رفتن به بالا
  • جمعه - ۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
  • کد خبر : ۶۵۵۱
  • چاپ خبر : امام جمعه بافق: پیشتازی روحانیت در تمام عرصه‌ها و نهضت‌های ایران

امام جمعه بافق: پیشتازی روحانیت در تمام عرصه‌ها و نهضت‌های ایران

به گزارش آفتاب بافق به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق اظهار داشت: حضرت زینب(س) تداوم بخش نهضت  کربلا بود و بلافاصله پس از رسیدن به کوفه با بیان و کلام شیوا و زیبایی شبیه پدرش حضرت امیرالمومنین علی(ع) سخنرانی و واقعیت کربلا را بیان […]

به گزارش آفتاب بافق به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حجت الاسلام سیدجواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بافق اظهار داشت: حضرت زینب(س) تداوم بخش نهضت  کربلا بود و بلافاصله پس از رسیدن به کوفه با بیان و کلام شیوا و زیبایی شبیه پدرش حضرت امیرالمومنین علی(ع) سخنرانی و واقعیت کربلا را بیان کرد.

امام جمعه بافق افزود: حضرت زینب(س) دو عمل احیای نهضت کربلا و پرستاری از امام زین العابدین(ع) و فرزندان کاروان را انجام داد.

وی با تبریک روز پرستار به فعالین این بخش، تاکید بر رفع مشکلات پرستاران در حوزه‌های مختلف، گفت: بیماران با برخورد و رفتار مناسب پرستاران آرامش روحی و روانی پیدا می‌کند.

وی افزود: این روز را علاوه بر فعالان عرصه بیمارستان‌ها به تمام فرزندانی که در خانه به پدر و مادر خدمت و یا افرادی که از نیازمندی یا معلولی پرستاری و نگهداری می‌کنند نیز تبریک می‌گویم.

سلیمانی با اشاره به سال روز روحانیت و دفاع مقدس، گفت: سال 64 هواپیمای مسافری تهران به اهواز توسط رژیم بعثی سرنگون و 40 مسافر از جمله حجت الاسلام محلاتی از فعالین دوران انقلاب شهید شدند.

امام جمعه بافق با اشاره به پیشتازی روحانیت در تمام عرصه‌ها و نهضت‌های ایران، افزود: روحانیون در مشروطیت پیشتاز بودند و در این راه شهید دادند ولی بعدها برخی مسیر را تغییر دادند.

وی با اشاره به فتوای تحریم تنباکو و تلاش برای ملی شدن نفت و مبارزه با بی‌حجابی توسط روحانیت، افزود: حضرت آیت‌الله شیخ محمدتقی بافقی در مبارزه با بی‌حجابی خانواده رضا شاه در حرم حضرت معصومه(س) مورد برخورد شدید حکومت قرار گرفت.

سلیمانی با اشاره به فعالیت‌های روحانیون در انقلاب اسلامی و شهدایی که تقدیم نمودند، افزود: امام خمینی(ره) برای نهضت اسلامی و استقرار نظام اسلامی تبعید و برخی دیگر شخصیت‌های بزرگ نیز زحمت‌های زیادی کشیدند.

وی با اشاره به مطرح نمودن نظریه محدود نمودن فعالیت روحانیون در حوزه دین، گفت: ایران سکولار نیست که بتوان بدون دخالت دین حکومت کرد و این برنامه و حرکتی است که پیش از این نیز از سوی استکبار طرح شده است.

وی با اشاره به بیش از 230 شهید بافق در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: نزدیک به ده شهید از این بزرگوارن از طلاب و روحانیون شهرستان بوده‌اند.

امام جمعه بافق با اشاره به روند تحولات یمن، گفت: اکنون شیعیان زیدیه در این کشور به قدرت رسیده و با توجه به دیدگاه مخالف این گروه با آمریکا و رژیم صهیونستی با استقرار و در دست گرفتن قدرت برخی سفارت‌خانه‌ها از جمله آمریکا و رژیم صهیونستی و عربستان تعطیل شده است.

مسایل محیط زیست، خشکسالی، گرد و غبار و ضرورت تلاش و فعالیت در این زمینه از دیگر مسایل بیان شده این هفته نماز جمعه بافق بود.

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده