رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
  • کد خبر : ۵۹۱۵۲
  • چاپ خبر : صباغیان در قانون صف برای گرفتن آش حسین می ایستد یا نه؟!
در صورت توزیع غذای نذری در مجلس؛

صباغیان در قانون صف برای گرفتن آش حسین می ایستد یا نه؟!

به قلم احمد برزگری بافقی آفتاب بافق؛ حسن روحانی رئیس دولت دوازدهم ایران پس از مدت ها به تلویزیون آمد تا در شرایط کنونی جامعه که بخش عمده ای از مردم را با تکانه های شدید ارز و سکه و رمز و رموز فعالیت های اقتصادی به خود مشغول داشته و اضطراب و پریشان حالی […]

به قلم احمد برزگری بافقی

آفتاب بافق؛ حسن روحانی رئیس دولت دوازدهم ایران پس از مدت ها به تلویزیون آمد تا در شرایط کنونی جامعه که بخش عمده ای از مردم را با تکانه های شدید ارز و سکه و رمز و رموز فعالیت های اقتصادی به خود مشغول داشته و اضطراب و پریشان حالی بر بازار ایران مستولی نموده باز هم از امید و آرامش داشتن بگوید.

اینکه تدبیر این دولت را چگونه باید سنجید تا کلید گشایش آن در قفل های روابط دولت و ملت بچرخد را به عهده کارشناسان و مقتصدین وا می نهیم تا راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی را بگویند و بازهم بیازمایند آنچه را که آموخته و آزموده اند.
اما در بحث روابط دولت و مجلس بنا به استدلال حسن روحانی در همان برنامه تلویزیونی دو راهکار و دو شیوه رفتاری پیش روی ماست.

یک تعامل و گذشت مجلس و دولت در زمینه های مختلف و دو اصرار و پافشاری بر اجرای قانون اساسی در تمام مواد و تبصره های آن.
این دقیقا همان نکته ای هست که رئیس دولت دوازدهم در شرایط فعلی مملکت آن به عبور دو عابر پیاده در پیاده رو از کنار هم و تنه زدن خواسته یا ناخواسته به یکدیگر تعبیر نمود که هم میتوان با سعه صدر و عذرخواهی ساده از کنار هم گذشت و رفت و یا اینکه ایستاد و پیگیری نمود تا کار به اجرای قانون و شکایت و گلایه و دادخواهی و دادگاه بکشد.

در این شرایط محمد رضا صباغیان در هفته گذشته در کانال خبری اختصاصی خود خبری را منتشر کرد که پس از امضای نزدیک به یکصد نماینده و طرح سوال از رئیس جمهور وی شخصاً آن را به هیات رئیسه مجلس تحویل داده و رسید گرفته و قبل از آن تائید و امضاء نموده است که حسن روحانی بعنوان رئیس جمهور می بایست برای پاسخگویی به وضعیت موجود و فعالیت های تیم اقتصادیش به مجلس بیاید.

بازهم بررسی مواضع دولت و واکنش رئیس جمهور به طرح سوال نمایندگان را به زمان حضور و پاسخگویی وی در مجلس می گذاریم و تا آنزمان صبر پیشه می کنیم که چه پیش آید و که را خوش آید.

ولی برای نماینده حوزه انتخابیه مهریز و شهر بافق که وکالت ما را به عهده گرفته است نکات ذیل را از باب تذکر و یادآوری تکرار می کنیم تا بداند که محمد رضا صباغیان نماینده چه کسانی است و از طرف چه کسانی باید سخن بگوید و تذکر بدهد.
از ابتدای ورود محمد رضا صباغیان به مجلس یازدهم وی همواره بر دو اصل قانونگزاری و نظارت بعنوان وظایف اصلی نماینده اصرار و پافشاری غیر قابل کتمانی داشته است و در بیشتر موارد دخالت نمایندگان را در فعالیت های اجرایی چه بصورت پیگیری های اداری از طریق مراجعه و حضور در دفاتر وزیران و معاونین آنها و چه بصورت برعکس و مراجعه دولتیان به نماینده را تقبیح و نکوهش می کرده و آن را به نوعی باجگیری از وزرا تشبیه و تمثیل نموده است.

محمد رضا صباغیان که با چهره ی ناشناخته وارد صحن علنی مجلس شده است و برای مردمان بافق که 37 سال در انتظار معروف شدن نام بافق و برند شدن آن سوخته اند و همیشه در حسرت نداشتن مسئولِ مشهور در سطح ملی و کشوری گداخته اند راهی را برگزید که تقریبا در هیچ جلسه ای میکروفن نمایندگی اش خاموش نبود و در هر طرح و لایحه ای لااقل مطلبی برای تذکر و نطق پیش از دستور داشت.

با این اهداف سخنرانی صباغیان بعنوان اولین مخالف برنامه های دولت حسن روحانی در روز معرفی کابینه دولت دوازدهم به مجلس ثبت و ضبط گردید و داستان تیمور لنگ او شهره خاص و عام شد در ادامه همزمان با تذکرات پی در پی محمدرضا صباغیان؛ طرح نماینده حوزه مهریز برای پاسخگویی سالانه هیات دولت بصورت کیفی و مقایسه ای از تصویب نمایندگان گذشت و برای تائید به شورای نگهبان فرستاده شد.

حال پس از دو سال و نیم تذکر و سوال و جواب کردن های محمد رضا صباغیان با اعضای دولت و شناسایی و معرفی نقاط ضعف قوه قانونگزاری و نیشتر هایی که او به قصد باز کردن دمل های چرکین به خود و همترازان خود در بهارستان زده است انتظار می رود با نزدیک شدن به روز خبرنگار با هدف آگاهی و بینش کامل موکلین وی نتایج حاصله را به ترازوی سنجش افکار عمومی بگذارد و پس از آگاهی از نظرات مخالف و موافق شیوه رفتاری خود را در مجلس براساس خواست عمومی تنظیم و درجه بندی نماید.
همان داستانی که خود او در قضیه آش حسین بافقی ها و صف گریزی بسیاری از مردم و مسئولین به خوبی به آن اشاره نمود که اگر قرار باشد محمد رضا صباغیان در مجلس غذای نذری با نام آش حسین توزیع نماید آیا میتواند نمایندگان را به صف نماید یا برای دوستان و همراهان خود که به هر دلیل به محل توزیع آش نرسیده اند ظرفی را به محل کار آنها و یا منزل شان نفرستد؟

این داستان ادامه دارد…

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده