رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
  • کد خبر : ۵۸۸۰۸
  • چاپ خبر : کسب رتبه دوم استانی در زمینه اشتغالزایی توسط مرکز فنی و حرفه ای بافق
رئیس مرکز فنی و حرفه ای بافق:

کسب رتبه دوم استانی در زمینه اشتغالزایی توسط مرکز فنی و حرفه ای بافق

رئیس مرکز فنی و حرفه ای بافق صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران از کسب رتبه دوم استانی در زمینه اشتغالزایی توسط این مرکز خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳۷۳ نفر از کارآموزان این مرکز رهگیری اشتغال شدند که از این تعداد ۱۰۸ نفر مشغول به کار هستند و طبق آمار ۲۹ […]

رئیس مرکز فنی و حرفه ای بافق صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران از کسب رتبه دوم استانی در زمینه اشتغالزایی توسط این مرکز خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳۷۳ نفر از کارآموزان این مرکز رهگیری اشتغال شدند که از این تعداد ۱۰۸ نفر مشغول به کار هستند و طبق آمار ۲۹ درصد اشتغال زایی صورت گرفته است.

به گزارش آفتاب بافق،نشست خبری کاظم ناظمی رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بافق با خبرنگاران صبح امروز برگزار شد.

در ابتدا خبرنگاران از کارگاه های آموزشی این مرکز شامل خودرو؛ تراشکاری، خیاطی، مینا کاری، تراشکاری و ساختمان جدید فنی و حرفه ای ویژه خواهران بازدید و سپس در نشست خبری شرکت کردند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان بافق تعداد افراد شرکت کننده در مراحل آزمونی را ۸۲۹ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۸۰ هزار نفر ساعت در این مرکز آموزش دیده اند و در سال گذشته نیز ۲۳۰ هزار نفر ساعت مهارت های لازم را فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه 535 نفر در کلاس های آموزشی این مرکز شرکت کرده اند افزود: از این تعداد 270 نفر خانم و 265 نفر آقا هستند.

ناظمی شاخص ترین فعالیت این مرکز را احداث ساختمان جدید فنی و حرفه ای ویژه خواهران عنوان کرد و ضمن تشکر از زحمات فرماندار بافق گفت: مبلغ 2 میلیارد ریال برای ساخت این مرکز از سوی فرمانداری  و 1 میلیارد و 70 میلیون ریال از سوی اداره کل فنی و حرفه ای استان برای تجهیز آن اختصاص داده شد که در هفته دولت افتتاح می شود.

وی شهرستان بافق را در مقایسه با سایر شهرستان های استان از نظر تعداد کار آموز پس از شهرهای یزد، اردکان،میبد،تفت و مهریز بیان کرد که در این زمینه رتبه ششم را دارد.

رئیس مرکز فنی حرفه ای بافق نبود از جمله مشکلات این مرکز را نبود نیروی خدمات عنوان کرد و افزود: در گذشته از نیروی کار زندانی استفاده می شد اما به دلیل آموزشی بودن این فضا مضرراتی وجود داشت و اکنون نیروی روزمزد در این مرکز مشغول به فعالیت است.

ناظمی از کسب رتبه دوم استانی در زمینه اشتغالزایی توسط مرکز فنی و حرفه ای بافق خبر داد و گفت: در سال گذشته ۳۷۳ نفر از کارآموزان این مرکز رهگیری اشتغال شدند که از این تعداد ۱۰۸ نفر مشغول به کار هستند و طبق آمار ۲۹ درصد اشتغال زایی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: از سال گذشته طرحی به نام کارورزی در محیط کار واقعی راه اندازی شده است که با اجرای این طرح تمام مراکز آموزش فنی و حرفه ای تمام حرفه های شهرستان را میتوانند آموزش دهند.

رئیس مرکز فنی حرفه ای بافق از جمله برنامه های آتی این مرکز در سال 98 را راه اندازی کارگاه صنایع غذایی در زمینه شیرینی پزی و آشپزی که تجهیزات آن خریداری شده است و نیز راه اندازی کارگاه طلا و جواهرسازی یا تراش سنگ با همکاری اداره یراث فرهنگی و صنایع دستی و اتاق اصناف بافق عنوان کرد.

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده