رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
  • کد خبر : ۶۱۹۲۸
  • چاپ خبر : برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا در ماه محرم آرزوی دوران کودکی من است +تصاویر
پدر شهید طیبی؛

برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا در ماه محرم آرزوی دوران کودکی من است +تصاویر

پدر شهید  سید احمد طیبی چهل سال است که در دهه اول محرم میزبان عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در قرائت زیارت عاشورا می باشد. به گزارش آفتاب  بافق؛ پدر شهید سید احمد طیبی از کودکی علاقه خاصی به برگزاری زیارت عاشورا داشت و یکی از آرزوهای دوران کودکیش برگزاری قرائت زیارت عاشورا در منزل شخصیش […]

پدر شهید  سید احمد طیبی چهل سال است که در دهه اول محرم میزبان عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) در قرائت زیارت عاشورا می باشد.

به گزارش آفتاب  بافق؛ پدر شهید سید احمد طیبی از کودکی علاقه خاصی به برگزاری زیارت عاشورا داشت و یکی از آرزوهای دوران کودکیش برگزاری قرائت زیارت عاشورا در منزل شخصیش بود که الحمدالله 41 سال در ماه محرم به مدت 10 روز از ساعت 6 تا 7:30 صبح این مراسم برگزار می شود.

امروز در نهمین روز از ماه محرم این مراسم پر فیض معنوی با قرائت زیاری عاشورا با نوای گرم حجة الاسلام و المسلمین روحانی،سخنرانی حجة الاسلام محمد مهدی دانشور و حضور امام جمعه بافق،سرپرست و رئیس هیئت مدیره شرکت سنگ آهن و رحیمی عضو هیئت مدیره،بخشدار،نائب رئیس شورای شهر و استقبال با شکوه مردم انجام گرفت.

وارد کوچه که می شوی در باز است ، دالان کوچکی، هویدا شد. پیرمرد سیدی با آداب در دالان منزل ایستاده  و به مردم خوش آمد می گوید. داخل حیاط منزل که می شوی همه جا را سیاه پوش می بینی، گویا وارد حسینیه شده ای،تصویر فرزند شهید سید احمد بردیوار حیاط نصب است، مادر شهید نیز با وجود بیماری و کهولت سن بارروی گشاده از میهمانان اباعبدالله الحسین(ع) استقبال می کند.

پدر شهید طیبی در گفتگویی کوتاه بیان داشت: متولد 1311 هستم و از دوران کودکی علاقه وافری به شرکت و برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا بودم.

وی افزود: خداوند به من 7 فرزند عطا کردکه یکی از آنان شهید و دیگری نیز فوت کرده است. اکنون 5 فرزند که 4 پسر و 1 دختر می باشند مرا در برگزاری هر چه باشکوه مراسم قرائت زیارت عاشورا یاری می کنند.

سید احمد طیبی اذعان داشت: در اوایل مشکلات بسیاری وجود داشت اما بحمدالله از زمانی که در این خانه مستقرشدیم،مدت 41 سال است که این مراسم را برگزار می کنم. من خانه را وقف سیدالشهدا(ع) و برگزاری هرساله قرائت زیارت عاشورا کرده ام.

وی خاطر نشان کرد: سه مرتبه قصد فروش این خانه را کردم اما هربار موضوعی پیش آمد و باعث عدم فروش آن شد .

شغل پدر شهید طیبی عطاری است و می گوید: بیشترین درآمد خانواده اش از فروش عرقیجات گیاهی بوده است و الان چند سالی است که دیگر کار نمی کند.

وی عشق به امام حسین(ع) را ذاتی دانست و خانواده اش را همگی دوستدار اهل بیت(ع) می داند.

شهید سید احمد طیبی فرزند سید محمد در سال 10/1/1342 بدنیا آمد و مورخ 20/2/1361 در 19 سالگی به شهادت رسید.

شهید سید احمد طیبی در خانواده ای مذهبی و دیندار در شهرستان بافق دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در کانون گرم و پر محبت خانواده سپری نمود و قدم در راه علم و دانش گذاشت. وی فردی پرهیزگار و خداترس بود و در راه انجام فرامین الهی یک لحظه فروگذاری نمی کرد. سنگر فرهنگی دینی او مسجدجامع بافق بود. در تظاهرات انقلاب حضوری پرشور داشت و همیشه در صحنه بود. پس از پیروزی انقلاب وارد سپاه پاسداران شد. با یورش وحشیانه اشغالگران عراقی آموزش دوره های نظامی و رزمی را پشت سر گذاشت  و راهی جبهه های جنگ شد.وی چهار مرتبه به صورت پدافندی در مناطق غرب و سه بار در عملیات جنوب حضور یافت و سرانجام در عملیات بیت المقدس شربت شهادت را نوشید.

عکس: م.تقی زاده بافقی

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده