رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
  • کد خبر : ۶۱۹۸۳
  • چاپ خبر : برگزاری بیست و سومین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق +تصاویر

برگزاری بیست و سومین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق +تصاویر

بیست و سومین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان با موضوع ایجاد منطقه اقتصادی در بافق صبح امروز با حضور مسئولین استان و شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ بیست و سومین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان با موضوع ایجاد منطقه اقتصادی در بافق صبح امروز با حضور زینی وند سرپرست معاونت هماهنگی امور […]

بیست و سومین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان با موضوع ایجاد منطقه اقتصادی در بافق صبح امروز با حضور مسئولین استان و شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ بیست و سومین مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان با موضوع ایجاد منطقه اقتصادی در بافق صبح امروز با حضور زینی وند سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد،مدیرکل صنعت معدن و تجارت،نمایند مردم در مجلس شورای اسلامی،فرماندار،رئیس شورای شهر و شهرستان،شهردار،بخشدار بخش مرکزی،رحیمی عضو هیئت مدیره شرکت سنگ آهن و جمعی از اعضای مجمع در محل فرمانداری برگزار شد.

زینی وند سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بافق جزء مصوبه اخیر مجلس بصورت مشروط تصویب شده است،گفت: با انجام شروط آن که دشوار نیست دیگر نیازی به مصوبه مجلس نخواهد داشت.

وی مهمترین امری که برای منطقه ویژه شهرستان باید مورد پیگیری قرار گیرد را تعیین متولی عنوان کرد و افزود: براساس مصوبه انتخاب متولی برای سرمایه گزاری در این امر باید از بخش خصوصی باشد که در قالب تعاون فراگیر مردمی، شرکت یا معادن فعال شهر یا خارج از شهرستان و حتی شخصی نیز باشد.هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد آنچه مهم است تعیین متولی توانمند برای پیگیرها است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به اینکه انجام این امر زمان بر نخواهد بود،قول داد مجوزهایی که  نیاز به صدور آن در استان است با توجه به اینکه فرماندار و نماینده مجلس در شهرستان بافق نسبت به موضوع توجیه هستند،هر چه زودتر انجام گیرد.

همچنین زاده رحمانی،فرماندار بافق با بیان اینکه افرادی که در محدوده جغرافیایی مستقر می شوند از معافیت های گمرکی،بحث های مالیاتی،تامین اجتماعی و حقوق کارفرما برخوردار هستند،اظهار داشت: ما چند محدوده را شناسایی کردیم و با 2 شرکت خصوصی وارد مشورت شدیم که در ماه های آینده شرکتی که از شاخص های بهتری برخوردار باشد، انتخاب و به استان معرفی خواهد شد.

محمد رضا صباغیان نیز در گفتگویی کوتاه اظهار امیدواری کرد که با وجود ظرفیت بالای شهرستان و سرمایه گزاران داخل هر چه سریع ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بافق با معرفی متولی توانمند به مرحله عملی برسد.

شایان ذکر است؛ مجمع هم اندیشی توسعه شهرستان بافق طبق هر ساله سنوات گذشته در روز تاسوعای حسینی با حضور مسئولین سابق و نخبگان شهر برگزار می شود.

 

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده