رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
  • کد خبر : ۶۰۶۲۶
  • چاپ خبر : کمی از اینترنت و فضای مجازی فاصله بگیرید

کمی از اینترنت و فضای مجازی فاصله بگیرید

به قلم : معصومه عبداللهی؛کارشناس ارشد روانشناسی آفتاب بافق؛ آیا می دانید اگر ساعات زیادی صرف  شبکه های اجتماعی نمایید دچار انزوای اجتماعی می شوید ؟ به واسطه رشد روز افزون فنآوری و آثار حاصل از آن ، تغییر وتحول مستمر به واقعیت انکار ناپذیر حیات اجتماعی بدل شده است . از جمله مصادیق این […]

به قلم : معصومه عبداللهی؛کارشناس ارشد روانشناسی

آفتاب بافق؛ آیا می دانید اگر ساعات زیادی صرف  شبکه های اجتماعی نمایید دچار انزوای اجتماعی می شوید ؟

به واسطه رشد روز افزون فنآوری و آثار حاصل از آن ، تغییر وتحول مستمر به واقعیت انکار ناپذیر حیات اجتماعی بدل شده است . از جمله مصادیق این فنآوری ها می توان به ظهور و اشاعه فنآوریهای ارتباطی و اطلاعاتی اشاره کرد.

با ظهور پدیده اینترنت شبکه های اجتماعی گوناگون با ظواهری زیبا و سرگرم کننده شکل گرفتند .

این شبکه ها فواید بیشماری دارند که بر هیچکس پوشیده نیست از جمله ایجاد اشتغال و اطلاع رسانی سریع که از مهمترین مزایای این تکنولوژی به حساب می آیند .

اما اگر هر فرد روزانه بیش از دوساعت از وقت خود را صرف اینگونه شبکه ها نماید سبب می شود بخش بزرگی از ارتباطات سنتی و چهره به چهره به فضای مجازی منتقل شده و این روند باعث شکستن الگوهای سنتی از تماس های انسانی به ایجاد دوستی های مجازی و آنلاین تبدیل گردد.

بطوریکه اینگونه افراد دچار انزوای اجتماعی شده واز جمع گریزان  می شوند.

واگر هم در جمعی حاضر شوند فقط چشمانشان حضور دارد و روحشان در شبکه های مختلف است . حتی اگر سوالی از آنها پرسیده شود تمرکز نداشته وبرای جواب آن باید کمی فکر کنند.

روابط خویشاوندی آنها بسیار محدود می شود واگر هم رابطه وجود داشته باشد به فضای مجازی منتقل شده است. این مشکل  برای افراد متاهل حادتر می باشد مخصوصا زمانی که یکی از زوجین معتاد به استفاده از فضای مجازی است سکوت منزل برای زوج دیگر قابل تحمل نمی گردد، پس لازم است برای جلوگیری از به وجود آمدن اینچنین اتفاقاتی راهکارهایی را در پیش گرفت که بهترین آن قطع کردن اتصال اینترنت در زمانهایی هست که کنار عزیزانتان هستید و یا در حال انجام کاری لذت بخش می باشید .

خوب است مواقعی که  وقت آزاد دارید گوشی خود را خاموش کرده و به دیدن دوستان و اقوام نزدیک خود بروید.

به امید آنکه همگی بتوانیم از این تکنولوژی استفاده صحیح و به اندازه داشته باشیم.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده