رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۱
  • کد خبر : ۵۸۰۰۸
  • چاپ خبر : آیا زوجه محکوم به رابطه نامشروع مستحق حقوق مالی هست؟
مطلب حقوقی؛

آیا زوجه محکوم به رابطه نامشروع مستحق حقوق مالی هست؟

چنانچه زوجه به جرم برقراري رابطه نامشروع محكوم به تحمل شلاق يا پرداخت جزاي نقدي درپرونده كيفري شود آيا محكوميت زوج به پرداخت اجرت ­المثل ايام زندگي مشترك و مهریه وجاهت قانوني دارد؟یا اینکه زوجه حق مطالبه حقوق خویش را نخواهد داشت؟ آفتاب بافق؛ در مورد «اجرت المثل» طبق ماده 29 قانون حمايت خانواده 10/12/1391،اجرت […]

چنانچه زوجه به جرم برقراري رابطه نامشروع محكوم به تحمل شلاق يا پرداخت جزاي نقدي درپرونده كيفري شود آيا محكوميت زوج به پرداخت اجرت ­المثل ايام زندگي مشترك و مهریه وجاهت قانوني دارد؟یا اینکه زوجه حق مطالبه حقوق خویش را نخواهد داشت؟

آفتاب بافق؛ در مورد «اجرت المثل» طبق ماده 29 قانون حمايت خانواده 10/12/1391،اجرت المثل ايام زوجيت بر اساس تبصره ماده 336 قانون مدني تعيين مي شود، بنابراين تعيين آن ربطي به نحوه رفتار زوجه ندارد.

در مورد مهریه نیز از زمان عقد مهریه دین بر ذمه زوج میباشد که در هر صورت باید در وجه زوجه یا حتی در صورت فوت زوجه در حق ورثه زوجه پرداخت گردد.

سوال :چطور می توانم پرینت موبایل همسرم را بگیرم؟

بر طبق قانون جرایم رایانه ای اپراتورهای تلفن همراه مکلفند که اطلاعات تماس و پیامک را تا 6 ماه ذخیره کنند. لذا فقط پرینت مکالمات 6 ماه اخیر آن هم با طرح شکایت مثل رابطه نامشروع با دستور مقام قضایی برای مرجع رسیدگی کننده ارسال می شود. بدانید به صرف شک داشتن به همسر مجوزی برای دادگاه نمی شود که اقدام به اخذ پرینت تلفن همراه کسی را کند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده