رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
  • کد خبر : ۶۲۵۱۶
  • چاپ خبر : حضور پر شور بسیجیان در دوران دفاع مقدس نمونه ای تکرار نشدنی در طول تاریخ است
جانشین فرمانده پایگاه نبی اکرم(ص):

حضور پر شور بسیجیان در دوران دفاع مقدس نمونه ای تکرار نشدنی در طول تاریخ است

حبیب حسن زاده در همایش رهروان ولایت حضور پرشور بسیجیان در جنگ ایران و عراق را نمونه ای تکرار نشدنی در طول تاریخ بیان کرد که با درایت امام راحل(ره) نگذاشتند ذره ای از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد. به گزارش آفتاب بافق؛ همایش و گردهمایی بسیجیان پایگاه نبی اکرم(ص) شرکت سنگ آهن مرکزی […]

حبیب حسن زاده در همایش رهروان ولایت حضور پرشور بسیجیان در جنگ ایران و عراق را نمونه ای تکرار نشدنی در طول تاریخ بیان کرد که با درایت امام راحل(ره) نگذاشتند ذره ای از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

به گزارش آفتاب بافق؛ همایش و گردهمایی بسیجیان پایگاه نبی اکرم(ص) شرکت سنگ آهن مرکزی تحت عنوان رهروان ولایت با حضور فرمانده بسیج سپاه ناحیه ،جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه، فرمانده بسیج کارگری، فرماندهان گردان های امام حسین (ع) و بیت المقدس و جمعی از بسیجیان به بمناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و انزاجار آنان از به شهادت رساندن مردم بی دفاع اهواز توسط گروه تکفیری در مسجد فاطمیه آهنشهر برگزار شد.

.

در این مراسم حبیب حسن زاده،جانشین فرمانده پایگاه نبی اکرم (ص) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره امام راحل (ره) وشهیدان به ویژه شهدای حادثه تروریستی اهواز گفت: هر ساله هفته دفاع مقدس تلنگری است تا مرور کنیم کجا بودیم و امروز در چه جایگاهی قرار داریم،چه کردیم و باید چه انجام دهیم.

وی مجاهدت بسیجیان دوشادوش سایر نیروهای مسلح در طول دوران دفاع مقدس را سبب عزت و آبرومندی انقلاب شکوهمند اسلامی و مسلمانان جهان دانست که سبب استحکام ریشه های انقلاب و پایداری ارزش های آن شد.

حسن زاده با اشاره به جریانات کشور در طول دفاع مقدس برای نابودی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن حاکمان آنان،خاطر نشان کرد: دشمن آن سوی مرزها در منطقه پیرامون ما به فکر جذب سرمایه خود بود و برای آن نقشه ها طراحی می کرد و با راه انداختن جنگ در بخش های شمالی و مرکزی کشور بدنبال سهم خواهی بود که با وقوع جریان انقلاب توسط امام راحل(ره)دشمنان در صدد برآمدند تا از فکر ناسیونالیسم صدام برای نابودی انقلاب کمک گیرند و با بهانه عرب نشین بودن منطقه جنوب ایران و حاصلخیز بودن به جهت برخورداری از معادن نفت،آن را جزئی از خاک عراق کنند و با دفع انقلاب بار دیگر حاکمان قبل روی کار آیند.

وی حضور پرشور بسیجیان در جنگ ایران و عراق را نمونه ای تکرار نشدنی در طول تاریخ بیان کرد که با درایت امام راحل(ره) نگذاشتند ذره ای از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

جاشنین فرمانده پایگاه نبی اکرم(ص) خلوص و یکپارچگی را سبب کسب نتایج موفقیت آمیز در طول دفاع مقدس دانست و افزود: در جنگ دشمن نه تنها  از جدیدترین صلاح ها و استراتژی ها برخوردار بود بلکه مورد حمایت کشورهای دیگر نیز قرار داشت اما اخلاص،فروتنی و امید به خدا سبب شد تا بسیجیان پیروز میدان باشند.

وی امید و تلاش دشمنان را برای ریشه کن کردن انقلاب تمام نشدنی دانست و جنگ فرهنگی را یکی از نقشه های آنان بیان کرد و گفت: شبیخون فرهنگی دشمن با تحت فشار قراردادن نسل جدید برای ایجاد تزلزل در بنیان انقلاب علتی بود که با وقوع برخی جریانات در کشور سبب کاهش سرعت و شتاپ ما شد و آنچه منجر به پیروزی ما در این جنگ می شود و مقام معظم رهبری در همه بیانات توصیه می کنند،بصیرت است که به وسیله آن می توان جبهه حق و باطل را شناخت.

حسن زاده در پایان سخنان خود امیدوار شد همچنان که تا امروز در صحنه مطیع امر ولی فقیه بودیم این اخلاص،پایداری و ثبات قدم را داشته تا شرمنده شهدا نشویم،چرا که این انقلاب بهای سنگینی داده شد تا امروز امنیت برای ما در کشور حاکم باشد.

سرهنگ صادقی فرمانده بسیج سپاه ناحیه بافق با درود بر روان امام راحل(ره) و شهیدان و گرامیداشت سی و هشتمین سالگشت هفته دفاع مقدس گفت: بسیج شدن و کار ایثارگرانه کاری بود که در این دوران انجام گرفت و آنچه در این حماسه تبلور داشت اراده، ایمان، توکل و بصیرت عاشورایی بود که در مقابل کمبود امکانات از آنان استفاده کردیم و پیروز شدیم.

وی در آستانه 40 سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی یکی از غفلت ها را عدم توجه به دستاوردهای این دوران دانست و افزود: اگر توجه به عرصه های مختلف اعم از علم،دفاع،صنعت و اقتصاد کنیم،رشد و پیشرفت را خواهیم دید و با وجود مشکلات می بینیم که کشور امروز قدرتمند است و دشمن از همیشه ضعیف تر است، زیرا در 8 سال جنگ تحمیلی نتوانست کاری کند و بعد نیز علیرغم جنگ فرهنگی باز شکست خورد و در بحث امنیت و فتنه 88  ناکام ماند.

صادقی با بیان اینکه امروز دشمن با ترفندهای مختلف در عرصه اقتصادی می خواهد اذهان را فریب دهد،تصریح کرد: به توجه به حساس بودن شرایط باید شگردها و فتنه های دشمن را شناخت،چرا که تلاش می کند با ایجاد جنگ روانی و تبلیغات، غیرواقعیت را واقعی نشان دهد.برای دشمن سخت است انقلابی که 40 سال از عمر آن میگذرد و علیرغم این همه دشمنی نه تنها ضعیف نشده است بلکه قدرتمند شده و بدون شک در جنگ اقتصادی نیز با گذر از این دوران  پیروز میدان خواهیم بود.

فرمانده سپاه ناحیه بافق خاطر نشان کرد: امروز هیچ کشوری جرأت حمله به ایران را ندارد و آنچه چون حادثه تروریستی در اهواز انجام می گیرد همه از ضعف دشمن است و ما نیز انتقام این ضربه را خواهیم گرفت.

وی راه اندازی جنگ اقتصادی و رسانه ای را هدف امروز برای نابودی انقلاب و نظام بیان کرد و گفت: دشمن در جنگ اقتصادی معیشت ما را هدف قرار داده است اما با مدیریت جهادی و استفاده از ظرفیت های داخلی و صبر میتوانیم آن حل کنیم. آنان در جنگ رسانه ای دائم بدنبال بد بین کردن ما هستند و باید مواظب بود علیرغم شرایطی که در فضای مجازی راه انداخته است به این مسائل دامن نزنیم و آن را ترویج ندهیم.

صادقی با بیان اینکه توکل به خدا و تبعیت از ولایت فقیه رمز پیروزی است،یاد آور شد: دوران کنونی سخت تر از جنگ 8 سال دفاع مقدس نیست،باید صبر و مقاومت پیشه کرد، زمانی 1500 کیلومتر از خاک کشور ما زیر پای دشمن بود اما اکنون مجاور دریای مدیترانه قرار داریم، باید به مسائل با عمق راهبردی نگاه کرد.

وی وظیفه همگان را امروز گوش به فرمان رهبری بودن عنوان کرد که مردم بافق با سابقه خوب در جنگ و دوران انقلاب نشان دادند که همیشه در صحنه حضور دارند.

اجرای گروه سرود رهروان ولایت پایگاه شهید صدوقی و پخش تیزر حضور بسیجیان پایگاه نبی اکرم(ره) در رژه گرامیداشت هفته دفاع از دیگر برنامه های این همایش بود.

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده