رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
  • کد خبر : ۶۱۴۰۶
  • چاپ خبر : تامین آب شرب لوله کشی روستای قطرم تا تابستان سال آینده
بخشدار بخش مرکزی بافق:

تامین آب شرب لوله کشی روستای قطرم تا تابستان سال آینده

داوود پور امینی پیرامون تامین آب شرب برای روستای قطرم بیان داشت: بالای 6 چاه برای تامین آب روستای قطرم حفر شده است که یا دسترسی به آب ممکن نشد و یا آب مورد نیاز از آن برداشت نشد اما با پیگیری و تعاملی که بین شهرستان و استان انجام گرفته امیدواریم تابستان سال آینده […]

داوود پور امینی پیرامون تامین آب شرب برای روستای قطرم بیان داشت: بالای 6 چاه برای تامین آب روستای قطرم حفر شده است که یا دسترسی به آب ممکن نشد و یا آب مورد نیاز از آن برداشت نشد اما با پیگیری و تعاملی که بین شهرستان و استان انجام گرفته امیدواریم تابستان سال آینده این روستا از آب لوله کشی بهره مند شود.

به گزارش آفتاب بافق؛ داوود پور امینی بخشدار بخش مرکزی در پاسخ به سوالات مردمی در جلسه پرسش و پاسخ مسئولین شهرستان بافق پیرامون 2 روستای هدف گردشگری قطرم و شادکام که محور تردد هستند اما از امنیت لازم برخوردار نیستند در خصوص تدابیر اندیشیده شده برای آنان گفت: احداث راه به لحاظ هزینه های بالا از سطح شهرستانی و استانی برای تامین بودجه خارج است اما تمهیدات،تعامل واقداماتی در شهرستان از جمله تعریض حدود 13 پل در مسیر انجام گرفت که ما بقی نیز در دستور کار است و به مرور زمان انجام می گیرد تا خطرات موجود در این قسمت ها رفع شود. همچنین تابلوگذاری برای پل های حادثه خیز انجام گرفته است.

وی پیرامون تامین آب شرب لوله کشی برای روستای قطرم بیان داشت: بالای 6 چاه برای تامین آب روستای قطرم حفر شده است که یا دسترسی به آب ممکن نشد و یا آب مورد نیاز از آن برداشت نشد. پیگیری و تعاملی بین شهرستان و استان انجام گرفت و مقرر شد از آب شهری نزدیک به روستا حدود 3 لیتر برثانیه برای تامین آب لوله کشی روستای قطرم تحویل داده شود و در ازای آن از مجتمع آب مبارکه میزان 3 لیتر به آب شهری بازگردد که این امر به مرحله اجرایی رفت و هم اکنون در حال برآورد هزینه آن هستیم و امیدواریم تابستان سال آینده این روستا از آب لوله کشی بهره مند شود.

پور امینی در خصوص اقدام یکی از افراد در تبدیل زمین کشاورزی به ساختمان مسکونی با وجود اخطارات داده شده از سوی جهاد کشاورزی پاسخ داد: این موضوع به کمیسیون ماده 99 ارجاع  و رأی بر ابقا آن صادر  شد. با توجه به اینکه اتاق کارگری در محل احداث شده بدون مجوز بود وی مشمول جریمه شد.همچنین طی اعتراض جهاد کشاورزی حکم توقف در ساخت داده شد و در نهایت بالاترین حکم قضایی ممکن با اعتراض مالک و از طریق دیوان عدالت صادر شد.

وی افزود: از دی ماه سال گذشته با توجه به دستورالعمل هایی که از سوی دولت،مجلس و قوه قضاییه ابلاغ شده است و طی جلسه ای که در فرمانداری انجام گرفت،مقرر شد نظارت و کنترل برای ساخت و سازهای غیر مجاز به ویژه باغات و تخریب مزارع انجام گیرد و هیچ گونه مجوزی برای انشعابات آب و برق صادر نشود. خوشبختانه موفق شدیم از این امر جلوگیری کنیم و از سوی دیگر تلاش کردیم تا حمایت لازم برای احداث اتاق های کارگری مورد نیاز کشاورزان در محل زراعت آنان انجام دهیم.

در ادامه سید علی نوروززاده،شهردار بافق در پاسخ به سوال یکی از شهروندان که چرا خیابان مسجد جامع دارای پیاده رو و سنگ فرش نیست،گفت: در این خیابان بخش هایی که خارج از طرح بود سنگ فرش شده است،اما بخش های بعد از مسجد جامع در حال طراحی برای ساخت یک مجموعه دارای فضای سبز،پارکینگ و دیگر نیاز های منطقه متناسب با بافت تاریخی آن محل است. تملک ها انجام و چند ملک دیگر برای آزادسازی مسیر باقی مانده است که پس از ماه محرم و جابه جایی تاسیسات این خیابان تکمیل می شود.

وی همچنین پیرامون وضعیت خیابان شهدا و ساماندهی آن بیان داشت: املاک واقع در مسیر طی یکسال و نیم گذشته بالغ بر 2 میلیارد تومن خریداری و آزاد سازی شده که بحث جا به جایی تاسیسات برق،آب و مخابرات آن در حال انجام است و امیدواریم زودتر از برنامه اعلام شده این مسیر به شکل کامل زیر سازی و آسفالت شود و یکی از معابر خوب با توجه به نزیدک بودن به هسته مرکزی شهر به بهره برداری برسد.

نوروزاده در خصوص صدور پروانه ساختمان که شهرداری 25 درصد بهای زمین را به عنوان هزینه تفکیکی و مبلغی بابت ارزش افزوده به عنوان سهم خود از مالک تحت عنوان ماده 101 دریافت می کند با توجه به اینکه از سوی دیوان عالی این ماده ملغی شده است،تصریح کرد: قانون 101 در مورد شهرداری ها از طرف دیوان لغو نشده است،اما با پیشنهاد شورای اسلامی شهر مالکینی که زمین آنان کمتر از 500 متر است از پرداخت این هزینه معاف هستند و بالاتر از این رقم به ازای هر 500 متر دو و نیم درصد از مالکان اخذ می شود.

وی افزود: نکته ای که همیشه متذکر شده ایم خریداران  پیش از خرید زمین به شهرداری مراجعه کنند و موضوعات مربوط به عوارض را استعلام گیرند تا بعد ها با مشکلی مواجه نشوند. این هزینه ها مربوط به مالک اولیه است که قبل از فروش و تغییر کاربری باید پرداخت کند اما برخی مالکین زمین را حتی به قیمت پایین به خریدار می دهند تا این هزینه ها به عهده وی قرار گیرد.

شهردار بافق در خصوص شهرک امام حسین(ع) و زیر سازی و آسفالت آن توضیح داد: شهرک های واگذاری از طرف راه و شهرسازی طی سال های گذشته  زیرسازی و آسفالت آن به عهده هیئت مدیره تعاونی های مسکن قرار گرفته است و بابت این امرهزینه ای از مالکین زمین ها گرفته شده اما علیرغم این موضوعات که باعث شده این اتفاق چندین سال به عقب بیفتد، تعاملی بین فرمانداری،شهرداری و ارگان واگذار کننده انجام گرفت و سعی شد این اتفاقات صورت گیرد و بخشی از هزینه ها تقسیم شود و درصد بالایی از آنچه که به شهرداری محول شده انجام گرفته است.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده