رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
  • کد خبر : ۵۸۵۵۷
  • چاپ خبر : تبديل بازار بافق به منظم ترين، ارزانترين و با كيفيت ترين بازار استان
فرماندار بافق:

تبديل بازار بافق به منظم ترين، ارزانترين و با كيفيت ترين بازار استان

محمد زاده رحمانی صبح امروز در بازدید از اتاق اصناف خواست تا بازار بافق را به یکی از بازارهای مطمئن استان تبدیل کنند تا افراد از شهرهای هم جوار برای خرید به این شهر بیایند تا این امر باعث رونق کسب و کار بازاریان شود. به گزارش آفتاب بافق؛ محمد زاده رحمانی فرماندار بافق،صبح امروز […]

محمد زاده رحمانی صبح امروز در بازدید از اتاق اصناف خواست تا بازار بافق را به یکی از بازارهای مطمئن استان تبدیل کنند تا افراد از شهرهای هم جوار برای خرید به این شهر بیایند تا این امر باعث رونق کسب و کار بازاریان شود.

به گزارش آفتاب بافق؛ محمد زاده رحمانی فرماندار بافق،صبح امروز در بازدید از اتاق اصناف با بیان اینکه شاخص های ارزيابي عملكرد اداره صنعت، معدن و تجارت بافق در سطح اداره كل استان افزایش یافته و عملکرد خوبی داشته است، از تلاش ها و پیگیری های رئيس اين اداره  تشکر و ضمن يادآوري جايگاه اتاق اصناف، گفت: یکی از راهکارهای خوب قانون، سپردن اداره بازار به دست بازاریان است که نظارت های انجام گرفته در این راستا باعث کارگشایی و جلوگیری از تخلفات و برخورد با فرد متخلف شده است و ضمنا می تواند از اهرم هاي تشویقی برای افراد منصف و مشتري مدار که مالیات و حق و حقوق اتاق اصناف را هم به موقع پرداخت می کنند، استفاده كند.

وی این امر را فرصتی ارزشمند دانست و یادآور شد: زمانی رسیدگی به تمام مباحث و دعاوی صنفي در فرمانداری ها صورت می گرفت كه تبعات اجتماعی داشت ولي اکنون اين وظايف به اتاق اصناف سپرده شده كه با فراغ بال بيشتری به امور بپردازد.

زاده رحمانی از اتاق اصناف خواست تا بازار بافق را به یکی از بازارهای مطمئن استان تبدیل کند تا افراد از شهرهای هم جوار برای خرید به این شهر بیایند تا این امر باعث رونق کسب و کار بازاریان شود.

فرماندار بافق اظهار داشت: سود بیشتر در افزایش تیراژ فروش است نه گرانفروشي و باید تلاش کنیم این ظرفیت را در داخل شهر به وجود آوریم تا مردم به جای اینکه برای خرید به شهرهای دیگر بروند، خريد خود را همين جا انجام دهند.

فرماندار بافق در ادامه سخنان خود با اشاره به اعطای تسهیلات ارزان قیمت و حمایت دولت از اتحادیه هایی که می توانند پشتیبان چند تولیدکننده باشند یا خود بخواهند کار تولیدی انجام دهند، خاطر نشان كرد: با استقرار چند صنف و اتحادیه در شهرک صنعتی مانند نجاری، این امر نه تنها باعت کاهش آلودگی صوتی می شود بلکه باعث پایین آمدن قیمت تمام شده خواهد شد.

زاده رحمانی با اعلام آمادگی برای در اختيار گذاشتن چند بلوک شهرک صنعتی برای انتقال اتحادیه هاي تولیدی، خاطر نشان کرد: ابتدا باید شناسایی استعدادها در زمینه کسب و يافتن بازار فروش انجام گیرد تا اتحادیه از حالت خدماتی و فروشندگی به تولید و عرضه مستقيم پیش روند.

وی در بحث برگزاری نمایشگاه ها، محور را بر حفظ بازار داخلی شهر و جلوگیری از آسیب دیدگی آن عنوان کرد تا منافع مردم نیز تامین شود.

فرماندار بافق در خصوص حضور دست فروش ها که در اکثر نقاط کشور در ورودی شهرها مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: این افراد اغلب به عرضه میوه یا مایحتاج مردم می پردازند و حتی توصیه شده غیر از مواد فاسد شدنی كه مخاطرات بهداشتی دارد از دست فروش ها خرید کنيم زيرا آنان کسانی هستند که برای امرار معاش خانواده خود به این کار روی آورده اند و باید تفاوت قائل شد با افرادی که برای فرار از مالیات و عوارض مغازه خود را تعطیل کرده اند و به دستفروشي روي آورده اند.

وی به برخورد قاطعانه با کم فروشان و گران فروشان بدون ذره ای چشم پوشی از این مسئله تاکید کرد و از اصناف خواست تا بر قیمت های اجناس در بازار نظارت دقیق داشته باشند.

زاده رحمانی اتاق اصناف را باعث زینت بازار و از لحاظ مکانی باعث زینت شهر دانست که بهسازي آن در زيباسازي  و دکوراسیون شهر نقش موثری دارد.

وی حمايت فرمانداری از اتاق اصناف را همه جانبه دانست و اظهار امیدواری کرد تا اقدامات و پیگیری ها لازم برای ایجاد ساختمان اداره تعزیرات نیز انجام گیرد.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده