رفتن به بالا
  • جمعه - ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
  • کد خبر : ۶۲۲۲۹
  • چاپ خبر : تلاش مسئولان برای ثبت جهانی نماز ظهر عاشورا در بافق / عدم بصیرت نتیجه انحرافات و دور شدن از ولایت فقیه است
امام جمعه بافق:

تلاش مسئولان برای ثبت جهانی نماز ظهر عاشورا در بافق / عدم بصیرت نتیجه انحرافات و دور شدن از ولایت فقیه است

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی خطاب به مسئولان برای ثبت جهانی نماز ظهر عاشورای بافق تاکید کرد: نماز ظهر عاشورا هر ساله با شکوه هر چه تمام تر توسط مردم ولایتمدار برگزار می شود و شایسته است مسئولان برای ثبت این حرکت عظیم و باشکوه تلاش کنند. به گزارش آفتاب بافق، حجة الاسلام و المسلمین […]

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی خطاب به مسئولان برای ثبت جهانی نماز ظهر عاشورای بافق تاکید کرد: نماز ظهر عاشورا هر ساله با شکوه هر چه تمام تر توسط مردم ولایتمدار برگزار می شود و شایسته است مسئولان برای ثبت این حرکت عظیم و باشکوه تلاش کنند.

به گزارش آفتاب بافق، حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی،امام جمعه شهرستان بافق در خطبه اول نماز جمعه این هفته ابتدا ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی پیرامون واقعه بزرگ عاشورا مطالبی را بیان کرد و گفت: واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع)، نتیجه انحرافات و دور شدن جامعه از ولی امر خدا بود. این کج روی ها از زمان سقیفه شروع شدند و تخم فساد در جامعه کاشته شد.

وی با اشاره به نقش بزرگان دین در طول تاریخ برای حفظ اسلام و جان فشانی آنان بیان داشت: در تاریخ شخصیت های بسیاری چون میثم تمارها،نواب صفوی ها و 313 علمای اسلام که برای مقابله با 4 محور دین ستیزی،امام ستیزی،عدالت ستیری و بازی با دین به شهادت رسیدند.

سلیمانی یکی از حرکتهای سقیفه که برای رسیدن به اهداف خود پیاده کرد را امام ستیزی عنوان کرد و افزود: اگر در روز عاشورا امام حسین(ع) می گوید:(( من فزرند علی(ع) هستم.)) منظور این است که شما اعراب از برکت اجداد من آزاد شدید و امروز مقابل من ایستاده اید.

وی در بحث امام ستیزی،نبود بصیرت را علت وقوع خطا و سوءاستفاده دشمنان دانست و تصریح کرد: امروز اگر برخی در مقابل ولایت فقیه می ایستند به دلیل نداشتن بصرت است.

امام جمعه بافق با اشاره به محور دوم یعنی دین ستیزی گفت: معاویه نماز و قرآن می خواند و روزه می گرفت اما اجازه تفسیر قرآن نمی داد و این در حالی است که خداوند متعال حضرت علی (ع) را به عنوان مفسر قرآن معرفی کرده است.

وی افزود: متاسفانه امروز می بینیم که بسیاری از سران و افراد به اسم دین و مذهب بزرگترین جنایات علیه دین و اسلام انجام می دهند.

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه در خصوص 11 محرم روز اسارت اهل بیت(ع) که در نظام مقدس جمهوری روز بزرگداشت اسرا و مفقودین نامگذاری شده است،بیان داشت: اسرای ما در چنگال های بعثی ها و در سخت ترین شرایط از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند و با وجود شکنجه های بسیار هرگز دست از مقاومت نکشیدند.

وی تاکید کرد: امروز باید در کنار حفظ ارزش های انقلاب، مدافع اسلام و ارزش های دین نیز باشیم.

سلیمانی در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه انقلاب ما جوان است و در زمان جنگ ایران و عراق با سکانداری امام راحل(ره) به پیروزی رسید،خاطر نشان کرد: امروز نیز کشور،نظام و انقلاب به برکت امام خامنه ای(مدظلة العالی) به این راه ادامه خواهد داد.

وی افزود: در طول 200 سال و جنگ های متعددی که در کشور انجام گرفت اراضی بسیاری توسط حاکمان وقت به دست دشمنان افتاد، اما در جنگ 8 ساله رزمندگان ما اجازه ندادند یه وجب از خاک این سرزمین به دست آنان بیفتد..

وی اظهار داشت: امروز اگر یمن،سوریه وعراق مقاومت و ایستادگی می کنند،این درس بزرگ را از ارتش و سپاه ما فرا گرفته اند.

امام جمعه بافق با اشاره به سفر رئیس جمهور روسیه به ایران و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب و بیانات ایشان،گفت: امام خامنه ای فرمودند: (( آمریکا خطری است که باید مهار شود.)) و امروز ایران مقتدرترین کشور در منطقه هم از نظر امنیت داخلی و هم تسهیلات است و دشمنان به خوبی از این موضوع آگاه هستند.

وی در آستانه آغاز سال تحصیلی خطاب به معلمان و اساتید دانشگاه ها بیان کرد: 14 میلیون دانش آموز در سال تحصیلی جدید به فراگیری علم و دانش می پردازند. امروز اگر به چنین سطحی از دانش رسیده ایم به برکت شهدا است و از معلمان و اساتید دانشگاه خواهانم بهترین آموزش ها را به محصلان و دانشجویان ما که جنگ و مشکلات ان را ندیده اند،بیاموزند.

حجة الاسلام و المسلمین سلیمانی در پایان سخنان خود از حضور باشکوه مردم ولایتمدار بافق در مراسمات سوگواری سید الشهدا(ع) به ویژه نماز ظهر عاشورا و نیز هیئت های عزاداری به جهت رعایت نظم تشکر و قدردانی کرد.

وی خطاب به مسئولان برای ثبت جهانی نماز ظهر عاشورای بافق تاکید کرد: نماز ظهر عاشورا هر ساله با شکوه هر چه تمام تر توسط مردم ولایتمدار برگزار می شود و شایسته است مسئولان برای ثبت جهانی این حرکت عظیم و باشکوه تلاش کنند.

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده