رفتن به بالا
  • سه شنبه - ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
  • کد خبر : ۶۱۸۸۲
  • چاپ خبر : شهرداری بافق همگام با شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

شهرداری بافق همگام با شهروندان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی

مدیر روابط عمومی شهرداری گفت: تمهیدات لازم جهت برقراری نظم و خدمات رسانی به مردم و عزاداران برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا ی حسینی از سوی شهرداری انجام گرفته است. به گزارش آفتاب بافق، در نشست هماهنگی مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا ی حسینی که مسوولان ذیربط شهرداری حضور […]

مدیر روابط عمومی شهرداری گفت: تمهیدات لازم جهت برقراری نظم و خدمات رسانی به مردم و عزاداران برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا ی حسینی از سوی شهرداری انجام گرفته است.

به گزارش آفتاب بافق، در نشست هماهنگی مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا ی حسینی که مسوولان ذیربط شهرداری حضور داشتند پیرامون مسائل ترافیکی شهر در ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) و رفع آنها و سایر اقدامات مربوطه بحث تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.

علی اصغر موفق با تشریح تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مذکور به دور برگردانهای موجود در بلوار وحشی بافقی اشاره کرد و گفت: از آنجا محور اصلی حرکت هیات های عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورا در این مسیر می باشد لذا در این ایام تمام دور برگردانهای این بلوار مسدود می شود.

وی ، ساماندهی پارکینگ های موجود در بلوار وحشی بافقی، استقرار منبع های آب آشامیدنی در طول مسیر عزاداری ،استقرار تانکر ۱۰ هزار لیتری جهت وضو گرفتن نمازگزاران نماز ظهر عاشورا ، در میدان امام زاده عبدا…(ع) در روز عاشورای حسینی به ‌عنوان بخشی دیگری از فعالیت های شهرداری بافق برشمرد.

موفق یاد آور شد: روزهای تاسوعا و عاشورا، اکیپ آتش نشانی با امکانات و تجهیزات لازم در میدان امام زاده عبدا… (ع) مستقر است و در مواقع مورد نیاز نسبت به خدمات رسانی اقدام خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی شهرداری بافق با اشاره به اینکه خدمات شهری علاوه بر مخزن های موجود نسبت به استقرار جایگاه های مخصوص نظافت و جمع آوری زباله نیز اقدام می کند از شهروندان و عزاداران حسینی خواست در این ایام که تولید زباله و استفاده از ظروف یکبار مصرف چندین برابر می شود برای داشتن شهری نظیف ،پاکیزه و در خور شان همشهریان عزیز و عاشقان آقا اباعبدا… الحسین(ع)، با ریختن زباله ها در ظروف تعیین شده، پاکبانان شهرداری را یاری دهند.

موفق با بیان اینکه سرویس دهی خط واحد در روز عاشورا بصورت رایگان  انجام می شود تصریح کرد: طی هماهنگی انجام شده توسط سازمان حمل و نقل شهرداری، ۲ دستگاه تاکسی، ویژه سرویس دهی به افراد معلول و ناتوان حد فاصل میدان شهدا تا امام زاده عبدا…(ع) به صورت رایگان فعالیت دارد.

مدیر روابط عمومی شهرداری همچنین رفتن افراد به پشت بام مغازه های میدان امام زاده عبدا…(ع) و بلوار وحشی بافقی را خطر آفرین دانست و از مغازه داران موجود در مسیرها خواست از حضور عزاداران در پشت بام محل کسب خود جدا جلوگیری کنند تا خدای نا کرده مسوولیتی متوجه آنها نباشد و شاهد حادثه تلخی در این ایام نباشیم.

وی در ادامه به  نصب بیش از 800 پرچم در انواع مختلف،  نصب بنر های طراحی شده با مضامین محرم و نصب یک عدد پرچم 144 متر مربعی مزین به نام امام حسین (ع)  در سطح شهر بافق خبر داد.

موفق در پایان از شهروندان تقاضا کرد در راستای پاکیزه نگه داشتن محوطه امامزاده عبدالله (ع) در شام غریبان حضرت سید الشهدا، شمع های تهیه شده را در محل های تعبیه شده به همین منظور روشن نمایند.

منبع: روابط عمومی شهرداری بافق

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده