رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
  • کد خبر : ۶۱۶۰۹
  • چاپ خبر : عشق و ارادت جوانان به امام حسین(ع) در موکب های محرم +تصاویر

عشق و ارادت جوانان به امام حسین(ع) در موکب های محرم +تصاویر

این روزها در جای جای شهر موکب هایی راه اندازی شده که حال و هوای خاصی به شهر بخشیده، جوانانی خالصانه و مخلصانه در این موکب ها با پذیرایی از عزاداران ، عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان می دهند.  به گزارش آفتاب بافق؛ محرمی دیگر از راه رسیده، هر یک از […]

این روزها در جای جای شهر موکب هایی راه اندازی شده که حال و هوای خاصی به شهر بخشیده، جوانانی خالصانه و مخلصانه در این موکب ها با پذیرایی از عزاداران ، عشق و ارادت خود را به امام حسین(ع) نشان می دهند.

 به گزارش آفتاب بافق؛ محرمی دیگر از راه رسیده، هر یک از عاشقان و ارادتمندان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به نوعی عشق خود را خالصانه به سرور و مولایشان نشان می دهند.

 مدتها قبل از رسیدن محرم فضاهای مساجد، تکایا و حسینیه های را سیاهپوش کرده و آماده رسیدن محرمی دیگر شدند.

 جوانانی مشتاق و عاشق حسین(ع) در اقدامی، موکب هایی را در سراسر شهر برپا کرده اند، موکب هایی که نشان از نهفتن عشق حسین(ع) در سینه جوانان دارد.

 عشق به حسین(ع) پیر و جوان نمی شناسد، در این روزها و شب های عزاداری ماه محرم همه اراتمندان به نوعی خدمت خود را نشان می دهند و خدمت به عزاداران حسینی را افتخاری بزرگ می دانند.

 هر ساله شور و اشتیاق جوانان برای رسیدن ماه محرم و خدمتی دیگر بیشتر می شود، جوانانی که می کوشند عزاداری محرم امسال را بهتر و با شکوه تر از سال قبل برگزار کنند.

 از ابتدای ماه محرم موکب هایی با حضور جوانان در سراسر شهر بافق برپا شده ، در هر خیابان چند موکب راه اندازی شده که فضایی متفاوت را در شهر ایجاد کرده اند.

 این موکب ها توسط جوانان اداره می شود و با یک استکان چای از عزاداران حسینی پذیرایی می کنند.

 در موکب ها هر یک از عزاداران مشغول به کاری هستند، یکی چای می ریزد، یکی سیستم صوتی را تنظیم می کند، دیگری اسپند را آماده می کند و نوجوانانی هم از عزاداران دعوت می کنند تا به موکب رفته و یک استکان چای میل نمایند.

 هر یک از این افراد با نیت هایی خاص خدمت می کنند، بیشتر آنها دلشان کربلا می خواهد و در این شب های عزاداری برای رفتن به کربلا دعا می کنند.

 هر روز شاهد رونق بیشتر موکب های عزاداری هستیم و روز به روز بر تعداد خدمتگزاران به عزاداران امام حسین(ع) بیشتر می شود، هر چه به روز تاسوعا و عاشورا نزدیک می شویم، فضای معنوی خاصی در شهر ایجاد می شود.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


3 دیدگاه برای “عشق و ارادت جوانان به امام حسین(ع) در موکب های محرم +تصاویر”

  • سلام.ضمن خداقوت به این عزیزان پیشنهاد میکنم درکنار پزیرایی باهدف بالا بردن شناخت و معرفت به امام حسین ع در موکبها از افراد صاحب نظر فرهنگی هم استفاده نمایند.مثلا طرح مسابقات فرهنگی امام شناسی بین افراد مراجعه کننده گام مهمی در جهت خدمت به فرهنگ حسینی ع خواهد بود.اجر وپاداش این دوستان هم چندین برابر می شد.

  • شما که قصد ندارید نظر ودیدگاه کسی را بذاریدلااقل قسمت ارسال دیدگاه را برداریدتا خیال همه راحت بشه.کلی وقت گذاشتم ونظر وپیشنهاد نوشتم انگار نه انگار!!!!!!!!!

  • خانم محترم کمی صبور باشید…

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده