رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
  • کد خبر : ۵۸۹۷۱
  • چاپ خبر : کمیته کارشناسی مشکلات واحد‌های پرورش ماهی تیلاپیا را طی یک ماه بررسی می‌کند
معاون امور اقتصادی استانداری یزد:

کمیته کارشناسی مشکلات واحد‌های پرورش ماهی تیلاپیا را طی یک ماه بررسی می‌کند

معاون امور اقتصادی استانداری یزد در بافق گفت:کمیته کارشناسی در راستای حل مشکل واحد‌های پرورش ماهی تیلاپیا طی یک ماه کمبود ها را بررسی می‌کند. به گزارش آفتاب بافق؛ نخستین نشست کارگروه تخصصی اقتصادی زیرمجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با دستور کار پیگیری مسائل و مشکلات واحد‌های پرورش ماهی تیلاپیا و همچنین مشکلات […]

معاون امور اقتصادی استانداری یزد در بافق گفت:کمیته کارشناسی در راستای حل مشکل واحد‌های پرورش ماهی تیلاپیا طی یک ماه کمبود ها را بررسی می‌کند.

به گزارش آفتاب بافق؛ نخستین نشست کارگروه تخصصی اقتصادی زیرمجموعه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با دستور کار پیگیری مسائل و مشکلات واحد‌های پرورش ماهی تیلاپیا و همچنین مشکلات کارخانجات تعمیرات لکوموتیو و راه‌های گسترش این صنعت در شهرستان بافق برگزار شد.

زینی وند معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری یزد در حاشیه این نشست پیرامون مسائل و مشکلات واحد‌های پرورش ماهی تیلاپیا مباحثی را مطرح کرد.

وی با بیان اینکه کمیته کارشناسی در راستای حل مشکلات این واحد ها، کمبود‌ها را طی یکماه بررسی می‌کند گفت:در صورت عدم حل مشکلات در سطح استان، با وزرای مربوطه نشستی برگزار می‌شود.

زینی وند افزود: مجوز‌های مشکلات زیست محیطی داده شده و شهرستان یزد به عنوان مرکز تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا شناخته شده است.

معاون امور اقتصادی استانداری یزد عمده مشکلات این مرکز را در حوزه تامین آب عنوان و تصریح کرد:در این راستا باید مجموعه بزرگی از تولید این ماهی با اشتغال زایی زیاد ایجاد شود و این مرکز برای تبدیل به قطب تولیدی باید موانع متعددی به خصوص در حوزه آب را برطرف کند.

وی به مزیت‌های پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا در بافق اشاره و خاطر نشان کرد:ایجاد ایستگاه تحقیقاتی پرورش آبزیان در آب‌های شور، نوع سطح و کیفیت آب مناسب برای ماهیان، اشتغال زایی، سرمایه و آب مصرفی کم از مزیت‌های این طرح در بافق است.

زینی وند با اشاره به اهمیت پرورش و تکثیر این ماهی در کشور گفت:افزایش سطح تولید این ماهی به ۵میلیون تن در دنیا، نیاز کشور برای این محصول و آینده روشن آن از اهمیت‌های این ماهی در کشور محسوب می‌شود.

معاون امور اقتصادی استانداری یزد افزود: ایران می‌تواند با محوریت بافق یکی از قطب‌های تولید، تکثیر و پرورش آبزی و ایستگاه تحقیقاتی تکثیر و توزیع بچه ماهی برای کل کشور باشد.

وی یکی از طرح‌های اجرایی دانش بنیان در این مرکز را تکثیر ماهی تیلاپیا به شیوه گلخانه‌ای عنوان کرد و گفت:این طرح در کمتر از یک هکتار، با میانگین تولید ۳۰۰تن ماهی، اشتغال  بین ۲۰تا ۲۵نفر، با آب مصرفی کمتر از ۲ونیم لیتر و با هزینه کمتر از یک میلیارد تومان در حال انجام است.

زینی وند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل و مشکلات کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق بیان کرد:محدودیت آب و کمبود مواد اولیه عمده مشکل این کارخانجات است که سایر مواد قابل توسعه از محل اشتغال فراگیر و در صورت داشتن شرایط، تسهیلات به آن داده می‌شود.

گفتنی است:در حاشیه این نشست، معاون امور اقتصادی استانداری یزد، فرماندار بافق و جمعی از مسوولان استانی و محلی از کارخانجات تعمیرات لکوموتیو و مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور بافق بازدید و با مسائل و مشکلات آن‌ها آشنا شدند.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده