رفتن به بالا
  • یکشنبه - ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
  • کد خبر : ۵۸۷۰۸
  • چاپ خبر : عفاف و حجاب عنصر سازنده جامعه متعادل است / ترویج سبک زندگی اسلامی سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود ‎ ‎
مشاور و کارشناس خانواده:

عفاف و حجاب عنصر سازنده جامعه متعادل است / ترویج سبک زندگی اسلامی سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود ‎ ‎

احمد آبایی، مشاور و کارشناس خانواده در یزد در همایش عفاف و حجاب با محوریت آسیب های اجتماعی گفت: عفاف و حجاب یکی از عناصر سازنده جامعه متعادل است و ترویج سبک زندگی اسلامی نقش موثری در رواج این فرهنگ دینی و کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می کند. به گزارش آفتاب بافق؛همایش عفاف و […]

احمد آبایی، مشاور و کارشناس خانواده در یزد در همایش عفاف و حجاب با محوریت آسیب های اجتماعی گفت: عفاف و حجاب یکی از عناصر سازنده جامعه متعادل است و ترویج سبک زندگی اسلامی نقش موثری در رواج این فرهنگ دینی و کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می کند.

به گزارش آفتاب بافق؛همایش عفاف و حجاب  با محوریت آسیب های اجتماعی صبح امروز با همکاری فرمانداری بافق،روابط عمومی شرکت سنگ آهن و اداره آموزش و پرورش شهرستان در محل سالن کانون شهید باهنر برگزار شد.

در ابتدا محمد علی طالعی،معاون فرماندار در سخنانی کوتاه پیرامون هدف از برگزاری این همایش گفت: کشور ما در معرض سیل ویران کننده تهاجم فرهنگی است که خانواده را مورد هدف قرار داده است و تلاش می کند تا پایه های این نهاد بزرگ جامعه را متزلزل و نابود سازد.

وی حفظ ارزش های اسلامی را راهکاری موثر در مقابل رسانه های غرب عنوان کرد و افزود:یکی از امپراطوری های رسانه ای به نام رابرت مرداک که ساکن استرالیا است در سخنان خود بیان کرد:(( ما برنامه هایی داریم تا به وسیله آن از هر 5 ازدواج در ایران 3 یا 4 مورد آن منجر به طلاق شود و اینگونه کانون خانواده را از بین خواهیم برد.))

طالعی با اشاره به محتوای برنامه شبکه های ماهواره ای از جمله من و تو تصریح کرد: یکی از عوامل این شبکه ماهواره ای اعلام کرد از زمانی که این شبکه راه اندازی شده است،توانسته با شیوه های روانشناسی بی حجابی در خانواده ها و بی بند و باری در جامعه را رواج دهد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه برنامه های شبکه های ماهواره ای سبب افزایش 9 درصدی استفاده از مشروبات الکی در کشور شده است.

معاون فرماندار زندگی ماشینی و استفاده نادرست از تکنولوژی را علت کاهش روابط بین اعضای خانواده و ایجاد فاصله در آنان دانست و اظهار کرد: باید در این راستا تلاش کرد و نگذاشت خانواده که اولین و مهمترین بنیان اجتماعی است از هم گسسته شود.با حفظ ارزش ها و رعایت دستورات دین می توان با این تهاجم های فرهنگی مقابله کرد.

سپس عباس ابراهیمی خوسفی،رئیس مهرورزان نیک اندیش بافق به بیان اهم مشکلات موجود در بین خانواده های شهرستان بافق که در مراجعه به این موسسه بیان نمودند،مطالبی را تشریح کرد.

در ادامه احمد آبایی مشاور و کارشناس خانواده و سخنران این همایش، عفاف و حجاب را یکی از عناصر سازنده جامعه متعادل عنوان کرد و گفت: عفاف و حجاب در جامعه بسترساز پیشرفت و تعادل آن است و سبب می شود تا جامعه هرگز به حاشیه نرفته و فضای فساد و بی بند و باری رواج پیدا نکند.

وی با تاکید  بر اینکه رواج عفاف و حجاب به ظهور صفت حیا در جامعه کمک می کند،افزود: اختلافات خانوادگی، طلاق عاطفی، بروز مفاسد اجتماعی و بزهکاری از تبعات بی حجابی در جامعه اسلامی به شمار می رود.

آبایی در ادامه بیان داشت: دین مبین اسلام حجاب و عفاف را نمود پاکی جامعه معرفی کرده و نسبت به رعایت کردن آن به  زنان و مردان هشدار داده است، چنانچه در آیات قرآن کریم به صورت مکرر چشم پوشی از محرمات توصیه شده است.

وی با تاکید بر اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی نقش موثری در رواج عفاف و حجاب و کاهش آسیب های اجتماعی ایفا می کند،اظهار کرد: عفاف و حجاب تنها در نوع پوشش تلقی نمی شود، بلکه نوع رفتار، سخن و انتخاب ما باید رنگ و بوی اسلامی داشته باشد. ‎

عکس:م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده