رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹
  • کد خبر : ۶۱۳۸۷
  • چاپ خبر : هیچ نقشی در معرفی نیروی غیر بومی در اداره مالیات بافق نداشتم
فرماندار بافق:

هیچ نقشی در معرفی نیروی غیر بومی در اداره مالیات بافق نداشتم

محمد زاده رحمانی در خصوص اینکه چرا در اداره مالیات با وجود نیروی متخصص بومی از نیروی غیربومی استفاده شده است،بیان کرد: من فردی را معرفی نکردم.نظر مدیرکل اداره مالیات استان بر این بود که چون باید فرد مدیر مالیات مغازه ها،اصناف و کسبه را مشخص کند و ممکن است برچسب دوست و آشنا به […]

محمد زاده رحمانی در خصوص اینکه چرا در اداره مالیات با وجود نیروی متخصص بومی از نیروی غیربومی استفاده شده است،بیان کرد: من فردی را معرفی نکردم.نظر مدیرکل اداره مالیات استان بر این بود که چون باید فرد مدیر مالیات مغازه ها،اصناف و کسبه را مشخص کند و ممکن است برچسب دوست و آشنا به آن زده شود از نیروی غیر بومی استفاده شود و ایشان نیز قول دادند برای اولین بار یکی از کانون های بانوان بافقی در سطح استان را به عنوان سر ممیز معرفی کند.

به گزارش آفتاب بافق؛ محمد زاده رحمانی فرماندار بافق شب گذشته در جلسه پرسش و پاسخ مسئولین به سوالات مردمی، پیرامون اضافه شدن ساعات کار در یکی از شرکت ها و تجمع کارکنان آن پاسخ داد: رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق پیگیر این موضوع  هستند و ما از حقوق کارکنان دفاع می کنیم و همانطور که پیش از این شرکتی به وظایف خود عمل نکرده بود و ما از طریق معرفی به دادسرا با آن برخورد قانونی کردیم،این امر در مورد دیگر کوتاهی دیگر شرکت ها انجام میگیرد.

وی در خصوص مجتمع فسفات آسفردی که در دی ماه 95 واگذار شده گفت: مقرر شد طی 3 سال فعالیت های اسید فسفوریک و سوخت درخواستی آغاز شود و پیگیری هایی انجام گرفت و چندین جلسه با حضور نماینده مردم در مجلس با تهیه و تولید انجام گرفت تا نتیجه کار مشخص شود. حتی خود آنان به این نتیجه رسیدند که سال گذشته علیرغم برداشت زیاد و ضرر هزینه حدود 300 میلیون تومان،برای افزایش ارزش افزوده و سود بیشتر به سمت کارخانجات جوار معدنی روند. 2 نامه نیز به اداره آب ارسال شد که با جواب منفی شرکت آب منطقه مواجه  شدند و ما نامه ای به معاون هماهنگی اقتصادی استاندار نوشتیم و تقاضای کارگروه رفع موانع کردیم تا به آن آب تخصیص داده شود . همچنین در خصوص گازرسانی،شرکت گاز اعلام کرد تا حجم گاز و مختصات منطقه اعلام شود تا در طرح دهستان کوشک گاز رسانی به این معدن نیز مدنظر قرار گیرد و پس از پاسخ به آنان فرآیند مناقصه را آگهی کنند و این دو شرکت کارخانه را تحت نظر موسسه رها شروع به ساخت کنند.

زاده رحمانی در بحث اتمام جاده یزد بافق بیان داشت: روز چهارشنبه همین هفته قطعه ای که قرار بود در هفته دولت افتتاح شود با حضور مسئولین استان زیر عبور می رود و 6 کیلومتر باقی مانده زیر سازی انجام گرفته و عملیات قیرپاشی و آسفالت آن انجام خواهد گرفت.

وی در خصوص تنظیم و کنترل قیمت ها در بازار اظهار داشت: نظارت از طریق مسئولان اتاق اصناف صورت می گیرد و امیدواریم با توجه به سیر صعودی کشور طی چندماه آینده ثبات قیمت ها برقرار شود.

فرماندار بافق در پاسخ به سوالی که چرا فکری برای مسکن جوانان نمی شود،گفت: در بحث ستاد بازآفرینی شهری از اداره راه و شهرسازی خواستیم تا دو کروکی که به بافت های شهر وصل می شود تهیه کند و مقرر شد طی جلسه با اعضای شورای شهر و معاون مدیرکل شهرسازی این امر محقق شود اما باید توجه داشت که این امر زمان بر است.

وی در خصوص اینکه چرا در اداره مالیات با وجود نیروی متخصص بومی از نیروی غیربومی استفاده شده است،بیان کرد: من فردی را معرفی نکردم، نظر مدیرکل اداره مالیات استان بر این بود که چون باید فرد مدیر مالیات مغازه ها،اصناف و کسبه را مشخص کند و ممکن است برچسب دوست و آشنا به آن زده شود از نیروی غیر بومی استفاده شود و ایشان نیز قول دادند برای اولین بار یکی از کانون های بانوان بافقی در سطح استان را به عنوان سر ممیز معرفی کند. اما با این وجود ما از نماینده مجلس خواهشمندیم تا صحبت کنند و اگر امکان دارد  نیروی بومی برای شهرستان معرفی شود. ضمن اینکه اگر توجه شود به تعداد مدیران بومی اضافه شده و از افراد غیربومی کاهش یافته است.

زاده رحمانی در بحث ساخت کارخانه واگن سازی پاسخ داد: این امر توسط بخش خصوصی انجام میگیرد و مجوزهای آن صادر شده است و تنها مشکل نبود زمین بود که طی جلسه نماینده مجلس با حضور فرماندار بهاباد و درخواست تخصیص زمین از طریق کارگروه در استان این امر مورد پیگیری قرار گرفت.

وی در خصوص علت عدم پرداخت حقوق کارگران در یکی از شرکت ها طبق قانون کار،گفت: این شرکت جزو مواردی بود که از سوی اداره کار،تعاون و رفاه اجتماعی مورد تذکر قرار گرفت و مضاف بر آن به دادسرا معرفی شده است.

فرماندار بافق در بحث قول داده شده برای روکش آسفالت کوشک به شیطورکه عملی نشد،اظهار اشت: پیمانکار مشخص شد اما به دلیل افزایش قیمت قیر متاسفانه وی انصراف داد و طی صحبت های بخشدار بخش مرکزی با اداره کل راهداری تصمیم شد یا باید از میزان راه آسفالت کم شود تا پیمانکار متضرر نشود یا بودجه جدید به آن تزریق شود.

وی همچنین درباره نزاع و درگیری های اخیر که در شهرستان رخ داد،تصریح کرد: تمامی متهمان دستگیر شدند و طی دستور رئیس کل دادگستری استان به مسئولین قضایی برخورد شدیدی با آنان انجام می گیرد.همچنین در گفتگو با فرمانده انتظامی خواستار تقویت امنیت شهر شدیم.خوشبختانه دوربین های نظارتی نیز در چند روستا نصب شده و براساس برنامه بخشداری تمام روستاها تحت پوشش تصویری قرار خواهد گرفت.

زاده رحمانی در بحث واگذاری معدن میشدوان و آنومالی شمالی و وضعیت کارکنان آن گفت:آنومالی شمالی و میشدوان  به چند شرکت واگذار شده است و بیکاری چند ماهه کارگران هزینه ای است که ما باید بپردازیم تا از حق و حقوق شهرستان دفاع شود. اعتراضاتی از سوی مسئولین با محوریت نماینده مجلس به محض واگذاری انجام گرفت و تاخیر این امر در ابلاغ و معرفی شرکت جدید بین فولاد و شرکت سنگ آهن مرکزی با محوریت سنگ آهن است و در جلسه ای که با حضور نماینده مردم در مجلس و شورای شهر در دفتر مدیرعامل ایمیدرو برگزار شد، مکتوب شد تا هیچ نیرویی بیکار نشود.

وی در خصوص احداث فرودگاه در بافق،یادآور شد: ما زیر ساخت ها  را تامین کردیم و در بحث زمین نیز پیگیری لازم را برای کمک به ساخت و زیرسازی آن انجام دادیم و باید سرمایه گزاری در این امر ورود کند. همچنین نیاز به تایید مصوب شهرستان به استان بود که از هر دو طرف اخذ شده است.

فرماندار بافق در بحث حضور پزشک متخصص در بافق،پاسخ داد: اداره خدمات و درمان تامین اجتماعی در 2 آگهی در این زمینه برای حضور سه پزشک متخصص اقدام کرد ولی به دلیل آنکه حقوق و مزایا در تامین اجتماعی پایین تر از حوزه بهداشت و درمان است،از این امر استقبال نشد.

وی همچنین در خصوص جاده بافق به یزد و بازسازی آسفالت مسیر مسجد ابوالفضل (ع) تا ذوب روی گفت: سال گذشته از مقابل اداره راهداری میدان غدیر تا مسجد ابوالفضل(ع) عملیات بازسازی و ساماندهی انجام گرفت که امسال مابقی آن در دستور کار است.

زاده رحمانی در بحث شبکه های دیجیتال شهرستان بافق بیان داشت: طی 7 ماه اخیر  مدیر کل صدا و سیما و معاون فنی وی همکاری بسیار خوبی با ما داشتند،در چند مورد شبکه های مربوط به بافق و بهاباد که از طریق ماهوار پوشش داده نمی شد، اکنون  از طریق کابل زمینی ارتباط برقرار شده است و در روستاها نیز پیگیر هستیم تا تعداد شبکه های دیجیتال به حداقل برسد .

وی پیرامون حمایت مالی برای بهسازی و مرمت بناهای تاریخی شهر به ویژه مسجد جامع و نقش ضعیف میراث فرهنگی،اظهار داشت: تاکنون اقداماتی برای استحکام بخشی بنای مسجد جامع بافق انجام گرفته که مجدد بودجه ای تزریق شده است و پیمانکار به زودی مستقر می شود. ما خواهان همکاری بیشتر با میراث هستیم واگرچه نقش آن ضعیف بوده اما اکنون قوی هست و اگر توجه به آثار ثبت شده بافق شود رقم آن از 2 مورد به 140 اثر رسیده است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده