رفتن به بالا
  • چهارشنبه - ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
  • کد خبر : ۶۵۴۵۵
  • چاپ خبر : روستای باقرآباد جانی دوباره خواهد گرفت / از مرمت قلعه باقرآباد تا نصب دکل اینترنت پرسرعت

روستای باقرآباد جانی دوباره خواهد گرفت / از مرمت قلعه باقرآباد تا نصب دکل اینترنت پرسرعت

مردم شهرستان بافق و گردشگران،روستای باقر آباد را به قلعه بسیار زیبایش می شناسند، قلعه ای که قدمت تاریخی دارد و مورد توجه اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و بخشداری است.اما چند صباحی است که رویدادهایی در این روستا به وقع پیوسته که تحولاتی را در این منطقه به وجود آورده است. به گزارش […]

مردم شهرستان بافق و گردشگران،روستای باقر آباد را به قلعه بسیار زیبایش می شناسند، قلعه ای که قدمت تاریخی دارد و مورد توجه اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و بخشداری است.اما چند صباحی است که رویدادهایی در این روستا به وقع پیوسته که تحولاتی را در این منطقه به وجود آورده است.

به گزارش آفتاب بافق؛ باقرآباد یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان بافق است و دارای بناهای تاریخی چون قلعه باقرآباد،آسیاب،دینگ خانه و… می باشد و چند صباحی است اقداماتی برای جذب گردشگران به این روستا و توسعه آن از جمله کاهگل کاری برای مرمت و بهسازی بناهای تاریخی و زیباسازی فضای داخل روستا با همکاری اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق و بخشدار بخش مرکزی انجام می گیرد و در مقابل آن نیز رویدادهای دیگری نیز به وقوع پیوسته که مرتضی رنجبر دهیار روستای باقر آباد به شرح آن پرداخته است.

مرتضی رنجبر پیرامون مرمت و بهسازی روستای باقرآباد گفت: حدود 5 هزار مترمربع از فضای این روستا مورد مرمت و بهسازی قرار می گیرد که مصالح آن از سوی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق تامین و هزینه دستمزد کارگران را نیز مردم متقبل می شوند.

وی در ادامه سخنان خود در خصوص ترانس برق این روستا که به علت فرسودگی معضلاتی را به وجود آورده وعلیرغم پیگیری ها و درخواست از اداره برق شهرستان بافق هیچگونه اقدانی برای بهسازی و تقویت آن انجام نگرفته است،بیان کرد: طی چند مرحله مراجعه به اداره برق و نامه نگاری از سوی بخشداری مبنی بر فرسودگی ترانس برق روستای باقرآباد که مشکلاتی از قبیل قطع و وصلی برق را در این منطقه موجب شده است،متاسفانه با وجود اسناد و مدارک و تلاش بسیار هنوز اقدامی در خصوص مرمت و بهسازی و تقویت این ترانس انجام نگرفته است.

دهیار روستای باقرآباد افزود: این ترانس برق داخل طرح هادی است و هزینه تعمیر آن بر عهده اداره برق شهرستان بافق است اما هنوز برای انجام این امر با این اداره به توافق نرسیدیم.

رنجبر همچنین در خصوص درب قدیمی قلعه باقرآباد که همانند این بنا از اهمیت بالایی برخوردار است و نیاز مرمت و بهسازی دارد،اظهار داشت:طی نامه ای به اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بافق،بخشداری و فرمانداری اعلام کردیم که درب قلعه نیز در حال تخریب است و به عنوان میراث فرهنگی در این روستا مورد مرمت قرا گیرد و در حال حاضر پیمانکاری که کار مرمت و بهسازی بناهای قلعه باقرآباد، آسیاب و ده خانه را برعهده دارد،کار مرمت آن را آغاز کرده و به زودی شاهد راه اندازی قلعه روستای باقرآباد برای بازدید مردم خواهیم بود.

اما اتفاق خوبی که نوید بخش تحولی بزرگ در روستای گردشگری باقرآباد و صادق آباد است،نصب دکل مخابرات در باقرآباد برای پوشش اینترنت 4Gاست،که جاودان پیمانکار وزارت ارتباطات در گفتگوی تلفنی با خبرنگار آفتاب بیان کرد: یکی از پروژه های وزارت ارتباطات پوشش اینترنت فور جی برای روستاهای بالای 20 خانوار است که مردم مناطق می توانند تا شعاع 15 کیلومتری از این خدمات دولت الکترونیک برای روستا استفاده کنند که نصب دکل در این منطقه روستای صادق آباد را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

 وی برآورد هزینه این پروژه را  بیش از یک میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در روستا کابل ها ضعیف است و مخابرات نمی تواند خدمات ADSLبا سرعت بالا به اهالی آن واگذار کند اما با این امر می توان تنها با یک سیم کارت و یک مودم در منزل خدمات اینترنت با سرعت بالا دریافت کرد که برای کسب و کار خانگی،صنایع کوچک در روستاها،مرکز بهداشت،دهیاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه


یک دیدگاه برای “روستای باقرآباد جانی دوباره خواهد گرفت / از مرمت قلعه باقرآباد تا نصب دکل اینترنت پرسرعت”

  • ذبیح الله کارگران says:

    چند وقت پیش شنیدم که قرداد 15ساله بسته شده. اولا که در کجا وکدام قراردادی این طور بسته میشود. جزئیات قرارداد را نمیدانم طبق شنیده های اهالی که از این قرارداد نفعی به باقراباد نمیرسه. بهتراست که قرار داد را لغو کنند و یک نیروی بومی عهده دار شود. واقعا حیف از این روستا است که اگر رسیدگی به آن نشود. چون در یک مسیر گردشگری قرار گرفته است میتواند منبع درآمدی برای این روستا باشد. انشاءالله که مسولین امر همت گمارند وزمینه رونق وتوسعه این روستا را فراهم نمایند.

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده