رفتن به بالا
  • جمعه - ۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
  • کد خبر : ۶۰۱۷۹
  • چاپ خبر : آمریکا به اهداف خود در ایران دست نخواهد یافت / نقد از دولت نباید موجب تضعیف و سوءاستفاده دشمنان شود
امام جمعه بافق:

آمریکا به اهداف خود در ایران دست نخواهد یافت / نقد از دولت نباید موجب تضعیف و سوءاستفاده دشمنان شود

حجة الاسلام والمسلمین سلیمانی جنگ آمریکا با ایران را خیالی بیش ندانست و تصریح کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس اجازه ندادیم تا ذره ای از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد و با مقاومت بر دشمن پیروز شدیم و امروز نیز آمریکا به اهداف خود در ایران دست نخواهد یافت. به گزارش آفتاب […]

حجة الاسلام والمسلمین سلیمانی جنگ آمریکا با ایران را خیالی بیش ندانست و تصریح کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس اجازه ندادیم تا ذره ای از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد و با مقاومت بر دشمن پیروز شدیم و امروز نیز آمریکا به اهداف خود در ایران دست نخواهد یافت.

به گزارش آفتاب بافق،حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته ابتدا ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی پیرامون برپایی قیامت و حضور انسان در این عرصه مطالبی را بیان نمود.

وی گفت: در روز قیامت تمام اعمال انسان نمایان می شود پس چه خوب است گناهان واعمال نادرست در این دنیا جبران شود و انسان پیش از مرگ خود به درگاه خداوند متعال برود و طلب عفو و بخشش کند.

سلیمانی ندامت و پشیمانی در این دنیا را سبب تغییر جایگاه انسان و دوری از گناه دانست و افزود: اگر در احوال برخی شهدا توجه کنیم؛جوانانی را می بینیم که با دیدن پیکر شهدا از اعمال نادرست خود پشیمان و راهی جبهه شدند و از خداوند طلب آمرزش کردند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

وی تاکید کرد: تا در این دنیا هستیم و پیش از فرا رسیدن مرگ،گناهان و اعمال نادرست خود را می توانیم جبران کنیم،چرا که در آخرت پشیمانی فایده ای ندارد.

امام جمعه بافق در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به مناسبت های پیش رو چون عید سعید غدیرخم،عید ولایت بیان کرد: در سال دهم هجرت پیامبر(ص) دستوردادند تا قبایل برای انجام فریضه حج عازم مکه شوند، که 120 هزار نفر در 5 ذی الحجة وارد شهرخدا شدند. این پیام نیز به حضرت علی (ع) که در یمن بودند فرستاده شد و ایشان همراه با 12 هزار نفر به رسول خدا(ص) پیوستند،چرا که این سفر سیاسی،اجتماعی و تعلیمی بود و هدف آن معرفی امیرالمومنین(ع) به مسلمانان بود.

وی افزود: پس از اعمال حج  پیامبر(ص) عازم مدینه شد که با رسیدن به برکه غدیر و نقطه سوق الجیش محلی که مسلمانان از یکدیگر جدا می شدند آن خطبه ماندگار توسط رسول خدا قرائت شد و مسئله امامت و تکمیل شدن دین بیان شد. امروز 120 نفر از علمای شیعه و سنی این موضوع را با دلیل و استدلال مطرح می کنند.

سلیمانی با تاکید بر استمرار داشتن خط ولایت از دوران خلافت حضرت علی(ع) تا به امروز،گفت: پیامبر(ص) در صحرای غدیر دین را بر همگان کامل کرد و گفت: (( هر کس من مولای او هستم،علی نیز مولای اوست و جانشین من خواهد بود.)) و با نازل شدن جبرئیل بر رسول خدا(ص) لقب امیرالمومنین به علی(ع) از سوی خدا هدیه آورده شد.

وی افزود: این اعیاد را باید گرامیداشت و جشن گرفت،اما باید مواظب بود با اعمال خود سبب رنجش قلب امام زمان (عج) نشویم.

امام جمعه بافق در ادامه خطبه با اشاره به جریانات سیاسی کشور و سخنان رهبر معظم انقلاب در 22 مرداد بیان کرد: امام خامنه ای فرمودند که جنگ نمی شود و مذاکره نیز صورت نمی گیرد. این در حالی است که رسانه های بیگانه صحبت های بی ارزشی را مطرح می کنند که همه دروغی بیش نیست.

وی با اشاره به هزینه های دولت آمریکا در جنگ با عراق،سوریه و یمن خاطر نشان کرد: تاکنون 2 هزار میلیارد برای این جنگ ها توسط آمریکا هزینه شده است،اما مردم مقاومت کردند و حال ترامپ نگران است،زیرا به آنچه می خواسته دست نیافته است و تمام نقشه های وی خنثی شد.

سلیمانی جنگ آمریکا با ایران را خیالی بیش ندانست و تصریح کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس اجازه ندادیم تا ذره ای از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.با وجود نبود امکانات اما مقاومت کردیم و با توکل به خدا پیروز شدیم. امروز نیز با صراحت می گوییم که آمریکا به اهداف خود در ایران دست نخواهد یافت.سردار قاسم سلیمانی در هشداری به آمریکا برای تهدید ایران گفت: ((اگر خلیج فارس را به آتش بکشیم دیگر حتی یک لیتر نفت صادر نخواهد شد.)) و این قدرت کشور ما در منطقه و دنیا است.

وی اظهار داشت: مذاکره با آمریکا صورت نمی گیرد چون ثابت کرد که به حرف های خود پایبند نیست.

امام جمعه بافق در ادامه سخنان خود با تبریک هفته دولت و گرامیداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر گفت: حدود 55 میلیارد تومان برای افتتاح 70 پروژه در هفته دولت هزینه شده است که از جمله آن بهره برداری 5 کیلومتر از جاده بافق – یزد و افتتاح کلینیک با حضور معاون وزیر بهداشت است.

وی با بیان اینکه نقد از عملکرد دولت مانعی ندارد،یادآور شد: نقد از دولت نباید به معنای تضعیف باشد،چرا که دشمن از آن سوءاستفاده می کند.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده