رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
  • کد خبر : ۶۱۴۰۰
  • چاپ خبر : نخواهیم گذاشت ذره ای ازحق مردم بافق زائل شود
رئیس شورای شهر بافق:

نخواهیم گذاشت ذره ای ازحق مردم بافق زائل شود

حسن محمدی در خصوص مسئله مرزهای جفرافیایی بافق و پیگیرهای انجام گرفته برای احقاق حقوق شهرستان گفت: جلسات متعددی انجام گرفته و با ارائه مدارک این مسئله در کارگروه استان در حال بررسی است. ما از حق مربوط به بافق نخواهیم گذشت و معتقدیم همه امور باید در چهارچوب قانون انجام شود و خلاف آن […]

حسن محمدی در خصوص مسئله مرزهای جفرافیایی بافق و پیگیرهای انجام گرفته برای احقاق حقوق شهرستان گفت: جلسات متعددی انجام گرفته و با ارائه مدارک این مسئله در کارگروه استان در حال بررسی است. ما از حق مربوط به بافق نخواهیم گذشت و معتقدیم همه امور باید در چهارچوب قانون انجام شود و خلاف آن برخورد شود.

به گزارش آفتاب بافق؛ حسن محمدی رئیس شورای شهر بافق در جلسه پرسش و پاسخ مسئولین به سوالات مردمی در ابتدا ضمن تشکر از پیگیرهای صباغیان نماینده مردم در مجلس برای حل مشکلات شهرستان و نیز فرماندار بافق که علیرغم مسئولیت و محدودیت هایی که دارند همیشه در هر کجا از حقوق بافق دفاع نموده است،پیرامون طرح جامع شهر مطالبی را بیان کرد.

وی با بیان اینکه قرار داد طرح جامع شهر منعقد شده،افزود: سیاست شورای شهر بر آن است تا با توجه به افزایش قیمت زمین های مسکونی بخشی از محدوده های شهر و حتی حریم شهر به داخل وارد شودو اینگونه قیمت سرسام آور زمین شکسته شود و دغدغه جوانان را در تامین زمین رفع کنیم.

محمدی در خصوص معدن دی 19 و مرزهای جغرافیایی و پیگیری های انجام گرفته در این زمینه ها گفت: مسئله مرزهای جغرافیایی شهرستان مربوط به 25 سال گذشته است که بصورت رسمی از بافق جدا و به ناحق به اردکان داده شده است،معتقدیم مصوبه دولت در این باره به نحو کامل اجرا نشده است و فراتر از اختیار خود و با توجه به هماهنگی هایی که داشتند این کار انجام گرفت. برگرداندن مرزهای جغرافیایی زمان بر است و ما در ماه رمضان سال جاری طی جلسه ای با استاندار یزد این موضوع را مطرح کردیم و با صراحت خواستار تعیین و تکلیف در این امر شدیم، که با مدارک ارائه شده و صحبت های انجام گرفته ایشان قانع شدند و به معاون سیاسی امنیتی اعلام کردند تا با تشکیل کارگروهی این موضوع را حل کنند و هم اکنون در حال پیگیری است. ما از حق مربوط به بافق نخواهیم گذشت و معتقدیم همه امور باید در چهارچوب قانون انجام شود و خلاف آن برخورد شود. پس از کارشناسی های انجام گرفته و برگزاری جلسات، شفاف سازی ها صورت می گیرد و نخواهیم گذاشت ذره ای ازحق مردم بافق زائل شود.

رئیس شورای شهر بافق تاکید کرد: مردم باید در خصوص مطالبات خود حضور پررنگ تری در صحنه داشته باشند، بدون شک حضور آنان می تواند ما را یاری کند .

وی در خصوص ساخت کارخانه واگن سازی در بافق اظهار داشت: مجوزها صادر شده و اکنون بحث تملک زمین است. با توجه به شرایطی که راه آهن می خواهد ما نمیتوانیم از زمین های بخش خصوصی استفاده کنیم، چرا که باید زمین و کارگاه در مسیر اتصال به ریل باشد. طی جلسات و پیگیرهای انجام گرفته این مشکل حل خواهد شد و بلافاصله فرآیند ساختمان فیزیکی آن در آینده ای نزدیک شروع خواهد شد.

در ادامه رنجبر رئیس شورای شهرستان بافق پیرامون بحث معدن چاه گز و ادعای شهرستان بهاباد مبنی بر اینکه برخی از آنومالی های در مصوبات آن است،بیان کرد: چند سالی است که بهاباد چنین ادعایی دارد اما ما در جلسات متعدد بیان کردیم که باید کارشناسانی حضور یابند و اسناد ما را بررسی کنند تا حق واقعی مربوط به بافق یا بهاباد در این زمینه مشخص شود.

وی افزود: در سال 88 و روی کار بودن شورای سوم، زمانی که بهاباد در حال ارتقا از بخش به شهرستان بود، 35 روستا از بافق جدا و به بهاباد ملحق کردند. در 4 سال خدمتگزاری شورای چهارم این مسئله مورد پیگیری قرار گرفت تا به نتیجه برسد.این موضوع به کمیسیون سیاسی دفاعی کشور رسید و مدیر کل تقسیمات وزارت آن را برای برگرداندن روستاها تایید کرد.این چیزی است که مسئولان بهاباد پس از ارتقا به شهرستان شرط کرده بودند. اما مدیر کل تقسیمات کشور مخالف آن بود و اکنون با موافقت آنان به زودی این امر انجام گیرد.

رنجبر در بحث بهره برداری از معدن دی 19 و تفاهم نامه منعقد شده ما بین سنگ آهن و شرکت مربوطه یادآور شد: اکیپ شرکت سنگ آهن در حال حاضر در معدن دی 19 در حال اکتشافات و مطالعه است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده