رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
  • کد خبر : ۶۱۱۲۶
  • چاپ خبر : مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید “حسین رضایی” در زادگاهش برگزار شد

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید “حسین رضایی” در زادگاهش برگزار شد

سلام بر آناني که در آخرين فراز زيارتنامه خود به زيارت سبزترين سيرت و سرخ ترين صورت تاريخ نائل شدند. به گزارش آفتاب بافق؛، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین رضایی هرساله در روستای حسین آباد(ده خان) با حضور خانواده شهدا ، اقشار مختلف مردم  برگزار می شود. در این مراسم درابتدائ قرائت دعای روحبخش […]

سلام بر آناني که در آخرين فراز زيارتنامه خود به زيارت سبزترين سيرت و سرخ ترين صورت تاريخ نائل شدند.

به گزارش آفتاب بافق؛، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین رضایی هرساله در روستای حسین آباد(ده خان) با حضور خانواده شهدا ، اقشار مختلف مردم  برگزار می شود.

در این مراسم درابتدائ قرائت دعای روحبخش کمیل توسط حجت الاسلام داودیان انجام شد.

حجت الاسلام صادقیان سخنران مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت : هشت سال جنگ تحمیلی بر ملت ما از جانب نظام سلطه به سرکردگی آمریکا تحمیل شد و بخش هایی از خاک کشور را تصرف کردند ولی جوانان این مرز و بوم با لبیک به فرمان حضرت امام (ره) در مناطق عملیاتی حاضر شدند و سینه های خود را سپر دشمن کردند و در یک شرایط ویژه ای که حتی سیم خاردار هم نبود موفق به پیروزی و شکست دشمن شدند.

حجت الاسلام صادقیان در ادامه عنوان کرد : بعد از ایمان به خداوند آنچه باعث پیروزی انقلاب شد پیروی از حضرت امام (ره) بود.

صادقیان در ابتداء پیرامون عید سعید غدیر خم و سپس روز مباهله و داستان آن را برای حاضرین مطالبی عنوان کرد.

در ادامه وی با اشاره به اینکه تحریم ها مربوط به الان نیست افزود: تحریم ها با آغاز جنگ تحمیلی علیه ایران شکل گرفت و آمریکا طرحی را به نام مهار دوباره ایران تصویب کرد تا از یک طرف توسط صدام و از راه جنگ و از طرفی از طریق تحریم ها بتواند ایران را کنترل کنند، که با این شرایط جان فشانی جوانان هشت سال دفاع مقدس با آگاهی کامل و رشادت های بی نظیر از کیان این کشور دفاع کردند و ما با این ایستادگی به پیروزی رسیدیم.

حجت الاسلام صادقیان با بیان اینکه نتیجه جنگ ۸ سال دفاع مقدس تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بود افزود : آنچه که باعث شد ما در این جنگ نابرابر با ان همه مشکلات به پیروزی برسیم بعد از ایمان به خدا، پیروی از ولایت فقیه و لبیک گفتن به تشخیص و تسلیم ایشان بود که در نتیجه انجام این رسالت بسیار عظیم در هشت سال دفاع مقدس تثبیت نظام و انقلاب بود که نقش خانواده معظم شهدا در تثبیت نظام بسیار پر رنگ بوده و هست.

وی با بیان اینکه اکنون رسالت ما عظیم تر و خطیرتر از شهداست خاطرنشان کرد : امروز وظیفه ما نسبت به نظام و انقلاب عظیم تر از رسالت شهید رضایی و دیگر شهدا است چرا که ما باید دستاوردهای عظیم و روحیه شهادت طلبی را حفظ کنیم و هم با حفظ این دستاوردهای عظیم با روحیه جهادی و انقلابی بتوانیم به ان اهدافی که حضرت امام داشته اند برسیم و علاوه بر حفظ دستاوردهای شهدا با مدیریت جهادی و روحیه انقلابی بتوانیم دستاوردهای عظیم شهدا را حفظ و تداوم بخشیم.

شهید حسین رضایی در سال 1363 در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده