رفتن به بالا
  • پنجشنبه - ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
  • کد خبر : ۶۵۷۸۳
  • چاپ خبر : نشست هم اندیشی با حضور پرفسور محمد حسین پاپلی یزدی +تصاویر

نشست هم اندیشی با حضور پرفسور محمد حسین پاپلی یزدی +تصاویر

به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، نشست هم اندیشی با حضور پرفسور محمد حسین پاپلی یزدی نویسنده کتاب شازده حمام در کتابخانه عمومی محمد مفیدی بافق برگزار شد. به گزارش آفتاب بافق؛ همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی،نشست صمیمی هم اندیشی با حضور محمد حسین پاپلی یزدی نویسنده برتر کشور،فرماندار و معاون وی،رئیس […]

به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، نشست هم اندیشی با حضور پرفسور محمد حسین پاپلی یزدی نویسنده کتاب شازده حمام در کتابخانه عمومی محمد مفیدی بافق برگزار شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی،نشست صمیمی هم اندیشی با حضور محمد حسین پاپلی یزدی نویسنده برتر کشور،فرماندار و معاون وی،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و جمعی از ادیبان،فرهیختگان و علاقمندان در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی محمد مفیدی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمد زاده رحمانی فرماندار بافق ضمن خوش آمدگویی به محمد حسین پاپلی یزدی،هنر را چشمه زاینده و دولتی پاینده دانست که هر کجا برود در صدر نشیند.

وی افزود: امیدواریم حضور خالق شازده حمام در شهرکهن بافق و سرزمین آفتاب و نخل  سبب نقطه عطفی باشد تا جوانان و نوجوانان ما از این شخصیت فرهیخته الگو گیرند و استعداد های فرزندان این سرزمین شکوفا شود.

در ادامه محمد حسین پاپلی یزدی با اظهار خرسندی از حضور در جمع ادب و فرهنگ،به بیان خاطرات خود در بافق پرداخت و گفت: اولین بار در سن 10 سالگی به بافق آمدم.در آن زمان و این دیار کویری که امکانات آن قبل از استفاده و توسعه معادن بسیار کم بود، تنها راه کارگری و یا درس خواندن برای رسیدن به جایگاه بالاتر بود.

وی با بیان شرایط سخت دوران گذشته و امکانات آموزشی کنونی ،بیان داشت: برای مردم بافق و یزد و حتی خود من تنها راهی که میتوانستیم خود را از شرایط سخت آن دوران نجات دهیم،درس خواندن بود. اما امروز شرایط و امکانات آموزشی بسیار خوبی وجود دارد و با وجود مشکلات اما قابل مقایسه با زمان گذشته نیست و باید تلاش کرد تا جامعه ای سالم داشته باشیم.

این نویسنده برتر کشور در بخش دیگر سخنان خود پیرامون محمد مفیدی بافقی،وی را اولین شخصی معرفی کرد که در زمینه مرزبندی جغرافیایی و ایران شناسی کتابی فراهم نموده است و افزود:  اهمیت وی در علم جغرافیا و تاریخ این است که برای اولین بار فرهنگی به نگارش آورده که بر مبنا فرهنگ ایران شهری و مرزهای جغرافیایی این کشور است و به معرفی تمامی ولایات این سرزمین می پردازد و در واقع  مفهوم ایرانیت را در دوران صفوی به وجود آورده است.

در ادامه این نشست محمد حسین پاپلی یزدی به سوالات جمع حاضر پاسخ داد.

همچنین در این مراسم سارا فلاح مقاله خود را در خصوص تفاوت دوران دیروز و امروز بافق و گام نهادن مردمان آن در مسیر فرهنگ ارائه نمود.

عکس: م.تقی زاده بافقی

 

ارسال دیدگاه


error: متن حفاظت شده