رفتن به بالا
  • جمعه - ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
  • کد خبر : ۶۵۸۲۰
  • چاپ خبر : عدم درک گرانی از سوی مسئولان افزایش فاصله حقوقی آنان با مردم است
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

عدم درک گرانی از سوی مسئولان افزایش فاصله حقوقی آنان با مردم است

محمد رضا صباغیان صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی رصد،یک از علت هایی که مسئولان نمی توانند فشار گرانی بر مردم را درک کنند را فاصله حقوقی بین آنان عنوان کرد و تصریح کرد: متاسفانه در کشور این بی عدالتی حاکم است و طی 2 سال گذشته فاصله حقوقی 25 برابر شده است. به گزارش […]

محمد رضا صباغیان صبح امروز در برنامه زنده تلویزیونی رصد،یک از علت هایی که مسئولان نمی توانند فشار گرانی بر مردم را درک کنند را فاصله حقوقی بین آنان عنوان کرد و تصریح کرد: متاسفانه در کشور این بی عدالتی حاکم است و طی 2 سال گذشته فاصله حقوقی 25 برابر شده است.

به گزارش آفتاب بافق؛ محمد رضا صباغیان نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور صبح امروز در برنامه  زنده  تلویزیونی رصد که از سیمای مرکز یزد با موضوع ” نظارت بر توزیع کالا و قیمت ها در بازار ” برگزار شد،با اعلام نارضایتی مردم در خصوص افزایش قیمت ها و عدم نظارت صحیح بر این مسئله علیرغم اقدامات انجام گرفته از سوی دستگاه های نظارتی بیان داشت: برخی علت را تحریم ها می دانند،ما 40 سال است که با تحریم های دشمن مواجه هستیم اما آنچه سبب موثر بودن آن در این زمان شده است، مشکلات داخلی کشور بوده است که به روند افزایش قیمت ها سرعت داده و عدم برنامه ریزی صحیح در این زمینه از ضعف های مسئولان است.

وی با تاکید بر ریشه یابی مشکلات و مسائل در مقابل دامن زدن به آنان و افزایش فشار روانی از طریق فضاهای مجازی،گفت: باید ابعاد مشخص و شفاف سازی شود تا سهم نمایندگان،مسئولان کشور و نظارتی در این زمینه مشخص شود و بتوان به مطالبه گری مردم پاسخ داد.

صباغیان یک از علت هایی که مسئولان نمی توانند فشار گرانی بر مردم را درک کنند را فاصله حقوقی بین آنان عنوان کرد و تصریح کرد: متاسفانه در کشور این بی عدالتی حاکم است و طی 2 سال گذشته فاصله حقوقی 25 برابر شده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ایجاد اعتماد مردم به مسئولان را از طریق برنامه ریزی و فرهنگ سازی در جامعه دانست و افزود: وقتی مردم قیمت اجناس را گران تر از روز گذشته ببینند،دیگر به حرف مسئولان در عدم خرید جنس توجه نمی کنند و براساس شرایط مادی خود اقدام به خرید می کنند.

وی با بیان اینکه هر گونه تخلف،محاکمه و مجازات از سوی گران فروشان و احتکار کنندگان باید از طریق رسانه ملی اعلام شود تا درس عبرت برای سایرین شود،اظهار کرد: هر گونه تخلف از سوی گران فروشان و احتکار کنندگان اعلام می شود اما در خصوص احکام و مجازات آن شفاف سازی برای مردم وجود ندارد،اگر این امر از سوی قانون با جدیت انجام گیرد و رسانه ملی نیز اعلام کند،راه برای ادامه عمل سایر متخلفان بسته خواهد شد.

صباغیان علت اصلی قدرت متخلفان در انجام تخلف و ایجاد مشکلات اقتصادی کشور و افزایش فشارهای داخلی را مجلس عنوان کرد و گفت: وظیفه مجلس قانون گذاری است اما متاسفانه پیگیری پس از این امر وجود ندارد،نمایندگان تنها بدنبال مشکلات و اقدامات محلی خود هستند و با توجه به قدرت نظارت و قوی نمایندگان مجلس اما این موضوع انجام نمی گیرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر اینکه دستگاه های نظارتی امروز قانون،ابزار و نیرو دارند و باید وارد عمل شوند و هر گونه تخلفی را با صراحت اعلام کنند، اما همه در قالب تعارف در حلقه گرفتار شده اند،تاکید کرد: باید سهم هر مسئول و مردم مشخص شود و در این میان نقش صدا و سیما در شفاف سازی و اطلاع رسانی برای آگاهی عموم از تخلفات بسیار موثر است.

وی در خصوص این مطلب که باید قوانین جدیدی در سال 97 از سوی مجلس برای برخورد با متخلفان گرانی در صنوف و احتکارکنندگان گرفته شود،بیان کرد:این وظیفه دستگاه ها است تا ایرادات را درباره قوانین برای ما در قالب لایحه از طریق دولت وارد مجلس کنند تا از سوی نمایندگان مورد بررسی قرار گیرد،اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

صباغیان خاطر نشان کرد: قانون کنونی نیز احکام خوبی در خصوص برخورد با متخلفان دارد که باید اجرا شود.

ارسال دیدگاه


یک دیدگاه برای “عدم درک گرانی از سوی مسئولان افزایش فاصله حقوقی آنان با مردم است”

  • دستگاه های نظارتی امروز قانون، ابزار و نیرو دارند و باید وارد عمل شوند و هر گونه تخلفی را با صراحت اعلام کنند، اما همه در قالب تعارف در حلقه گرفتار شده اند…

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده