رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۷
  • کد خبر : ۶۲۸۲
  • چاپ خبر : هر کسی از ظن خود شد …

هر کسی از ظن خود شد …

گزارش آفتاب بافق به نقل از فرارو: ایشان به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرده و گفتند: من با توافقی که بتواند انجام شود موافقم اما با توافق «بد» موافق نیستم. مقام معظم رهبری همچنین تاکید کردند که توافق بر کلیات و جزئیات باید در یک مرحله و با مفاد واضح و غیرقابل تأویل باشد. این‌‌ همان […]

گزارش آفتاب بافق
به نقل از فرارو:

ایشان به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرده و گفتند: من با توافقی که بتواند انجام شود موافقم اما با توافق «بد» موافق نیستم. مقام معظم رهبری همچنین تاکید کردند که توافق بر کلیات و جزئیات باید در یک مرحله و با مفاد واضح و غیرقابل تأویل باشد. این‌‌ همان بخش از سخنان ایشان است که از سوی برخی رسانه‌ها مورد توجه بیشتری واقع شد.

گزینش بخشی از سخنان رهبری شیوه تازه ایی نیست و بار‌ها دیده‌ایم که هر کسی از ظن خود مواضع رهبری را تفسیر می‌کند. به همین خاطر درحالی که بسیاری از تحلیل‌گران، سخنان آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب را مُهر تاییدی بر دیپلماسی دولت یازدهم در موضوع هسته‌ایی دانستند، برخی از روزنامه‌ها تلاش کردند تا با بازتاب گزینشی اظهارات ایشان دربارهٔ مذاکرات، بار دیگر مخالفت خود را با سیاست هسته یی دولت یازدهم آشکار سازند.

روزنامهٔ «ایران» نوشت: بیانات رهبر معظم انقلاب در حمایت از تیم مذاکره کننده و تأکید بر تلاش تیم هسته‌ای برای احقاق حقوق جمهوری اسلامی، پیامی روشن به طرف مقابل برای خودداری از سیاست فریب در پشت لبخندهای دیپلماتیک بود.

از سوی دیگر روزنامه‌های مخالف دولت با برجسته سازی آن بخش از اظهارات رهبری در خصوص ضرورت «یک مرحله‌ای بودن توافق هسته‌ای» و مخالفت با «توافق بد»، برداشت متفاوتی را به مخاطب القا کنند.

روزنامه وطن امروز صفحه یک خود را به‌‌ همان شیوه مورد علاقه‌اش بست و از عصبانیت آمریکایی‌ها به خاطر برچیده شدن دام توافق دو مرحله‌ای و دبه جان کری نوشت. «توافق روی کلیات و سپس جزئیات قابل قبول نیست» نیز تیتر نخست روزنامهٔ «کیهان» بود.

علاوه بر این روزنامهٔ «جوان» در مطلبی مخالف با توافق بد را در مقابل اینکه «هر توافقی بهتر از عدم توافق است.» قرار داد و پرسید: برخی در داخل چنین ساده لوحانه منافع ملی را به هیچ می‌انگارند و حاضرند همه دستاورد‌ها و منافع ملت را به پای مطامع زودگذر خود قربانی کنند؟

رسانه‌های تندرو در حالی این اظهارات را بیان می‌کنند که محمد جواد ظریف، به عنوان سرپرست تیم مذاکره کننده هسته ایی اعتقاد دارد تا کنون با دیدگاه رهبری حرکت کرده است. وی روز گذشته در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: دیدگاهی که بنده در مذاکرات دنبال می‌کردم همین بوده و خوشحالم که نظر مقام معظم رهبری نیز همین می‌باشد.

مراسم ۲۲ بهمن با سخنرانی حسن روحانی، رییس جمهور انجام شد. روحانی از این فرصت استفاده کرد تا یک بار دیگر از سیاست خارجی دولت و تیم مذاکره کننده حمایت کند. به همین خاطر با تاکید بر ضرورت حفظ استقلال کشور، گفت:‌‌ همان طور که ما در میدان جنگ از استقلالمان دفاع کردیم در پای میز مذاکره هم از استقلالمان دفاع کردیم و خواهیم کرد، رزمندگان می‌جنگند.

وی همچنین مخالفان مذاکرات را دشمنان ملت دانست و گفت: هیچ خیانتی بالا‌تر از خیانت پشت جبهه نیست.

حرکت همسوی دولت و مقام رهبری در موضوع مذاکرات به اینجا ختم نشد و هواداران دولت برای به نمایش گذاشتن این هماهنگی عبارت «توافق خوب» را نیز به عنوان مستند «من روحانی هستم ۲» افزودند. گفتنی است این فیلم که هنوز اکران نشده در جهت حمایت از تیم مذاکره‌کننده ایران و پاسخ به فیلم دانشجویی «من روحانی هستم» ساخته شده است.

«با شما هم نفس‌ام…»، روحانی این عبارت را نیز در واکنش به خبر مهم، قابل تامل و ناراحت کننده این هفته یعنی وضعیت آلودگی در خوزستان عنوان کرد و در صفحه اینستاگرم‌اش نوشت که دولت در حال پیگیری و رفع این مشکل است.

ناگفته نماند که علاوه بر مقام معظم رهبری و رییس جمهور، افراد و مسایل دیگری نیز این هفته حاشیه ساز شد. یکی از این افراد محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور سابق است که این روز‌ها هیچ فرصتی را برای خبرسازی از دست نمی دهد.

هواداران او که این هفته در مراسمی به مناسبت دهه فجر شرکت کرده بود، این حضور در جمع مردم را مقدمه ایی برای بازگشت به قدرت دانستند. به گزارش روزنامه‌های اصلاح طلب این مراسم در یک مسجد نه چندان بزرگ برگزار شد و در میان حضار افرادی با پلاکار‌ها و عکس‌هایی مخالف خود با احمدی‌نژاد را به نمایش گذاشته بودند اما احمدی نژادی‌ها خوشبینانه از استقبال چند هزار نفری نوشتند. حتی رضا داوری در حساب کاربری توییتر خود نوشت که با حساب این استقبال احمدی‌نژاد حدود سی میلیون رای دارد! علاوه بر این روز گذشته نیز خبر فوت مادر احمدی‌نژاد باعث شد که نام در میان خبرهای دیده شود.

حواشی مربوط به محکومیت حمید رسایی نماینده اصولگرای تهران را نیز نمی توان فراموش کرد. او طی حکمی برای پنج ساله از پست‌های دولتی محروم شده است و وعده داده که از تریبون مجلس به این موضوع پاسخ دهد!

دیگر خبر قابل توجه این هفته، ترور رییس دادگستری روانسر کرمانشاه بود. بعد از آنکه وی در مقابل منزلش مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت رسید، فرزندش نیز از سوی ضاربان مجروح شد.
189410_601

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده