رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
  • کد خبر : ۶۱۶۳۷
  • چاپ خبر : بهترین گزینه برای استانداری یزد، محمد جواد عسکری است
رسیده به آفتاب بافق؛

بهترین گزینه برای استانداری یزد، محمد جواد عسکری است

آفتاب بافق؛ عملکرد محمد جواد عسکری بعنوان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ، عملکرد قابل توجهی است. پشت سر گذاشتن بحرانهای متعدد از جمله بحران کاهش قیمت جهانی سنگ آهن اولین بحران دوره مدیریت وی بود که باعث شد درآمد شرکت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و همزمان با این معضل، بحران های […]

آفتاب بافق؛ عملکرد محمد جواد عسکری بعنوان مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ، عملکرد قابل توجهی است. پشت سر گذاشتن بحرانهای متعدد از جمله بحران کاهش قیمت جهانی سنگ آهن اولین بحران دوره مدیریت وی بود که باعث شد درآمد شرکت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و همزمان با این معضل، بحران های اقتصادی ناشی از تحریم، نیز گریبانگیر اقتصاد ایران شد (از ابتدای سال 92).

نگارنده به یاد می آورد که در اواخر سال 91 میزان خریدهای جاری شرکت به منظور صرفه جویی، با دستور مدیریت عامل کاسته شد چرا که پیش بینی های وی درباره کاهش قیمت سنگ آهن، درست از کار درآمد و با این برنامه ریزی ها بود که این شرکت توانست این دوره بحرانی را به سلامت بگذراند و بدون اخراج حتی یک نیرو، سرپا بماند. این درحالی است که قریب به اتفاق شرکتهای مشابه معدنی، دست به تعدیل نیرو زدند اما آقای عسکری، نیروی انسانی را خط قرمز خود خواند و از تعدیل نیرو جلوگیری کرد. بحران دیگری که در این زمان اتفاق افتاد، اعتصابات بزرگ و سراسری شرکت سنگ آهن بود که طولانی ترین اعتصابات کارگری بعد از انقلاب به شمار می رفت، اما کاملا در جهت حفظ منافع کارگران و مردم بافق، توسط وی مدیریت شد و هیچگونه ضرری متوجه شرکت و کارگران و شهر نشد.

مهمترین اقدام وی اما، ساخت کارخانه گندله سازی سه چاهون می باشد. اقدامی که اگر بخواهیم بدان بپردازیم، مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد. اخذ مجوز وی با تغییر نام چغارت به سه چاهون در سفر رییس جمهور به چین اتفاق افتاد و پس از آن با کش و قوسهای بسیار، در بدترین شرایط اقتصادی و تحریمها، ساخت این کارخانه توسط یکی از برترین شرکتهای ژاپنی (کوبه استیل) و رساندن پیشرفت فیزیکی آن به بیش از 55 درصد در حال حاضر، به شهادت موافق و مخالف، یکی از بزرگترین اقدامات و برگ برنده مدیریت آقای عسکری در بافق است. کارخانه ای که رگ حیات اقتصادی آینده بافق، بشمار می رود.

موفقیت عسکری در سمت مدیریت عامل شرکت سنگ آهن مرکزی، باعث شد که وی از طرف وزیر رفاه، به عنوان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد کشور برگزیده شود. وی با اینکه دل در گرو پیشرفت شهر خود داشت، اما به اکراه پذیرفت چرا که در مقام بالادستی شرکت، می توانست برای بافق و مردمان سختکوشش، بهتر خدمت کند. همانگونه که مدیرعامل آتی شرکت، نیز از هم راهان و همفکران خود اوست و شرایطی را که آقای عسکری در شرکت فراهم ساخته، به بهترین و قویترین شکل، حفظ کرده و رشد خواهد داد.

 اما، مهمترین مسئله ای که نگارنده را واداشت تا این نکات را بنگارد، این است که باخبر شدیم، از وی به عنوان گزینه ای برای استانداری یزد، نام برده شده است. راقم این سطور، که از عملکرد وی در شرکت، به خوبی آگاه است، و نوع نگاه وی را به توسعه و خدمت به خلق محروم، می شناسد، به انتخاب چنین شخصی بعنوان استاندار یزد، آفرین خواهد گفت و مطمئن است در صورتی که وی سکان استانداری یزد را در دست بگیرد، یکی از موفقترین استانداران در تاریخ یزد خواهد بود چرا که از پایین ترین سطح جامعه برخاسته، مردمی است، کاراجرایی و عملیاتی بیشماری انجام داده، فرهنگی است و هنوز خود را معلم می داند، افکار توسعه ای بلندی در سر دارد، عدالت را سرلوحه قرار داده و تبعیض نمی شناسد، پاکدست و با اخلاق است، جانباز و بسیجی است و سالها در جبهه، همرزم شهدای بزرگ استان بوده است. بنده به عنوان عضو گوچکی از جامعه رسانه ای، به تمامی کسانی که دل در گرو آبادانی این استان بسته اند، این نوید را می دهم که با انتخاب حاج محمد جواد عسکری به عنوان استاندار یزد، قدمهایی بلند برداشته خواهد شد. قدمهای بلندی که تنها از نگاه فکری بسیجی وار وی، و شوق خدمت به خلق برخاسته است.

امضاء محفوظ

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه برای “بهترین گزینه برای استانداری یزد، محمد جواد عسکری است”

  • صددرصد

  • ع - اولیایی - زنجان says:

    در تواتمندی وشایستگی مهندس بزرگوار ، جانباز دفاع مقدس هیچ شکی نیست ولی چشم امید هزاران بازنشسته صنعت فولاد وسنگ آهن مرکزی بافق به اشرافیت ، شناخت درد بازنشستگان ، توان مدیریتی در حوزه های مدیریتی مرتبط ، شناخت کامل حوزه کاری ، تجربیات گرانقدر در صنعت مرتبط واز همه مهمتر تیم توانمند کاری پیرامونی در حوزه کاری می باشد ، در استانداری قرار نیست کار خاصی برای بافق ( متاسفانه ) انجام پذیرد ، چون کار در استانداری تابع ضوابط ومقررات خاص خود می باشد .لذا امیدوارم حاج جواد بعنوان حامی ونقطه امید بازنشستگان ومدیریت سنگ آهن همچنان باشد .یا حق

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده