رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱
  • کد خبر : ۵۷۹۷۲
  • چاپ خبر : تا حد امکان پیگیری کردم تا روز به روز شتاب بیشتری در جاده بافق دیده شود
فرماندار بافق:

تا حد امکان پیگیری کردم تا روز به روز شتاب بیشتری در جاده بافق دیده شود

محمد زاده رحمانی در بحث جاده بافق – یزد و قول داده شده برای تکمیل آن تا پایان خرداد 97 که به دلیل کمبود اعتبار هنوز به اتمام نرسیده است و با وجود این مشکل جاده حسن آباد در دست کار است،تصریح کرد: در این خصوص وعده ای ندادم،اما همیشه قول دادم تا حد امکان […]

محمد زاده رحمانی در بحث جاده بافق – یزد و قول داده شده برای تکمیل آن تا پایان خرداد 97 که به دلیل کمبود اعتبار هنوز به اتمام نرسیده است و با وجود این مشکل جاده حسن آباد در دست کار است،تصریح کرد: در این خصوص وعده ای ندادم،اما همیشه قول دادم تا حد امکان پیگیری کنم تا روز به روز شتاب بیشتری در این جاده دیده شود و هرگز تاریخی مشخص نکردم. اگر این مسئله را در سایت ها پیگیری کنید متوجه می شوید هیچ مدیری حیثیت خود را پای پیمانکار و بودجه نمی گذارد و آمار و وعده دادن برای یک پروژه عمرانی خطا است.

به گزارش آفتاب بافق؛محمد زاده رحمانی فرماندار بافق در نشست با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار که ساختمان راهنمایی و رانندگی اکنون مدت 10 الی 12 سال است که به ورودی شهر برگشته است وآیا اقدامی برای ساخت ساختمان آن انجام گرفته،گفت:آنچه نیروی انتظامی از ما خواسته است مربوط به ساختمان خود فرماندهی و کلانتری است.ساختمان کلانتری در حال بازسازی وبهسازی است. اما غیر از راهور ساختمان پلیس راه یزد – بافق و بهاباد که در گذشته ساختمان پلیس راه بافق – بهاباد نام داشت و  در نظر گرفته شده بود تا بعد از پل راه آهن ایجاد شود، پیشنهاد دادیم به محور یزد- بافق منتقل یابد تا تعداد شهرستان های بیشتری را چون کوهبنان و سیریز در بر گیرد. جانمایی آن بعد از کارخانه ذوب روی سمت راست خواهد بود و به وسیله سازمان راهداری و حمل و نقل داخلی جاده ای کشور تامین اعتبار می شود و خود ما نیز برای هر گونه کمک اعلام آمادگی کرده ایم.اما برای ساختمان پلیس راهور هیچ درخواستی از نیروی انتظامی  به فرمانداری انجام نگرفته است،اما این موضوع پیگیری می شود.

زاده رحمانی در خصوص مسئله اشتغال و درآمدزایی که به گفته وی باید در رأس همه امور باشد و اینکه نظارتی در بحث جذب نیرو انجام می شود یا خیر و متاسفانه جوانان و نخبگان ما نسبت به این امر گلایه مند هستند و شورای اشتغال باید در جلساتی که با حضور مسئولین شهر برگزار شود مردم را در جریان این امر قرار دهند،بیان کرد: در بحث اشتغال پایان سال گذشته آماری را اعلام کردیم و همانطور که می دانید مهریز و بافق کمترین میزان بیکاری را در استان دارند و ما سعی داریم تا این رقم کاسته شود. از ابتدای سال 96 تا پایان آن برای 2 هزار و 15 نفر اشتغال در شهرتان ایجاد شد و تمامی این افراد دفترچه بیمه به عنوان بیمه شده اصلی دریافت کرده اند.این افراد در 192 کارگاه مشغول به کار بودند و خوشبختانه از این میزان 100 کارگاه پیمانکارهای سنگ آهن و شهرداری و…بودند و 92 کارگاه مشغول به فعالیت متنوع شدند که این نشان از ورود بافق در حوزه های دیگر با استفاده از ظرفیت های داخلی است.

وی افزود:  سال گذشته 4 هزار و 150 نفر کارگر،مهندس و تکنیسین در شهرستان وجود داشت و امروز طبق آماری که رئیس تامین اجتماعی اعلام کرده است این رقم  به 14 هزار و 700 نفر افزایش یافته است.میانگین بیمه بیکاری ما در سال 96 به 35 نفر رسید و علیرغم میزان اشتغال بالا رصد شد تا در بحث بیمه بیکاری نیز مشکلی پیش نیاید.

فرماندار بافق ادامه داد: در بحث جذب نیروی انسانی این مسئله در کارگروه توسعه شهرستان مطرح شد و سعی کردیم کاریابی را فعال کنیم،این امر در ابتدا آسیب ها و نابسامانی هایی را به جهت وجهی که افراد دریافت می کردند،ایجاد کرد. اما کاریابی ها باید خود را به روز کنند تا جذب افراد از طریق این سیستم باشد.از سویی هیچ مقام دولتی نمی تواند بخصوص سرمایه گزار بخش خصوصی را مجبور کند که از کجا نیرو بگیرد اما میتوان از طریق تعامل و خدمات متقابلی که به آنان ارائه می دهیم از آن ها درخواست کنیم تا در بحث اشتغال اولویت را برای نیروهای بومی شهرستان و بعد نیروهای غیربومی قرار دهند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار که شرط پیش فروش واگذاری آنومالی ایجاد کارخانه است  و چه اقداماتی در این رابطه انجام شده است و نیز 2 درصد پرداخت عوارض معادن و کارخانجات و نحوه توزیع آن،اظهار کرد: 3 سال پیش درخواستی به شرکت سنگ آهن مبنی بر دادن آنومالی شمالی به آنان داده شد که سنگ اهن به دلیل پایین بودن عیار آن نسبت به باطله های خود شرکت قبول نکرد،اما سال بعد با اعلام آگهی واگذاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران،سنگ آهن مرکزی بافق در مناقصه شرکت می کند و برنده می شود. بازرسی کل کشور نیز با بیان اینکه این کانالیزه بوده و چون شما شرط کارخانه را گذاشتید،نتیجه را باطل می کند و مجدد این امر صورت می گیرد. مقرر شد 20 درصد شرکت مبین یا آریا خاور خاورمیانه،40 درصد شرکت فولاد قدیر ایرانیان وابسته به یک گروه سرمایه گزاری از بانک سپه و 40 درصد آن را شرکت سنگ آهن انجام دهد که نسبت به آن اعتراض شد و درخواست کردیم تا این امر مشمول به سرمایه گزاری و محور سنگ آهن باشد. که صورت جلسه ای تنظیم شد و پس از تعهد محضری که سنگ آهن در رأس باشد و آن ها تنها سرمایه را برای برداشت از معادن وارد کنند.اینگونه هم سنگ از شهرستان خارج نمی شد و هم امور به طور کامل در اختیار سنگ آهن بود.اما موضوع به این بسنده نشد و بنا به پیشنهاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر در دفتر رئیس هیئت عامل ایمیدرو گذاشته شد تا هرکدام از شرکت ها در زمان حضور واحد جانبی را ایجاد کرده باشد. آن ها تا سطح کنستانتره پذیرفتند و ما رایزنی می کنیم تا آن را به سطح بالاتری ببریم.

زاده رحمانی ادامه داد: اما در زمینه 2 درصد و پرداخت عوارض بر اساس صورتجلسه ای که در بحث عمران و آبادانی انجام گرفت،مقرر شد 30 درصد برای روستا و 70 درصد برای شهر که  آموزش و پرورش و هلال احمر و… را شامل می شود داده شود، اما به دلیل طرح های توسعه شهرداری ما 70 درصد به این بخش و 30 درصد را برای روستاها و دیگر حوزه ها اختصاص دادیم.در بحث پرداخت اگر شرکت سنگ آهن مرکزی تا آخر این ماه که در واقع پایان سال مالی 96 است، 40 میلیارد ریال پرداخت کند بدهی خود را تسویه کرده است.

وی در خصوص اینکه چرا پروژه های عمرانی شهرداری نیمه فعال است،پاسخ داد:متاسفانه در قانون  برنامه 5 ساله ششم مجلس، تجمیع عوارض مصوب شده است.در گذشته مالیات بر ارزش افزوده با شهرستان هایی بود که معادن داشتند اما اکنون تمامی آن در استان جمع می شود و بعد براساس سرانه جمعیت تقسیم می شود که  شهرداری های اردکان،زارچ،اشکذر و بافق متضرر شده و مابقی از جمله شهر یزد،مهریز،هرات،مروست،ابرکوه و بهاباد منتفع شدند.به علت این  قانون و ابلاغ آن سال گذشته به شهرداری بافق مبلغ 5 میلیارد و 700 میلیون داده شد و امسال حدود 500 میلیون که تفاوت زیادی را نشان می دهد.

فرماندار بافق در بحث جاده بافق – یزد و قول داده شده برای تکمیل آن تا پایان خرداد که به دلیل کمبود اعتبار هنوز به اتمام نرسیده است و با وجود این مشکل جاده حسن آباد نیز در دست کار است،تصریح کرد: در این خصوص وعده ای ندادم،اما همیشه قول دادم تا حد امکان پیگیری کنم تا روز به روز شتاب بیشتری در این جاده دیده شود و هرگز تاریخی مشخص نکردم. اگر این مسئله را در سایت ها پیگیری کنید متوجه می شوید هیچ مدیری حیثیت خود را پای پیمانکار و بودجه نمی گذارد و آمار و وعده دادن برای یک پروژه عمرانی خطا است.

وی با اظهار خرسندی گفت: طی جلسه ای که صبح امروز با پیمانکار داشتم،از 11 کیلومتر تنها یک کیلومتر آن باقی مانده تا زیرسازی و اجرای بیس انجام شود. قیرپاشی آغاز و انجام رمپ نیز ابلاغ شده و امیدواریم دیگر وقفه ای ایجاد نشود. اما نکته ای که لازم به بیان است، برای پیمانکار کیلومتر پایان مسیر مهمتر از اواسط آن است،زیرا مطالبات انباشته دارند و برای آنان سخت است که چند کیلومتر آخر را اتمام و تحویل دهند. ما بدنبال راهکاری هستیم که چگونه میتوان کمبود نقدینگی را غیر از آنچه در قبل گفته شده، اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال  با 3 هزار تن قیر لازم را تامین کنیم.البته 1 هزار تن قیر تهیه شده تا هر چه سریعتر روکش آسفالت انجام گیرد و باید گفت با وضعیت اعتبارات کشور و استان روند خوبی داشته ایم و جاده بافق – یزد جزو معدود پروژهای فعال راهسازی است.

زاده رحمانی افزود: در بحث جاده حسن آباد، سال گذشته طرحی به نام جاده های مشارکتی مطرح شد که در بودجه سال 96 و 97 نیز آورده شده، ما موضوع احداث  35 کیلومتر جاده را پیگیری کردیم که 7 کیلومتر آن مربوط به هنسک، 3 کیلومتر جوزی و…که تنها حسن آباد و 2 منطقه دیگر مانده تا کار اتمام یابد.

وی ادامه داد: مقرر شد  7 کیلومتر از جاده حسن آباد زیرسازی شود که مالکین نتوانستند و 3 کیلومتر را انجام دادند.هزینه اجرا به عهده فرمانداری و تامین قیر از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت می گیرد.در واقع این 3 کیلومتر باقیمانده جزو تعهدات شهرستان است و ما نمیتوانیم همه پروژه ها را معطوف به جاده بافق و یزد کنیم.این امر از سال گذشته آغاز و تمام آبادی های اطراف شهر آسفالت شده است.

ادامه دارد…

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده