رفتن به بالا
  • شنبه - ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳
  • کد خبر : ۵۹۳۵۴
  • چاپ خبر : هر گونه عملکرد شورای کارگری باید در راستا حفظ منافع و حقوق کارگر و شرکت باشد
مدیر عامل شرکت سنگ آهن:

هر گونه عملکرد شورای کارگری باید در راستا حفظ منافع و حقوق کارگر و شرکت باشد

محمد جواد عسکری در توصیه ای به اعضای شورای کارگری گفت: تمام اقدامات باید بر پایه قانون باشد و شما به عنوان نماینده کارگران باید به آنچه می گویید و انجام می دهید با منطق و بدون احساسات برخورد کنید تا پیشرفت کنید. باید مراقب رفتار و عملکرد خود باشیم تا به نفع کارگر و […]

محمد جواد عسکری در توصیه ای به اعضای شورای کارگری گفت: تمام اقدامات باید بر پایه قانون باشد و شما به عنوان نماینده کارگران باید به آنچه می گویید و انجام می دهید با منطق و بدون احساسات برخورد کنید تا پیشرفت کنید. باید مراقب رفتار و عملکرد خود باشیم تا به نفع کارگر و حفظ شرکت عمل کنیم و نگذاریم حقی از کسی زائل شود.

به گزارش آفتاب بافق؛ صبح امروز اعضای شورای کارگری شرکت سنگ آهن مرکزی با حضور در سالن کنفرانس مدیریت شرکت با وی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتداء علی قاسمی،رئیس شورای کارگری از حمایت های بی دریغ مدیر عامل شرکت و حراست و روابط عمومی در برگزاری هر چه با شکوه تر  انتخابات شورای کارگری شرکت سنگ آهن تقدیر و تشکر کرد.

وی شورای کارگری را پل ارتباطی کارکنان با مجموعه مدیریت دانست و خواستار تحکم بخشیدن به این مقوله شد و  به بیان بعضی از خواسته های کارکنان پرداخت.

در ادامه رئیس امور اداری شرکت سنگ آهن نیز ضمن تشکر از حمایت های مدیریت و مجموعه شرکت، یادآورشد: منتخبین کارکنان از بین تحصیل کرده ها و کارگران سختکوش شرکت می باشند.

سپس محمد جواد عسکری مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ضمن تبریک انتخاب شایسته اعضای شورای کارگری، با بیان اهداف مجموعه چغارت بافق گفت: یکی از هدف هایی که در مجموعه سنگ آهن پیگیری می شود حفظ چغارت است که ما می توانیم طرح های توسعه و بسیاری از اقداماتی که در بافق اتفاق میفتد در کنار آن داشته باشیم.

وی افزود: تمام اهداف 5 ساله و استراتژی آینده سنگ آهن مرکزی بر مبنای بازدید ها،برنامه ریزی ها و کارشناشی ها انجام گرفت تا بتوانیم برنامه های 25 یا 30 سال آتی را برای رسیدن به اهداف چغارت تصمیم گیری کنیم.

عسکری با تاکید بر روزمرگی نبودن اقدامات در مجموعه سنگ آهن خاطر نشان کرد: سنگ آهن یکی از معادنی  است که امروز توانسته با یک خط کنستانتره خود را حفظ کند، زیرا تولید دانه بندی ما طی این 3 سال در حد تامین بودجه و حفظ نیرو با ایجاد درآمد زدایی بوده است تا طرح های توسعه برای مجموعه ایجاد نقش کند.اگر کارها بصورت روزمرگی انجام می گرفت سنگ آهن در سال 92 تعطیل شده بود.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی با بیان اینکه اگر امروز بسیاری از شرکت ها در حیات خود دارند گزارش و آمار می دهند و گندله و آهن اسفنجی دارند و زنجیره آنان تکمیل است اما مجموعه چغارت بافق این امرعقب افتاده است،به دلیل عدم تصمیم گیری های شرکت بوده و تصریح کرد: عدم تصمیم گیری ها در سال های گذشته برای بحث امروز،سنگ آهن را دچار عقب افتادگی کرد اما از سال 91 که در خدمت این مجموعه قرار گرفتم صحبت هایی با دوستان و همکاران در بحث هایی از جمله راه اندازی آگلومراسیون،سرمایه گزاری 5 هزار میلیاردی برای آینده این مجموعه کردم و علیرغم مخالفت ها و تنگناها ذره ای کوتاه نیامدم.

وی یادآور شد: زمانی که در آموزش و پرورش بافق مشغول خدمت بود،جمعیت دانش آموزان ما 15 هزار نفر بود و روزی که وارد مجموعه سنگ آهن شدم این رقم به 11 هزار نفر کاهش یافت و دلیل آن مهاجرت از شهر بود. امروز بافق مجدد مهاجر پذیر شده است و برای اینکه این امر را به درستی انجام دهیم  باید در شهر آرامش را برقرار کنیم و صحبت هایمان را با منطق بیان کنیم و نباید در پی منافع افراد نباشیم.

عسکری حرکت در راستا اهداف سنگ آهن بدون پرداختن به موضوعات حاشیه ای از سوی برخی افراد را علت موفقیت امروز مجموعه چغارت و توسعه شهر دانست و گفت: اگر امروز سنگ آهن توانسته درصد بسیاری از آنچه در بحث 5 هزار میلیارد سرمایه گزاری مشخص کرده را محقق کند،برای آن است که سعی کردیم دنبال برخی موضوعات و بازی ها که از سوی برخی افراد عنوان می شد نباشیم و امروز توانستیم 5600 نفر اشتغال را در بافق بدون یک نفر تعدیل از کار حفظ کنیم که همه به جهت سیاستگزاری های صحیح انجام گرفته است.

وی افزود: اگر بافق امروز را با آنچه در سال 90 بوده مقایسه کنیم متوجه تغییرات بسیار آن در حوزه های مبلمان شهری،آموزش و پرورش، درمان و رفاه اجتماعی خواهیم شد. اثرگذاری که ما امروز در بسیاری از بخش ها مشاهده می کنیم، خود امید را به بافق بازگرداند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی بالاترین عبادت را کمک به هم نوعان دانست و بیان کرد: امروز اشتغالی که در بافق است ضمن افزایش و حفظ آن، بهترین خدمت برای این شهر بوده است. رفاه مردم و چرخه خوب بازار بخاطر عملکرد مجموعه اقتصادی است که در کنار هم با رفاقت و همدلی و نقد سازنده اتفاق افتاده است و رشد و توسعه بیش از پیش ما را به دنبال دارد.

عسکری با اعلام قطعی پیشرفت 88 تا 90 پروژه گندله سه چاهون تا پایان سال جاری،گفت: گندله سه چاهون به عنوان تنها پروژه بزرگ معدنی که بدون دریافت هیچ گونه وام امروز بالای 58 درصد پیشرفت فیزیکی و 55 درصد رشد مالی داشته است که در اکثر نقاط کشور چنین رشد و توسعه ای وجود ندارد و با یاری خدا در خرداد سال آینده وارد بحث تامین خوراک گندله خواهیم شد و اگر تولید 5 میلیون تن که در بهمن 94 برای حفظ سنگ آهن علیرغم بسیاری از مخالفت ها هدف گزاری نمی شد اکنون مجموعه چغارت وجود نداشت. اما باید تغییرات در تکنولوژی تولید انجام می شد که با کارشناسی ها و بررسی های صورت گرفته امروز 7 درصد بالای 5 میلیون تن تولید می کنیم و اکنون برای تولید مستمر باید تامین خوراک کنیم.

وی افزود: در بحث اکتشافات با اقدامات انجام گرفته توانستیم ذخیره ای 32 میلیون تن علاوه بر آنچه در معدن داشتیم از چغارت بدست آوریم که اگر این کار را نمی کردیم توجیهی برای سرمایه گزاری بعد نداشتیم.امروز پست برق 150 مگاوات در حال احداث است و خط 2 میلیون تن را با ابلاغ انجام گرفته به زودی آغاز می کنیم و نیز آهن اسفنجی که اقدامات آن با بخش خصوصی انجام گرفته خواهیم داشت.تمامی این ها عملکردهای بسیار بزرگی برای بافق است که با برقراری آرامش در شهر شکل می گیرد.

عسکری سنگ آهن را به عنوان یک قطب اقتصادی در کشور دانست و این موفقیت را حاصل اعتماد ایجاد شده بین مجموعه کارگران و شرکت عنوان کرد که بسیاری از شرکت ها از آن برخوردار نیستند.

مدیر عامل شرکت سنگ آهن در توصیه ای به اعضای شورای کارگری گفت: تمام اقدامات باید بر پایه قانون باشد و شما به عنوان نماینده کارگران باید به آنچه می گویید و انجام می دهید با منطق و بدون احساسات برخورد کنید تا پیشرفت کنید.

وی با تاکید بر اجتناب از هر گونه بیان فردی،خاطر نشان کرد: مسائل را در شورا مطرح کنید و حتی سخنگویی مشخص کنید تا آنچه شما می گویید را بیان کند،باید توجه داشت که هر گونه عملکرد شما آینده کارگر و مجموعه را بدنبال دارد. هرحرکتی از سوی ما می تواند مشکل ساز شود پس باید مراقب رفتار و عملکرد خود باشیم تا به نفع کارگر و حفظ شرکت عمل کنیم و نگذاریم حقی از کسی زائل شود.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده