدان دوران جنگ تحمیلی و مدافعان حرم همه از ولایت تبعیت کردند و پیام آنان به مردم این بود که دل مشغول به دنیا نشوید.

عکس: م. تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده