رفتن به بالا
  • دوشنبه - ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
  • کد خبر : ۶۶۰۵۱
  • چاپ خبر : یادی از گذشته 17

یادی از گذشته 17

به 2 نفر از افرادی که نام فرد تصویر مورد نظر را حدس بزنند به قید قرعه کشی جایزه اهدا خواهد شد. به گزارش آفتاب بافق؛ ضمن تشکر از کسانی که در مسابقه شماره  16 یادی از گذشته شرکت کردند. علاقمندان به شرکت در این مسابقه حتما نام و نام خانوادگی و شماره همراه خود را در […]

به 2 نفر از افرادی که نام فرد تصویر مورد نظر را حدس بزنند به قید قرعه کشی جایزه اهدا خواهد شد.

به گزارش آفتاب بافق؛ ضمن تشکر از کسانی که در مسابقه شماره  16 یادی از گذشته شرکت کردند.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه حتما نام و نام خانوادگی و شماره همراه خود را در درگاه سایت درج نمایند تا در صورت برنده شدن برای دریافت جایزه با آنان تماس حاصل نماییم.

همچنین عزیزانی که نسبت به تصاویر گذشته  بزرگان ، مسئولان، مدیران، و… تصویری دارند،  می توانند با تگلرام شماره09131591528یا به ایمیل  mtb1352@yahoo.com ارسال کنند.

برندگان مسابقه “یادی از گذشته 16 ” به قید قرعه:

1- حسین عسکریان

2- علی رضا پور امینی

تصویر شماره 16 متعلق به استاد فرزانه مرحوم سید عباس آیت اللهی بافقی می باشد.

 

استاد فرزانه مرحوم سید عباس آیت اللهی بافقی متولد  1321 شهر بافق،فرزند سید علی که در خانواده ای مذهبی و اهل علم و ادب دیده به جهان گشود .

جد پدری ایشان ملقب به ناظم العلما است و دوران تحصیل وی تا دیپلم در بافق و یزد بوده است و سپس با حضور در کلاس های دروس حوزوی و فراگیری  زبان عربی نزد اساتید مجرب،توانست مدرک لیسانس خود را در رشته زبان و ادبیات فارسی در سال1344 از دانشگاه تهران اخذ نماید و در محضر اساتید برجسته ای چون استاد جلال الدین همایی ؛ بدیع الزمان فروزانفر ؛ دکتر محمد معین ؛ دکتر سید جعفر شهیدی ؛ دکتر سید صادق گوهرین و دیگر بزرگان آن دوره  تلمذ کند

پس از خدمت مقدس سربازی در شهرستان ساوه به استخدام آموزش و پرورش در آمد وتا سال 1376در شهرستان های میبد ؛ بافق ، یزد و … به تدریس زبان و ادبیات فارسی ، فلسفه ؛ عربی ؛ منطق و…مشغول بود. پس از افتتاح دانشگاه آزاد بافق نیز قریب 10 سال به تعلیم و تربیت دانشجویان و دانش پژوهان پرداخت.

ایشان در طول خدمت چندین سال مدیر دبیرستان وحشی بافقی بوده و نیز در راستای شروع پروژه ساخت دبیرستان فعلی شهید رجایی گام های موثری برداشت. آثار ایشان کتاب ” وزارت در آئینه تاریخ” که با تلاش و پیگیری تنها فرزندشان به زیور طبع آراسته شد .

لازم به ذکر است که ایشان با نیت خدمت به مردم  در انتخابات شورای شهر شرکت نمود و با آرای عمومی شهروندان به عضویت شورای شهر درآمد و علاوه بر امر مقدس تعلیم و تربیت در سمت رئیس شورا فعالیت داشت .

ایشان سرانجام پس از تحمل بیماری در دی ماه 1394 دعوت حضرت حق را لبیک گفت . روحشان شاد و یادشان گرامی باد.

 

 

ارسال دیدگاه


2 دیدگاه برای “یادی از گذشته 17”

  • خوش تر آن باشد که سر دلبران
    گفته آید در حدیث دیگران !!!!

  • علی اصغر رنجبر says:

    باسلام وتشکراز مدیرمحترم سایت آفتاب بخاطر اجرای برنامه ی یادی ازگذشته که حقیقتا بسیارخوب وبرای نسلهای جدید عالی است که بدانند دراین شهر کویری ما چه سرمایه های گرانبها وبی نظیر ی همچون مرحوم سید جلیل القدر استادفرزانه آیت الهی داشتیم وازدست دادیم هرچند که در این جهان هستی ماندن ورفتن فقط دست خداوندمتعال است وهیچ کس قادربه تغییراین مهم نیست ولی چنین افرادی جایگزین ندارند وما باید تا زنده ایم افسوس بخوریم وازفقدان این بزرگواران بسوزیم وبسازیم .خدایا تورا به انبیاواولیا قسم میدهم الساعه روح این استاد بزرگوار را باجدش محشوربفرما. بارالها طول عمر بابرکت به فرزندبرومندش استادعلم وادب جناب سید محمد آیت الهی سرور ارجمند وبزرگوار واستاد عزیز خودم عنایت فرما
    . انشاالله

ارسال دیدگاه

error: متن حفاظت شده