رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
  • کد خبر : ۶۰۱۴۰
  • چاپ خبر : “عرضه” و ” همت” فرماندار بافق برای تکمیل جاده بافق یزد اینگونه است/ با دست خالی و اراده یی آهنین تاکنون نگذاشته است که جاده به خواب برود

“عرضه” و ” همت” فرماندار بافق برای تکمیل جاده بافق یزد اینگونه است/ با دست خالی و اراده یی آهنین تاکنون نگذاشته است که جاده به خواب برود

 به قلم : احمد برزگری بافقی  آفتاب بافق؛ رضا بردستانی؛ سردبیر روزنامه آفتاب یزد در کانال تلگرامی نوشته است: که اگر بافق فرماندار “باعرضه” داشت قبل از سردر استانداری یزد؛ جاده بافق – یزد تکمیل می شد! او در ادامه به دو گفته ی استاندار  با کانال تلگرامی《توفان یزد》 و《خبرنگار سایت بافق فردا》 استناد کرده […]

 به قلم : احمد برزگری بافقی 

آفتاب بافق؛ رضا بردستانی؛ سردبیر روزنامه آفتاب یزد در کانال تلگرامی نوشته است: که اگر بافق فرماندار “باعرضه” داشت قبل از سردر استانداری یزد؛ جاده بافق – یزد تکمیل می شد!

او در ادامه به دو گفته ی استاندار  با کانال تلگرامی《توفان یزد》 و《خبرنگار سایت بافق فردا》 استناد کرده است که محمود زمانی قمی بعنوان استاندار یزد عنوان کرده است : برای اتمام جاده بافق – یزد پول نداریم!!!

ولی در خلال همین پول نداشتن اما سردر استانداری یزد به اتمام رسید و جاده بافق –  یزد به سره انجام نرسید و در پایان اینگونه نتیجه گیری کرده است : که اگر این یعنی زاده رحمانی ” عرضه و سلیقه و استقلال رأی و عمل”  داشت بعد از جلسه ی《 ستاد رهبری مدیریت اقتصادمقاومتی》 در مجموعه《سیب و نار》و《 کارخانه فولاد احرامیان》؛ مدیران ارشد استان را مجبور و یا مجاب می کرد تا یکی از این نمونه جلسات را در 《پیچ رجب》 یا《رودخانه شور》 برگزار کنند و آنوقت می دیدیم که سردر استانداری زودتر سرو سامان می گیرد یا جاده بافق – یزد!؟

باوجود اینکه رضا بردستانی به خلقیات و روحیات مردم بافق و همت و پشتکار فرماندار آنها برای تکمیل و بهره برداری جاده بافق –  یزد شناخت و آشنایی کاملی دارد و خود نیز بارها در این مسیر رفت و آمد نموده و به عینه شاهد بوده است که چگونه محمد زاده رحمانی برای ساختن کیلومتر به کیلومتر این جاده زحمت کشیده و علیرغم نبود بودجه مصوب این جاده یا احتمالا مصرف کردن اعتبارات تخصیص یافته به این جاده در پروژه های عمرانی دیگر استان زحمت کشیده و هر از گاهی قطعه ای از آن را به همین سادگی و بی مزد و تکلف به زیر بار ترافیک برده است و در هیچ وقت و زمانی دست روی دست نگذاشت و نگفت حالا که پول نیست پس کار نمی کنیم و برای ساختن جاده تلاشی نمی کنیم تا پول بیاد یا سرمایه دار سرمایه اش را بیاورد.

بنابر این سزاوارو شایسته نیست که او را به : سیب و نار” یان و یا “فولاد احرامیان” پیوند بزنیم که اگر میخواهی جاده را تمام کنی آن جلسه کذایی پر از میوه و تجملاتی را در پیچ رجب و رودخانه شور برپا کن تا خوراک خبری روزنامه نگاران برای دوسه هفته ای تامین گردد.

البته برگزار کردن نشست اقتصاد مقاومتی استان یزد چه در بخش خصوصی فولاد و چه در مجموعه سیب و نار و یا حتی در بخش دولتی یزد با این شکل و شمایل سبب انتقاد فراوان ما نیز هست و هیچ توجیهی و تائید و تکذیبی نمی تواند آن را با آب و صابون روز شنبه بشوید.

اما از زمانیکه محمد زاده رحمانی در پی آماده شدن فرماندار مهریزی ( سید مهدی طلایی مقدم) برای بستن جاده بافق – یزد با درخواست و وساطت محمد رضا صباغیان نماینده مردم در حوزه مهریز از خاتم به بافق آمد نه تنها جاده نخوابید و بسته نشد بلکه زاده رحمانی با تدبیر و همتی شایسته اداوات و ماشین آلات راهسازی را به جاده و ادامه ساخت آن تکمیل و ترغیب نمود و با وجود آنکه هیچ زمان وعده و وعیدی نداد که تا فلان تاریخ جاده را تکمیل و به بهره برداری می رساند لیکن تلاش نمود که عمران و سازندگی بافق در دوره ای که اکثر فعالیت های عمرانی به رکود رسیده بود جاده بافق بیدار و در حال کار باشد.

چون َشان و مقام فرمانداری را بالاتر از آن میدانست که ریش خود را به عمل پیمانکاری گره بزند که  آنها هم در شرایط بد اقتصادی آنجه را که در توان داشتند انجام میدادند و از این بابت هم گلایه ای از آنها نمیتوان داشت.

اما انتقاد اصلی بی توجهی و بی مسئولیتی  استانداری هست که محمود زمانی قمی با دو خط نامه شانه هایش را از زیر بار مسئولیت  خالی میکند و با سپردن مسئولیت کاغذی جاده به فرماندار بافق نه اعتباری و سرمایه ای به او میدهد و نه همتی و تلاشی از خود نشان میدهد که لااقل با دستور استاندار  حرفی  را از کسی بشنوند و اعتبارات تخصیص یافته جاده بافق یزد را از محل سفر مقام معظم رهبری به استان برگردانند نه اینکه فرماندار بافق را به سمت و سویی هل بدهند که خودت برای  تامین هزینه ساخت جاده ات هرکار که میخواهی بکن و با هربخشی که خواستی مراوده کن تا جاده بافق هم مانند سردر استانداری به نام زمانی قمی به اتمام و بهره برداری برسد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده